Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wywiady - newsy i ciekawostki (5)

Sapkowski: Wiedźmin to fantasy klasyczne, a nie słowiańskie
Sapkowski: Wiedźmin to fantasy klasyczne, a nie słowiańskie

Konrad Serafiński, 13 lutego 2020, 10:55

W najnowszym numerze pisma Książki. Magazyn do czytania pojawił się wywiad z Andrzejem Sapkowskim. Pisarz wyraźnie podkreśla w nim, że Wiedźmin nie jest słowiański, a słowiańskości jest tam, „jak rzekł Wokulski Starskiemu, tyle co trucizny w zapałce". Oczywiście to nie wszystko...

Dosadny wywiad z Andrzejem Sapkowskim: „Nie lubię pracować za ciężko”
Dosadny wywiad z Andrzejem Sapkowskim: „Nie lubię pracować za ciężko”

Bartosz Świątek, 28 stycznia 2020, 14:42

Serwis Gizmodo (io9) przeprowadził wywiad z polskim pisarzem fantasy Andrzejem Sapkowskim - autorem m.in. popularnej serii książek o Geralcie z Rivii. W rozmowie poruszono tematy podejścia do pracy, adaptacji, a nawet życia. Pojawił się również wątek powiązany z grami komputerowymi.

Hideo Kojima o chęci stworzenia filmu, mangi bądź anime oraz nowych projektach
Hideo Kojima o chęci stworzenia filmu, mangi bądź anime oraz nowych projektach

Miłosz Szubert, 27 stycznia 2020, 14:30

W wywiadzie z magazynem Famitsu Hideo Kojima ponownie podkreślił, że chciałby zająć się jakimiś innymi projektami poza grami – związanymi z mangą, anime czy filmami. Ponadto potwierdził, że jego studio ma w planach prace nad kilkoma tytułami, w tym jednym dużym.

Sapkowski zachwycony Henrym Cavillem w roli Geralta
Sapkowski zachwycony Henrym Cavillem w roli Geralta

Oliwer Stanisławski, 24 grudnia 2019, 08:32

Wiedźmin jest jak dotąd jednym z największych sukcesów Netflixa. Autor sagi, na podstawie której został stworzony serial, jest zadowolony z gry aktorskiej Henry’ego Cavilla i porównuje go do Viggo Mortensena wcielającego się w Aragorna we Władcy Pierścieni.

Henry Cavill woli wieczorami grać niż wychodzić z domu
Henry Cavill woli wieczorami grać niż wychodzić z domu

Jakub Błażewicz, 23 grudnia 2019, 16:30

Henry Cavill ma już za sobą produkcję pierwszego sezonu Wiedźmina od Netfliksa. Teraz aktor może oddać się swoje ulubionemu zajęciu, którym jest… spędzanie wielu godzin w grach komputerowych (głównie Total War: Warhammer II).

Wiedźmin (Netflix) - wywiad z Andrzejem Sapkowskim i Lauren Hissrich
Wiedźmin (Netflix) - wywiad z Andrzejem Sapkowskim i Lauren Hissrich

Paweł Woźniak, 13 grudnia 2019, 20:49

Do sieci trafił kolejny materiał promujący netfliksowego Wiedźmina. Tym razem mamy okazję posłuchać krótkiej rozmowy Andrzeja Sapkowskiego i Lauren Hissrich. Pisarz został zapytany m.in. o obawy dotyczące serialu oraz wrażenia z planu filmowego.

Wiedźmin (Netflix) - Henry Cavill o fanach, hejterach i Geralcie
Wiedźmin (Netflix) - Henry Cavill o fanach, hejterach i Geralcie

Krzysztof Kałuziński, 4 grudnia 2019, 15:57

Henry Cavill, odtwórca roli Geralta z Rivii w serialu Wiedźmin, był gościem programu Jake’s Takes. W cztery minuty zdradził swoje ulubione role oraz przyznał, jak postrzega fanów. W tym także osoby uchodzące za toksyczne.

