Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

ray tracing - sprzęt i technologie (3)

Minecraft RTX - startuje otwarta beta wersji z ray tracingiem
Minecraft RTX - startuje otwarta beta wersji z ray tracingiem

Adrian Werner, 16 kwietnia 2020, 10:00

Za kilka godzin wystartują otwarte beta-testy Minecraft RTX, czyli wersji przeboju wykorzystującej technikę ray tracingu. Z tej okazji firma Nvidia wypuściła nowe sterowniki dla kart GeForce.

Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K
Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K

Konrad Hazi, 11 kwietnia 2020, 15:50

Kanał Digital Dreams postanowił sprawdzić, jak dobrze może wyglądać GTA 5 z ray-tracingiem, odświeżonymi teksturami oraz dopieszczonym oświetleniem w 4K i przy ustawieniach Ultra. Do realizacji planu potrzebna była potężna karta graficzna i sporo RAM-u, jednak - patrząc po efektach - warto było spróbować.

Minecraft – porównanie prezentuje piękną grafikę z ray tracingiem
Minecraft – porównanie prezentuje piękną grafikę z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 31 marca 2020, 10:15

W sieci pojawiło się kilka obrazków prezentujących różnicę w oprawie graficznej Minecrafta po aktywowaniu funkcji ray tracingu, która w tym roku zostanie dodana do wersji pecetowej. Śledzenie promieni naprawdę robi wrażenie.

Nowe karty od AMD ze wsparciem DirectX 12 Ultimate i raytracingiem
Nowe karty od AMD ze wsparciem DirectX 12 Ultimate i raytracingiem

Konrad Serafiński, 21 marca 2020, 11:27

AMD ogłosiło, że jego nowe karty graficzne będą w pełni zgodne z bibliotekami DirectX 12 Ultimate. Oznacza to również, że architektura RDNA 2 będzie obsługiwać ray tracing.

Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji
Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji

Konrad Hazi, 20 marca 2020, 09:07

Microsoft zaprezentował najnowszą wersję swojej biblioteki graficznej - DirectX 12 Ultimate. Nowości, którymi chwalą się twórcy, dotyczą przede wszystkim DirectX Raytracingu, który otrzymał wersję 1.1, a jego działanie możemy zobaczyć na demach. Karty Nvidii RTX 20xx mają obsłużyć DX12U, jednak wygląda na to, że na układy RTX 3000 poczekamy dłużej.

Wszystkie karty graficzne Nvidia Ampere z obsługą ray tracingu
Wszystkie karty graficzne Nvidia Ampere z obsługą ray tracingu

Bartosz Świątek, 12 marca 2020, 12:16

W sieci pojawiły się kolejne przecieki dotyczące nowych kart graficznych firmy Nvidia, opartych na architekturze Ampere. Zgodnie z tymi doniesieniami, wszystkie GPU z tej serii mają oferować sprzętową akcelerację ray tracingu. Obsługa omawianej technologii zostanie też znacznie poprawiona względem linii Turing.

4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X
4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X

Konrad Serafiński, 23 lutego 2020, 10:00

4A Games jest w pełni zaangażowane w rozwój technologii ray tracingu. Firma wraz z premierą nowej generacji konsol planuje poświęcić jeszcze większą uwagę technologii śledzenia promieni światła.

Cyberpunk 2077 będzie dostępny w GeForce Now z ray tracingiem
Cyberpunk 2077 będzie dostępny w GeForce Now z ray tracingiem

Konrad Hazi, 20 lutego 2020, 10:10

Nvidia zapowiedziała, że już w dniu premiery będziemy mieli możliwość zagrać w Cyberpunka 2077 za pośrednictwem platformy GeForce Now. Posiadacze płatnych subskrypcji nacieszą się także ray tracingiem.

GPU Intel Xe DG1 może być szybsze o 40% od mobilnych układów AMD Vega
GPU Intel Xe DG1 może być szybsze o 40% od mobilnych układów AMD Vega

Bartosz Świątek, 4 lutego 2020, 14:51

W sieci pojawiły się pierwsze benchmarki układów graficznych z linii Intel Xe. Wyniki niektórych testów sugerują, że dedykowane GPU „niebieskich” - DG1 - może być nawet do 40% szybsze od mobilnych rozwiązań AMD. W innych sprawdzianach karta graficzna Intela radzi sobie zauważalnie gorzej od konkurencyjnych rozwiązań.

Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę
Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę

Bartosz Świątek, 27 stycznia 2020, 12:59

Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - zdradził w wywiadzie udzielonym serwisowi Digital Foundry, że studio id Software dopiero zaczyna prace nad implementacją ray tracingu w omawianej produkcji. Deweloper zaznaczył przy tym, że jego zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie tej technologii.

Pełne demo The Heretic pokazuje możliwości graficzne Unity
Pełne demo The Heretic pokazuje możliwości graficzne Unity

Konrad Serafiński, 23 stycznia 2020, 11:10

Firma Unity opublikowała pełną wersję dema technologicznego pod tytułem The Heretic. Prawie 8-minutowy materiał prezentuje możliwości silnika w wersji 2019.3. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo dobrze.

Nowości w Hearthstone i Wolfenstein: Youngblood z obsługą ray tracingu - wieści
Nowości w Hearthstone i Wolfenstein: Youngblood z obsługą ray tracingu - wieści

Miłosz Szubert, 10 stycznia 2020, 14:55

Dziś piszemy o zapowiedzi Przebudzenia Galakronda, czyli kolejnej singlowej przygody w Hearthstone, oraz premierze aktualizacji do gry Wolfenstein: Youngblood, która dodaje wsparcie dla ray tracingu oraz DLSS. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

AMD pracuje nad szybkimi GPU Navi z ray tracingiem
AMD pracuje nad szybkimi GPU Navi z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 8 stycznia 2020, 09:11

Szefowa koncernu AMD - dr Lisa Su - udzieliła wywiadu dziennikarzom serwisu AnandTech. W czasie rozmowy pojawił się wątek kart AMD obsługujących ray tracing. Koncern pracuje nad nową, mocną kartą graficzną obsługującą tę technologię, która powinna pojawić się na rynku jeszcze w tym roku.

NVIDIA: „dwie trzecie GPU, które sprzedajemy, obsługuje ray tracing”
NVIDIA: „dwie trzecie GPU, które sprzedajemy, obsługuje ray tracing”

Bartosz Świątek, 5 grudnia 2019, 14:03

Colette Kress - dyrektor finansowa koncernu Nvidia - stwierdziła w czasie Credit Suisse Annual Technology Conference 2019, że dwie trzecie układów graficznych sprzedawanych obecnie przez jej firmę posiada obsługę ray tracingu.

AMD zapowie następcę GPU Navi podczas CES 2020?
AMD zapowie następcę GPU Navi podczas CES 2020?

Oliwer Stanisławski, 20 listopada 2019, 15:15

W sieci pojawiły się pierwsze, niepotwierdzone informacje na temat nowych GPU Navi tworzonych przez AMD. Układy mają posiadać m.in. bardzo szybką pamięć HBM2E oraz sprzętową obsługę ray tracingu.

Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą
Nvidia uważa, że ray tracing w PS5 i Xboksie Scarlett jest jej zasługą

Bartosz Świątek, 18 listopada 2019, 13:10

Jen-Hsun „Jensen” Huang - prezes firmy Nvidia - stwierdził w wywiadzie prasowym, że obsługa ray tracingu w konsolach nowej generacji jest pośrednio zasługą jego koncernu.

Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu
Benchmark Cryteka pozwala przetestować komputer pod kątem ray tracingu

Jakub Błażewicz, 13 listopada 2019, 20:10

Firma Crytek udostępniła Neon Noir, czyli darmowy benchmark do testowania ray tracingu. Aplikacja oparta na demie z targów GDC 2019 pozwala na sprawdzenie tej technologii na popularnych kartach grafiki.

Red Dead Redemption 2 na PC bez obsługi RTX
Red Dead Redemption 2 na PC bez obsługi RTX

Agnieszka Adamus, 1 listopada 2019, 19:41

Wczoraj zaprezentowane zostały nowe screeny 4K z pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Zainteresowanie graczy wzbudziło zamieszczone na nich logo „RTX”, które mogłoby wskazywać na to, że tytuł wykorzysta ray tracing. Nvidia zaprzeczyła jednak, że produkcja będzie wspierać tę technologię.

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla otrzyma graficzny mod z obsługą ray tracingu
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla otrzyma graficzny mod z obsługą ray tracingu

Agnieszka Adamus, 1 listopada 2019, 12:51

Powstaje odświeżona wersja gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Grupa kryjąca się pod nazwą Remaster Studio opublikowała film prezentujący mod poprawiający graficzne aspekty tytułu. Wśród poprawek, jakie ma on wprowadzić, znajdziemy między innymi nowy system pogodowy oraz obsługę ray tracingu.

