Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 lipca 2018, 13:15

autor: Krzysztof Sobiepan

RAGE 2 bez ekranów wczytywania i z lepszą strukturą

Dyrektor studia id Software w wywiadzie z Official PlayStation Magazine zapowiada duże zmiany w architekturze nadchodzącego RAGE 2. Tytuł ma spełniać obietnice nakreślone przez pierwszą część serii i oferować nieprzerwaną wczytywaniem rozgrywkę.

W ostatnim numerze Official PlayStation Magazine przeczytać można wywiad z Timem Willitsem, dyrektorem studia id Software, zarządzającym produkcją RAGE 2. Twórca na stronach czasopisma rozlicza się z pierwowzorem serii, zaręczając, że zaplanowana na przyszły rok kontynuacja nie powtórzy błędów poprzedniczki.

Bardziej otwarta piaskownica. - RAGE 2 bez ekranów wczytywania i z lepszą strukturą - wiadomość - 2018-07-11
Bardziej otwarta piaskownica.

Jednym z najsłabszych elementów pierwszego RAGE (do którego Willits sam się przyznaje) było drobiazgowe posegmentowanie gry. Nieco opustoszały „otwarty” świat przenosił graczy co i rusz na osobne, liniowe poziomy, przypominające poprzednie produkcje zespołu. W efekcie w grze walczyły o uwagę dwa osobne moduły, prezentujące dość odmienne style rozgrywki. To rozgraniczenie ma zostać zburzone w przygotowywanej drugiej części, a Willits odważnie mówi nawet o „realizacji obietnic pierwowzoru”, zapewniając o rozgrywce nieprzerywanej ekranami ładowania i dużej dowolności w podejściu do każdego wyzwania.

Wiele produkcji od studia id Software zostało zapamiętane jako kamienie milowe w rozwoju technologii gier wideo. Wolfenstein 3D i Doom były pionierami gatunku FPS, Quake przyniósł rewolucję w modelowaniu 3D oraz oświetleniu poziomów, nie wspominając o rozpowszechnieniu koncepcji modów. Poza tym były jednak także bardzo udanymi tytułami. Designer wspomina zaś, że w przypadku RAGE technologia megatekstur i przygotowana piaskownica niezbyt się komplementowały, istniejąc niejako obok siebie. Niektórzy fani widzieli w tytule więcej dema technologicznego niż pełnoprawnej produkcji. Po długim okresie posuchy ze strony id Software gra po prostu nie dorównała stawianym jej oczekiwaniom.

RAGE 2 wydaje się obecnie zupełnie inną bestią. Nie dość, że praktycznie nie spodziewaliśmy się, że legendarne studio dostanie kiedykolwiek drugą szansę na umieszczenie gry w tym świecie, to otrzymało ono nie lada pomocnika. Szczycące się swoimi szalonymi otwartymi światami Avalanche Studios może się okazać brakującym elementem układanki, który pozwoli serii rozwinąć skrzydła.

  1. Oficjalna strona internetowa gry RAGE 2