Sapkowski: los moich postaci i pieniądze mnie nie obchodzą
Sapkowski: los moich postaci i pieniądze mnie nie obchodzą

Julia Dragović, 3 listopada 2019, 14:18

Wypowiedzi Andrzeja Sapkowskiego na Lucca Comics & Games ciąg dalszy. Autor odniósł się w wywiadach do produkcji Netfliksa, CD Projekt RED i swojego podejścia do pieniędzy. Zdradził też, kto jest jego ulubionym autorem fantasy (nie jest nim Andrzej Sapkowski).

Hideo Kojima o nowym projekcie na PS5 i chęci stworzenia horroru
Hideo Kojima o nowym projekcie na PS5 i chęci stworzenia horroru

Miłosz Szubert, 28 października 2019, 13:10

Podczas jednego z wywiadów Hideo Kojima przyznał, że wstępne prace nad jego kolejnym projektem już się rozpoczęły. Zdradził również, że z chęcią powróciłby do gatunku horroru, który eksplorował w głośnym P.T., czyli interaktywnej zapowiedzi skasowanego ostatecznie Silent Hills.

Arnold Schwarzenegger nie boi się śmierci – jest na nią wkurzony
Arnold Schwarzenegger nie boi się śmierci – jest na nią wkurzony

Bartosz Krawcewicz, 10 października 2019, 12:28

Arnold Schwarzenegger, promując film Terminator: Dark Fate (Terminator: Mroczne przeznaczenie), odwiedził program The Howard Stern Show, gdzie podzielił się ze słuchaczami swoimi przemyśleniami na temat śmierci i życia pozagrobowego.

Hideo Kojima: Death Stranding potrzebuje sequeli, aby utrwalić nowy gatunek gier
Hideo Kojima: Death Stranding potrzebuje sequeli, aby utrwalić nowy gatunek gier

Jakub Błażewicz, 16 września 2019, 20:13

Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Hideo Kojimą na temat Death Stranding oraz przyszłości tzw. strand games. Twórca serii Metal Gear stwierdził, że kontynuacje nadchodzącego tytułu mogą okazać się niezbędne do utrwalenia reprezentowanego przez niego nowego gatunku gier.

Cyberpunk 2077 ma wyrwać graczy ze strefy komfortu. Wywiad o kiczu i buncie w grze
Cyberpunk 2077 ma wyrwać graczy ze strefy komfortu. Wywiad o kiczu i buncie w grze

Bartosz Świątek, 9 sierpnia 2019, 13:25

Polskie Radio przeprowadziło obszerny wywiad z jednym z deweloperów ze studia CD Projekt RED. Paweł Sasko opowiedział m.in. o świecie i cyberpunkowej konwencji, procesie produkcji i presji, która towarzyszy gigantycznym oczekiwaniom.

Cyberpunk 2077 z trybem hardcore i bez skalowania poziomów przeciwników
Cyberpunk 2077 z trybem hardcore i bez skalowania poziomów przeciwników

Paweł Woźniak, 18 lipca 2019, 11:57

Kolejny wywiad z pracownikiem CD Projekt Red przyniósł kilka nowości na temat nadchodzącego Cyberpunka 2077. Dowiedzieliśmy się między innymi, że gra w żaden sposób nie będzie ograniczała eksploracji, przeciwnicy nie będą skalować się do naszego poziomu, a hardkorowy tryb pozbawi nas interfejsu.

George R.R. Martin o prequelu Gry o tron. W serialu zobaczymy Starków
George R.R. Martin o prequelu Gry o tron. W serialu zobaczymy Starków

Jakub Błażewicz, 10 lipca 2019, 18:58

George R.R. Martin podzielił się informacjami na temat prequela Gry o tron. W serialu nie zobaczymy Siedmiu Królestw oraz Lannisterów, powróci natomiast ród Starków.

Twórca Cyberpunka: ta gra jest przesiąknięta polityką
Twórca Cyberpunka: ta gra jest przesiąknięta polityką

Julia Dragović, 1 lipca 2019, 22:04

Mike Pondsmith w 1988 roku stworzył fabularną podstawę Cyberpunka 2077. W najnowszym wywiadzie z Video Games Chronicle opowiedział, dlaczego w Cyberpunkowym uniwersum nie da się uciec od polityki, korporacji i trudnych pytań.