Red Dead Redemption 2 – nowe screeny 4K z wersji PC
Red Dead Redemption 2 – nowe screeny 4K z wersji PC

Adrian Werner, 31 października 2019, 10:14

Firma Nvidia wypuściła zestaw nowych screenów 4K z pecetowej wersji Red Dead Redemption 2. Uwagę fanów zwróciła obecność na obrazkach logo RTX, ale nie wiadomo, czy oznacza to, że gra obsłuży ray tracing.

CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem
CoD: Modern Warfare – porównanie graficzne między PS4, Xbox One i PC z ray tracingiem

Adrian Werner, 31 października 2019, 09:19

Serwis Candyland wypuścił materiał wideo z porównaniem graficznym Call of Duty: Modern Warfare na Xboksie One X, PlayStation 4 Pro oraz PC na maksymalnych ustawieniach z ray tracingiem.

Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX
Minecraft - ray tracing w 60 FPS-ach na najtańszej karcie RTX

Adrian Werner, 23 października 2019, 12:42

Firma Nvidia ogłosiła, że na karcie GeForce RTX 2060 Minecraft z ray tracingiem ma działać w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p.

Minecraft RTX - zobacz gameplay z ray tracingiem
Minecraft RTX - zobacz gameplay z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 16 października 2019, 11:05

W czasie targow PAX Aus 2019 zaprezentowano gameplay z Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu. Po zmianach tytuł prezentuje się bardzo dobrze.

Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo
Ray tracing zawita do World of Tanks. Zobacz wideo

Krzysztof Kałuziński, 15 października 2019, 15:13

Ray tracing trafi do WoT. Studio Wargaming we współpracy z firmą Intel opracowało rozwiązanie, które pozwoli cieszyć się technologią na każdym komputerze z DirectX 11. Dotyczy to także pecetów z kartami graficznymi, które ray tracingu nie obsługują.

AMD może wprowadzić ray tracing do kart Radeon w grudniu
AMD może wprowadzić ray tracing do kart Radeon w grudniu

Oliwer Stanisławski, 14 października 2019, 14:28

AMD ogłosiło niedawno grudniową aktualizację Radeon Software Adrenalin. Wszystko wskazuje na to, że wraz z jej premierą otrzymamy obsługę DirectX Ray Tracing (DXR) na kartach graficznych z procesorem Navi. Do tej pory ray tracing był dostępny tylko dla posiadaczy kart Nvidia, ale ta sytuacja może się zmienić już pod koniec roku.

Nvidia stworzyła studio, które doda ray tracing do kolejnych gier
Nvidia stworzyła studio, które doda ray tracing do kolejnych gier

Konrad Serafiński, 13 października 2019, 08:05

Nvidia otworzyła studio, które w przyszłości będzie odpowiedzialne za dodanie efektów ray tracingu do kolejnej klasycznej gry komputerowej. Na razie nie znamy szczegółów, ale może chodzić o Unreala lub Dooma 3.

Call of Duty: Modern Warfare - wymagania dla ray tracingu
Call of Duty: Modern Warfare - wymagania dla ray tracingu

Adrian Werner, 11 października 2019, 09:20

Studio Infinity Ward podało dodatkowe wymagania sprzętowe dla Call of Duty: Modern Warfare. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, jaki sprzęt będzie potrzebny do zabawy z ray tracingiem. Twórcy wytłumaczyli również, że podawane wcześniej 175 GB potrzebnego miejsca na dysku obejmuje całą dodatkową zawartość, która ukaże się po premierze.

Ma być szybko - pierwsze informacje o nowych Radeonach
Ma być szybko - pierwsze informacje o nowych Radeonach

Bartosz Świątek, 16 września 2019, 11:16

W sieci pojawiły się pierwsze konkrety na temat nowych kart graficznych Radeon, tworzonych przez koncern AMD. Układy będą posiadały m.in. bardzo szybką pamięć HBM2E i sprzętową obsługę ray tracingu.

Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine
Square Enix przedstawia implementację ray tracingu w Luminous Engine

Bartosz Świątek, 5 września 2019, 14:14

Firma Square Enix przedstawiła demo obrazujące możliwości najnowszej wersji technologii graficznej Luminous Engine. Silnik obsługuje głośną funkcję ray tracingu, a jego możliwości są naprawdę imponujące.

