No Man's Sky – pojawiły się nowe informacje dotyczące rozgrywki
No Man's Sky na tegorocznych targach E3 i gamescom zrobiło prawdziwą furorę, przez kolejnych kilka miesięcy o produkcji było jednak stosunkowo cicho. W udzielonym niedawno wywiadzie, twórcy przerwali w końcu milczenie i zdradzili kilka nowych szczegółów.
Luc

Rewelacyjnie zapowiadający się kosmiczny sandboks niewielkiego studia Hello Games, już w momencie ogłoszenia podczas gali VGX 2013 zyskał zainteresowanie publiczności, jednak dopiero prezentacja dłuższego fragmentu rozgrywki zapewniła mu odpowiedni rozgłos. No Man's Sky nie tylko ogłoszono najlepszą grą targów E3 2014, ale produkcja błyskawicznie zdobyła także serca graczy. W nadchodzącym numerze Game Informer pojawi się ekskluzywny wywiad z twórcami, który nareszcie rzuci więcej światła na to, czego możemy się spodziewać. Pierwsze, nowe szczegóły trafiły do Sieci już teraz.
Rozgrywkę w No Man's Sky rozpoczniemy od podróży na jedną z losowo wygenerowanych planet, a pierwszym zadaniem będzie dotarcie do miejsca, w którym znajduje się nasz statek. Poza podstawową wersją kosmicznego pojazdu, postać nie otrzyma żadnego dodatkowego ekwipunku i aby ponownie wzbić się w powietrze zmuszona będzie samodzielnie zdobyć odpowiednie surowce. Ich wydobywanie oraz walka mają być również jednymi ze sposobów na zarabianie waluty obowiązującej w świecie gry, którą wydamy w specjalnych punktach rozsianych na różnych planetach. Przy pomocy zebranych funduszy, otrzymamy możliwość m.in. ulepszania statku.
Naszym głównym zadaniem będzie dotarcie do serca galaktyki – im bliżej do tego celu, tym trudniejsze wyzwania napotkamy. Oprócz bardziej wytrzymałej i agresywnej fauny, na powierzchni zapolują na nas także np. roboty. Zagrożenie stanowić mają również jednostki intergalaktycznej policji, których uwagę ściągnąć można poprzez atakowanie kosmicznych stacji oraz niszczenie cudzych statków. Śmierć podczas walki naziemnej cofnie nas do punktu wyjściowego na danym globie, dodatkowo ujawniono też, iż zniszczenie statku podczas lotu zaowocuje odesłaniem gracza na najbliższą planetę w specjalnej kapsule ewakuacyjnej. Postać traci wówczas nie tylko kosmiczny pojazd, ale także wszystkie fundusze oraz ładunek jaki przewoziła. Aby ponownie ruszyć na podbój galaktyki, zmuszona będzie zarobić pieniądze na nowy statek.
Twórcy zapowiadają, że przy skupieniu się tylko i wyłącznie na głównym zadaniu, pojedyncza rozgrywka w No Man's Sky zajmie przeciętnie od 40 do 100 godzin. W przypadku wykonywania misji pobocznych i poszerzonej eksploracji, czas ten proporcjonalnie się wydłuży. Kolejnych szczegółów możemy spodziewać się już w najbliższy weekend – gra zostanie zaprezentowana podczas nadchodzącego The Game Awards (dawne VGX), a także w trakcie imprezy PlayStation Experience.
No Man's Sky to gra studia Hello Games, znanego do tej pory głównie z serii Joe Danger. Tytuł skupia się na odkrywaniu kosmosu przy pomocy statku, a głównym celem gracza jest dotarcie do serca galaktyki. Świat, który zwiedzamy jest generowany losowo – tyczy się to zarówno wyglądu planet jakie odwiedzamy, jak i fauny oraz flory, którą napotkamy podczas eksploracji. W grze zostaną zaimplementowane elementy typowe dla MMO, ale możliwa będzie również rozgrywka bez bezpośredniego udziału innych graczy. Gra pojawi się najpierw w wersji na PlayStation 4, a później także na PC.
- Oficjalna strona gry No Man's Sky
- Oficjalna strona twórców No Man's Sky
- Widzieliśmy No Man's Sky – sandbox absolutny i jedna z najlepszych gier gamescomu

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Game Informer
- długość gier
- Hello Games
- wywiady
- PC
- PS4
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
mikecortez Senator
Brzmi swietnie, ale jestem ciekaw, jak to wyjdzie w rzeczywistosci :)
zanonimizowany307509 Legend
Wygląda wspaniała i interesująca! Mam też nadzieję, że poboczne lokacje i zadanie nie będą monotonne tak jak Mass Effect i Assassin's Creed.
Losowość to fajny rzecz, ale ma swoje wady i dlatego trzeba się liczyć na "złoty środek". Oryginalne i odkrywcze lokacje z ciekawe scenariusze i interakcje, albo ciekawe questy z zaskakujące pomysły stanowią ważne elementy w RPG i sandbox. Popatrzmy na Diablo 2, gdzie etapy też są losowo generowane, ale lokacje powiązane z questy są zrobione ręczne przez twórcy i dlatego nie nuży się zbyt szybko. Nawet twórcy Morrowind/Skyrim zrezygnowali "roguelike" z Daggerfall na rzecz CIEKAWSZE lokacje. Ale za to Binding of Issac też spisał się na medal, ale dlatego, że działał na zasadzie "złoty środek". Losowość może być fajny patent, ale też trzeba uważać, by "nie dodać za dużo cukru do ciasta". :) W końcu wolę zobaczyć elementy zrobione przez pomysłowe twórcy, a nie przez komputera. ;)
Ale poczekam na premiera No Man's Sky i trzymam za niego kciuki! Oby nie będzie kolejna rozczarowana gra! ;)
Bl4ck747 Pretorianin

Ciekawe co z tego wyjdzie. Zapowiada się bardzo interesująco.