Kierownictwo EA oddaje swoje bonusy finansowe pracownikom
Kierownictwo EA oddaje swoje bonusy finansowe pracownikom

Jakub Błażewicz, 21 czerwca 2019, 13:13

Serwis GameDaily.biz uzyskał interesujące informacje o Andrew Wilsonie. Z doniesień pracowników Electronic Arts wynika, że prezes firmy oraz podlegli mu kierownicy nie przyjęli premii za wyniki w minionym roku, lecz przeznaczyli je na bonusy dla pracowników.

Twórcy Metro 2033 jest żal Andrzeja Sapkowskiego
Twórcy Metro 2033 jest żal Andrzeja Sapkowskiego

Miłosz Szubert, 15 stycznia 2019, 10:40

Mieliśmy ostatnio okazję porozmawiać z Dimitrijem Głuchowskim, czyli autorem książek z serii Metro i ponownie poruszyliśmy wątek Andrzeja Sapkowskiego. Rosyjski pisarz zdradził, że po prostu jest mu szkoda twórcy Wiedźmina. Ponadto podkreślił, że gry bardzo pomogły jego dziełom.

Barlog: Sony Santa Monica nie ma szans z Rockstarem na otwarte światy
Barlog: Sony Santa Monica nie ma szans z Rockstarem na otwarte światy

Miłosz Szubert, 8 stycznia 2019, 12:35

W wywiadzie z serwisem VentureBeat Cory Barlog, reżyser gry God of War, przyznał, że studio Sony Santa Monica nigdy nie byłoby w stanie konkurować z takimi firmami jak Rockstar czy Ubisoft, jeśli chodzi o gry z otwartym światem. Brakuje im do tego pracowników.

Ubisoft zatrudnia aż 12 000 deweloperów
Ubisoft zatrudnia aż 12 000 deweloperów

Bartosz Świątek, 17 lipca 2018, 14:25

Francuski gigant wydawniczy, stojący za takimi markami jak Assassin’s Creed czy The Division – czyli firma Ubisoft – zatrudnia 12 tys. deweloperów i kolejne 2 tys. marketingowców. Informacjami tymi podzielił się w wywiadzie z serwisem VentureBeat Laurent Detoc, szef Ubisoftu North America.

RAGE 2 bez ekranów wczytywania i z lepszą strukturą
RAGE 2 bez ekranów wczytywania i z lepszą strukturą

Krzysztof Sobiepan, 11 lipca 2018, 13:15

Dyrektor studia id Software w wywiadzie z Official PlayStation Magazine zapowiada duże zmiany w architekturze nadchodzącego RAGE 2. Tytuł ma spełniać obietnice nakreślone przez pierwszą część serii i oferować nieprzerwaną wczytywaniem rozgrywkę.

Warner Bros. stawia na gry jako usługi
Warner Bros. stawia na gry jako usługi

Jakub Błażewicz, 20 czerwca 2018, 19:57

Serwis Venture Beat opublikował wywiad z prezesem Warner Bros. Interactive Entertainment. W trakcie rozmowy David Haddad oznajmił, że firma coraz bardziej skupia się na traktowaniu gier jako usługi w imię długotrwałego zaangażowania graczy.

„Problemem jest moje lenistwo” - Andrzej Sapkowski nieco o nowej książce
„Problemem jest moje lenistwo” - Andrzej Sapkowski nieco o nowej książce

Miłosz Szubert, 24 maja 2018, 12:20

W sieci pojawił się krótki wywiad z Andrzejem Sapkowskim, w którym pisarz potwierdził, że powstanie kolejna książka o przygodach Geralta z Rivii. Autor nie chciał jednak zdradzić, kiedy ujrzy ona światło dzienne.

Wydawca gry Vampyr woli kontynuację od dodatków DLC
Wydawca gry Vampyr woli kontynuację od dodatków DLC

Miłosz Szubert, 10 listopada 2017, 11:35

W rozmowie z serwisem MCV Cedrick Lagarrigue, prezes firmy Focus Home Interactive zdradził, że w planie wydawniczym gry Vampyr nie ma żadnych dodatków DLC. Zamiast tego wydawca wolałby skupić się na ewentualnym sequelu.