Gameplay z Cyberpunka 2077 wykorzystał RTX 2080 Ti oraz ray tracing
Gameplay z Cyberpunka 2077 wykorzystał RTX 2080 Ti oraz ray tracing

Konrad Serafiński, 31 sierpnia 2019, 08:42

Firma Nvidia pochwaliła się za pośrednictwem Twittera, że wczorajszy zapis rozgrywki z gry Cyberpunk 2077 został przechwycony przy użyciu karty grafiki GeForce RTX 2080 Ti oraz z włączoną technologią ray tracingu.

Control – premiera nowej gry twórców Max Payne i Alan Wake
Control – premiera nowej gry twórców Max Payne i Alan Wake

Adrian Werner, 27 sierpnia 2019, 09:31

Na rynku zadebiutowała gra Control, czyli najnowsza produkcja autorstwa studia Remedy, znanego z serii Max Payne i Alan Wake. W sieci pojawił się również ciekawy filmik, pokazujący, jak prezentuje się pecetowa wersja z ray tracingiem.

Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu
Zwiastun Minecrafta z oficjalną obsługą ray tracingu

Miłosz Szubert, 19 sierpnia 2019, 12:55

Firma Nvidia zaprezentowała trailer Minecrafta z obsługą ray tracingu. Oficjalne wsparcie dla tej technologii ma pojawić się w tej popularnej produkcji od studia Mojang AB w przyszłym roku.

Call of Duty: Modern Warfare - oficjalny trailer z ray tracingiem
Call of Duty: Modern Warfare - oficjalny trailer z ray tracingiem

Konrad Serafiński, 19 sierpnia 2019, 11:58

Firma Nvidia podzieliła się z graczami krótkim trailerem, prezentującym technologię ray tracingu w grze Call of Duty: Modern Warfare. Uczestnicy gamescomu 2019 będą mogli przetestować tytuł ze wszystkimi wodotryskami graficznymi.

Prezes Nvidii: Kupno karty bez obsługi ray tracingu to „szaleństwo
Prezes Nvidii: Kupno karty bez obsługi ray tracingu to „szaleństwo"

Konrad Hazi, 18 sierpnia 2019, 15:20

Podczas dyskusji podsumowującej drugi kwartał w wykonaniu Nvidii prezes firmy - Jen-Hsun Huang - poruszył między innymi kwestię przyszłości ray tracingu. Uważa on, że zakup karty bez obsługi tej technologii jest obecnie złym pomysłem i przewiduje jej szybki rozkwit.

Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione
Na razie nie zobaczymy ray tracingu w Assetto Corsa Competizione

Konrad Hazi, 17 sierpnia 2019, 11:00

Twórcy gry zdradzili, że obecnie skupiają się na innych rzeczach i mogą powrócić do kwestii wprowadzenia ray tracingu dopiero po zakończeniu tych prac. Studio KUNOS Simulazioni zajęte jest obecnie ogólnym rozwojem i optymalizacją tytułu.

Nvidia: pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku
Nvidia: pierwsza gra AAA wymagająca ray tracingu pojawi się w 2023 roku

Jakub Błażewicz, 29 lipca 2019, 21:22

Morgan McGuire z firmy Nvidia wypowiedział się w sprawie wykorzystania ray tracingu w grach. Jego zdaniem pierwsza wysokobudżetowa produkcja wymagająca tej technologii ukaże się w 2023 roku.

Wolfenstein: Youngblood bez ray tracingu na premierę i szczegóły QuakeConu 2019 - wieści
Wolfenstein: Youngblood bez ray tracingu na premierę i szczegóły QuakeConu 2019 - wieści

Miłosz Szubert, 23 lipca 2019, 13:20

Dziś piszemy o grze Wolfenstein: Youngblood, która nie będzie posiadała wsparcia dla ray tracingu w czasie rzeczywistym w dniu premiery oraz szczegółach na temat QuakeConu 2019. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Nvidia odwzorowała lądowanie misji kosmicznej Apollo 11
Nvidia odwzorowała lądowanie misji kosmicznej Apollo 11

Julia Dragović, 19 lipca 2019, 22:12

Nvidia pokazała możliwości ray tracingu publikując odtworzone (i ulepszone) nagranie z lądowania statku misji kosmicznej Apollo 11 na Księżycu. Właśnie mija 50. rocznica tego wiekopomnego wydarzenia.

Wymagania sprzętowe Control i informacje o wsparciu dla ray tracingu
Wymagania sprzętowe Control i informacje o wsparciu dla ray tracingu

Michał Kułakowski, 16 lipca 2019, 20:09

Poznaliśmy wymagania sprzętowe pecetowej wersji najnowszego dzieła studia Remedy Entertainment, zatytułowanego Control, a także informacje związane ze wsparciem tytułu dla technologii ray tracing. Produkcja trafi do sprzedaży pod koniec sierpnia tego roku. Na komputerach PC będzie ona dostępna wyłącznie w Epic Games Store.