Designerskie różnice między Wschodem a Zachodem okiem Jordana Amaro
Designerskie różnice między Wschodem a Zachodem okiem Jordana Amaro

Krzysztof Sobiepan, 7 września 2017, 12:51

Serwis Glixel przeprowadził rozmowę z Jordanem Amaro – jednym z dwóch zachodnich designerów, którzy pracują obecnie w studiu Nintendo w Kioto. Francuz z niejednego gamingowego pieca chleb jadł i w obszernym wywiadzie podzielił się swoim zdaniem na temat różnic między zachodnim a japońskim podejściem do gier.

Andrzej Sapkowski nie wierzył w sukces gry Wiedźmin
Andrzej Sapkowski nie wierzył w sukces gry Wiedźmin

Janusz Guzowski, 24 marca 2017, 17:25

Andrzej Sapkowski w rozmowie z serwisem Eurogamer przyznał, że w momencie podpisywania umowy ze studiem CD Projekt nie wierzył w sukces elektronicznej adaptacji. Zdradził też, że w związku z tym nie angażował się w prace nad projektem. Zastrzegł przy tym, że gra stoi na bardzo wysokim poziomie, a on sam nie ma nic przeciwko graczom. Zasugerował również, że powstaną kolejne teksty osadzone w świecie wiedźmina.

Wywiad z Amy Hennig - o Gwiezdnych wojnach od Visceral Games i nie tylko
Wywiad z Amy Hennig - o Gwiezdnych wojnach od Visceral Games i nie tylko

Jakub Błażewicz, 15 listopada 2016, 12:45

Serwis Glixel przeprowadził wywiad z Amy Hennig, pracującą nad grą w uniwersum Gwiezdnych wojen od studia Visceral Games. Scenarzystka serii Uncharted wypowiedziała się na temat swojej roli w tym projekcie i pokrótce wspomniała o odejściu z Naughty Dog. Wróciła też do tematu wyniszczającego wpływu metod prac nad grami AAA na twórców.

Andrzej Sapkowski krytycznie o graczach i twórcach gier z serii Wiedźmin
Andrzej Sapkowski krytycznie o graczach i twórcach gier z serii Wiedźmin

Maciej Kowalczyk, 30 sierpnia 2016, 13:44

W dniach 18-22 sierpnia we Wrocławiu odbył się festiwal Polcon, na którym wystąpił Andrzej Sapkowski, znany przede wszystkim z napisania tzw. "sagi o wiedźminie". Podczas spotkania autorskiego pisarz negatywnie odniósł się do gier bazujących na jego książkach oraz samych graczy, sugerując, że nie są inteligentni.

Zobacz panel o Wiedźminie 3 ze studiem CD Projekt RED z GRYOffline 2016
Zobacz panel o Wiedźminie 3 ze studiem CD Projekt RED z GRYOffline 2016

Krzysztof Mysiak, 19 lipca 2016, 11:24

Jedną z głównych atrakcji imprezy GRYOffline 2016 był panel, podczas którego przedstawiciele studia CD Projekt RED opowiadali o kulisach powstawania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (a zwłaszcza dodatku Krew i wino). Żałujecie, że nie widzieliście tego na własne oczy? Teraz możecie to nadrobić.

Na razie nie będzie kolejnego Gothica, bo Piranha „nie chce zawieść fanów”. Czy jest szansa na remake pierwszej części?
Na razie nie będzie kolejnego Gothica, bo Piranha „nie chce zawieść fanów”. Czy jest szansa na remake pierwszej części?

Łukasz Szliselman, 7 czerwca 2016, 14:23

Rozmawialiśmy z przedstawicielem studia Piranha Bytes na temat szans na kolejną odsłonę serii Gothic. Okazuje się, że na razie ekipa nie pracuje nad kontynuacją, ponieważ nie ma wystarczająco innowacyjnej koncepcji na kształt gry.

Bagiński o ekranizacji Wiedźmina, Geralcie i  filmowej polityce historycznej
Bagiński o ekranizacji Wiedźmina, Geralcie i filmowej polityce historycznej

Janusz Guzowski, 12 grudnia 2015, 19:04

W Gazecie Wyborczej ukazał się wywiad z Tomaszem Bagińskim, reżyserem ekranizacji Wiedźmina planowanej na 2017 rok. Rozmowa dotyczyła głównie charakteru pracy w Hollywood oraz przygotowań do przeniesienia wiedźmińskiej sagi na duży ekran. W rozwinięciu wiadomości znajdziecie podsumowanie najważniejszych wątków.

Shigeru Miyamato nie uczestniczy w pracach nad NX
Shigeru Miyamato nie uczestniczy w pracach nad NX

Jakub Błażewicz, 30 czerwca 2015, 11:15

Magazyn Fortune przeprowadził wywiad z Shigeru Miyamoto z firmy Nintendo. Oprócz skomentowania kiepskiej sprzedaży Wii U japoński twórca oświadczył, że nie jest zaangażowany w prace nad nową konsolą koncernu.

Assassin's Creed: Syndicate zapowiedziany. Gra na PC-tach ukaże się jakiś czas po premierze na konsolach
Assassin's Creed: Syndicate zapowiedziany. Gra na PC-tach ukaże się jakiś czas po premierze na konsolach

Kamil Zwijacz, 12 maja 2015, 18:38

Firma Ubisoft zapowiedziała Assassin's Creed: Syndicate. Dodatkowo Marc-Alexis Côté, dyrektor kreatywny w studiu Ubisoft Quebec, podczas rozmowy z naszym kolegą Jakubem Mirowskim zdradził, że gra ukaże się na komputerach PC jakiś czas po premierze na konsolach. Studio chce dzięki temu dopracować tę wersję. Oprócz tego poznaliśmy kilka innych informacji.

Wywiad-rzeka, w którym Peter Molyneux mocno popłynął...
Wywiad-rzeka, w którym Peter Molyneux mocno popłynął...

Janusz Guzowski, 16 lutego 2015, 09:29

John Walker z portalu Rock, Paper, Shotgun przeprowadził w środę ponad godzinną rozmowę telefoniczną z Peterem Molyneuxem. Długi, momentami bardzo emocjonalny wywiad, dotyczył głównie gry Godus i niespełnionych obietnic z nią związanych. Niestety, z rozmowy wyłania się obraz marzyciela mocno oderwanego od rzeczywistości, o ile nie niemal patologicznego konfabulanta...

No Man's Sky – pojawiły się nowe informacje dotyczące rozgrywki
No Man's Sky – pojawiły się nowe informacje dotyczące rozgrywki

Luc, 4 grudnia 2014, 13:00

No Man's Sky na tegorocznych targach E3 i gamescom zrobiło prawdziwą furorę, przez kolejnych kilka miesięcy o produkcji było jednak stosunkowo cicho. W udzielonym niedawno wywiadzie, twórcy przerwali w końcu milczenie i zdradzili kilka nowych szczegółów.

Assassin’s Creed: Rogue może pojawić się na PC
Assassin’s Creed: Rogue może pojawić się na PC

Michał Jodłowski, 17 września 2014, 12:20

W czasie sesji Q&A, jeden z producentów Assassin’s Creed: Rogue poinformował między innymi, że istnieje spory popyt na wersję pecetową, więc twórcy rozważą jej stworzenie.

Dragon Age: Inkwizycja będzie znacznie różniło się od Dragon Age II
Dragon Age: Inkwizycja będzie znacznie różniło się od Dragon Age II

Michał Jodłowski, 13 września 2014, 15:20

Jak wynika z informacji udzielonych przez Marka Darraha i Aaryna Flynna, Dragon Age: Inkwizycja będzie znacznie różniło się od Dragon Age II, które w oczach większości graczy okazało się klapą. W najnowszej odsłonie cyklu Dragon Age pojawią się co prawda rozwiązania z obu poprzednich części serii, lecz w bardziej przemyślanej, udoskonalonej formie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – wywiad z kompozytorem muzyki do gry
Wiedźmin 3: Dziki Gon – wywiad z kompozytorem muzyki do gry

Michał Jodłowski, 22 sierpnia 2014, 15:05

Serwis gamemusic.pl przeprowadził wywiad z Marcinem Przybyłowiczem – głównym kompozytorem ścieżki dźwiękowej gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. W materiale pojawia się także projektant dźwięku, Paweł Daudzward, który opowiada o tworzeniu pozostałej części oprawy audio.