AMD opatentowało własny sposób na ray tracing
AMD opatentowało własny sposób na ray tracing

Bartosz Świątek, 1 lipca 2019, 10:14

Wygląda na to, że firma AMD już od pewnego czasu pracuje nad własnym pomysłem na sprzętową obsługę ray tracingu. W 2017 roku koncern opatentował hybrydowe rozwiązanie, które ma pozwolić na elastyczniejsze korzystanie ze śledzenia promieni. Nie da się wykluczyć, że to właśnie wariant tej technologii trafi do PlayStation 5 i Xboksa Scarlett.

Zobacz Minecrafta z fotorealistycznymi teksturami i ray tracingiem
Zobacz Minecrafta z fotorealistycznymi teksturami i ray tracingiem

Miłosz Szubert, 26 czerwca 2019, 13:20

W serwisie YouTube pojawił się filmik pokazujący, jak za pomocą paczki Stratum 2K Texture i shaderów Continuum RT można sprawić, że Minecraft wygląda niemalże nie do poznania. Na tego typu zabawy trzeba jednak wydać trochę pieniędzy.

Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu
Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu

Jakub Mirowski, 12 czerwca 2019, 00:33

Firma Nvidia poinformowała, że współpracuje ze studiem CD Projekt RED przy Cyberpunku 2077. Dzięki temu gra polskiego zespołu wykorzysta możliwości oferowane przez technologię ray tracingu.

Quake 2 RTX - poznaliśmy minimalne wymagania sprzętowe
Quake 2 RTX - poznaliśmy minimalne wymagania sprzętowe

Miłosz Szubert, 4 czerwca 2019, 10:40

Firma Nvidia opublikowała wymagania sprzętowe Quake II RTX, czyli odświeżonej wersji kultowej strzelanki FPP od studia id Software, wzbogaconej o obsługę technologii ray tracingu. Tytuł zostanie udostępniony 6 czerwca.

Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4
Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4

Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2019, 12:26

W sieci pojawiło się grywalne demo technologiczne Unreal Engine 4. Pozwala ono sprawdzić za darmo potencjał ray tracingu, a przy okazji zdemolować miasteczko jako marsjański robot.

Call of Duty Modern Warfare – ray-tracing, cena i brak season passa
Call of Duty Modern Warfare – ray-tracing, cena i brak season passa

Adrian Werner, 31 maja 2019, 10:22

Zostaliśmy zalani nowymi informacjami o Call of Duty: Modern Warfare. Poznaliśmy konkrety odnośnie kampanii, edycji specjalnych i ich cen oraz tzw. Pakietów Operatorów. Dowiedzieliśmy się również, że gra zaoferuje cross-play i obsługę ray tracingu oraz że w planach nie ma season passa.

Data premiery Quake 2 RTX – remake będzie częściowo darmowy
Data premiery Quake 2 RTX – remake będzie częściowo darmowy

Bartosz Świątek, 27 maja 2019, 11:54

Firma Nvidia zaprezentowała grę Quake II RTX – nową wersję produkcji id Software z 1997 roku, wzbogaconą o obsługę ray tracingu. Gra zadebiutuje w czerwcu i wymaga do działania GPU ze sprzętowym wsparciem śledzenia promieni. Trzy poziomy dla pojedynczego gracza zostaną udostępnione za darmo.

Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing

Bartosz Krawcewicz, 23 maja 2019, 18:19

W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.

Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade
Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade

Konrad Hazi, 19 maja 2019, 15:30

Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.

Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom
Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom

Bartosz Świątek, 7 maja 2019, 12:45

Serwis Digital Foundry opublikował interesujący materiał o modach do kultowej strzelanki studia Crytek – Crysis. Dzięki fanowskim modyfikacjom produkcja została wzbogacona o obsługę ray tracingu oraz tryb kooperacyjny.

Karty graficzne Intel Xe ze sprzętową obsługą ray tracingu
Karty graficzne Intel Xe ze sprzętową obsługą ray tracingu

Bartosz Świątek, 6 maja 2019, 11:15

Karty graficzne Xe od firmy Intel będą posiadały sprzętową obsługę technologii ray tracingu. Koncern poinformował też, że pierwsze układy tego typu będą przeznaczone dla stacji roboczych.