Mortal Kombat X: Ed Boon opowiada o trybie fabularnym i powracającym finiszerze
Mortal Kombat X: Ed Boon opowiada o trybie fabularnym i powracającym finiszerze

Michał Jodłowski, 15 sierpnia 2014, 16:40

W czasie targów Gamescom, Ed Boon udzielił wywiadu, w którym opowiada o trybie fabularnym Mortal Kombat X, a także o powracającym finiszerze, który będzie dostępny jako zwieńczenie walki obok doskonale znanych Fatalities.

Prezes Cryteka obszernie opowiada o  problemach finansowych i przyszłości firmy
Prezes Cryteka obszernie opowiada o problemach finansowych i przyszłości firmy

Michał Jodłowski, 8 sierpnia 2014, 18:45

Z wyjątkowo obszernego wywiadu, którego ostatnio udzielił serwisowi Eurogamer Cevat Yerli – założyciel i prezes firmy Crytek – można wiele dowiedzieć się na temat głośnych od jakiegoś czasu problemów finansowych twórców takich serii, jak ich sztandarowe Far Cry czy Crysis, a także o planach na przyszłość, m.in. dotyczących przejścia studia na produkcję gier w modelu biznesowym free-to-play, ulepszaniu Warface czy kontynuacji Ryse: Son of Rome.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - grafika na konsolach to ustawienia HIGH na PC
Wiedźmin 3: Dziki Gon - grafika na konsolach to ustawienia HIGH na PC

Krzysztof Nieradko, 18 czerwca 2014, 21:13

CD Projekt RED ujawniło, że trwają prace nad możliwością uruchomienia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsoli Xbox One w rozdzielczości 1080p. W wersji przeznaczonej na PlayStation 4 już udało się to osiągnąć. Producenci zapewniają także, że posiadacze potężnych pecetów otrzymają dodatkowe opcje graficzne.

Wiedźmin 3: Dziki Gon – przejście gry w 100 godzin będzie speedrunem
Wiedźmin 3: Dziki Gon – przejście gry w 100 godzin będzie speedrunem

Michał Jodłowski, 13 czerwca 2014, 12:50

Podczas tegorocznych targów E3 w Los Angeles, Peter Gelencser, starszy projektant poziomów gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, udzielił wywiadu na temat jej świata. Stwierdził m.in. że ukończenie gry w 100 godzin będzie można uznać za tzw. speedrun.

Uncharted 4: A Thief’s End powstaje pod wpływem The Last of Us - zobacz wideo-wywiad z twórcami
Uncharted 4: A Thief’s End powstaje pod wpływem The Last of Us - zobacz wideo-wywiad z twórcami

Krzysztof Mysiak, 13 czerwca 2014, 11:20

Naughty Dog przygotowało wywiad, w którym dwaj członkowie wspomnianego studia opowiadają o kulisach produkcji gry Uncharted 4: A Thief’s End. Poznaliśmy dzięki temu kilka ogólnych faktów na jej temat, wśród których najciekawszy to ten, że na czwartą odsłonę przygód Nathana Drake’a całkiem wyraźnie wpłynie The Last of Us.

EA marzy o zrobieniu gry Star Wars w stylu serii Batman: Arkham
EA marzy o zrobieniu gry Star Wars w stylu serii Batman: Arkham

Artur Raciborski, 25 marca 2014, 10:24

Dyrektor generalny Electronic Arts, Andrew Wilson, zdradził w wywiadzie dla Fortune, że firma planuje wzorować się na serii Batman: Arkham przy tworzeniu gier w uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Kingdom Come: Deliverance będzie większe od Obliviona - wywiad z Danielem Vávrą
Kingdom Come: Deliverance będzie większe od Obliviona - wywiad z Danielem Vávrą

Kamil Zwijacz, 20 marca 2014, 14:32

Udało nam się porozmawiać z Danielem Vávrą, współzałożycielem studia Warhorse, pracującego obecnie nad wyczekiwaną grą RPG - Kingdom Come: Deliverance. W opublikowanym przez nas wywiadzie znajdziecie informacje dotyczące wielkości produkcji, kwestii sterowania oraz porównań do konkurencji.

The Order: 1886 - nowy zwiastun i wywiad z twórcami
The Order: 1886 - nowy zwiastun i wywiad z twórcami

Adrian Werner, 18 lutego 2014, 14:30

Zapraszamy do obejrzenia nowego zwiastuna The Order: 1886. Przygotowaliśmy dla Was także zapowiedź gry oraz wywiad z jej twórcami.

The Order: 1886 ma działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p
The Order: 1886 ma działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p

Marcin Skierski, 6 lutego 2014, 14:45

Studio Ready at Dawn nie planuje stworzyć gry The Order: 1886 działającej w 60 klatkach na sekundę. Zamiast tego mamy dostać dopieszczoną oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p i stałą animacją na poziomie 30 klatek. Gra ukaże się w tym roku wyłącznie na PlayStation 4, ale w najnowszym wywiadzie jeden z twórców nie wyklucza powstania w przyszłości wersji na inne platformy sprzętowe.

Dobre, bo polskie: Darkwood. Rozmowa z twórcami polskiego survival horroru, który walczy o fundusze na Indiegogo
Dobre, bo polskie: Darkwood. Rozmowa z twórcami polskiego survival horroru, który walczy o fundusze na Indiegogo

Szymon Liebert, 21 maja 2013, 09:36

Trójka Polaków ze studia Acid Wizard chce zmienić oblicze horroru w grze Darkwood. Dlaczego nie są zadowoleni z dotychczasowych produkcji tego typu? I co dokładnie zamierzają osiągnąć? Tego dowiedziecie się z wywiadu, w którym rozmawiamy o fascynacji Davidem Lynchem i inspiracjach Hotline Miami oraz Project Zomboid.

W Grand Theft Auto V zagramy po
W Grand Theft Auto V zagramy po "dobrej" i złej stronie

Grzegorz Ferenc, 13 listopada 2012, 13:56

Dan Houser, współzałożyciel Rockstar Games, podkreślił w rozmowie z New York Times, że misje w najnowszej części serii Grand Theft Auto umożliwią grę „zarówno bohaterem historii, jak i jej antagonistą”. Niektóre z zadań mają mieć „prawdziwie hollywoodzki klimat”.

Świat Grand Theft Auto V – skrót wywiadu z dyrektorem artystycznym Rockstar North
Świat Grand Theft Auto V – skrót wywiadu z dyrektorem artystycznym Rockstar North

Grzegorz Ferenc, 9 listopada 2012, 17:30

Przedstawiamy skrót wywiadu z Aaronem Garbutem, dyrektorem artystycznym w studiu Rockstar North, jaki został opublikowany w cyfrowym wydaniu grudniowego numeru magazynu Game Informer. Możemy się z niego dowiedzieć nieco więcej szczegółów na temat procesu tworzenia Los Santos i atmosfery Grand Theft Auto V.

Andrzej Sapkowski nie zna się na grach i nie uznaje adaptacji Wiedźmina
Andrzej Sapkowski nie zna się na grach i nie uznaje adaptacji Wiedźmina

Kamil Ostrowski, 8 listopada 2012, 11:24

Polski oddział serwisu Eurogamer opublikował obszerny wywiad z autorem powieści o Geralcie z Rivii - Andrzejem Sapkowskim. Pisarz mówi m.in. o swojej nieznajomości gier wideo, szkodach, jakie ponosi w związku z popularnością produkcji tworzonych przez CD Projekt RED i przypomina, że książka była pierwsza.