Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 kwietnia 2020, 10:00

Minecraft RTX - startuje otwarta beta wersji z ray tracingiem

Za kilka godzin wystartują otwarte beta-testy Minecraft RTX, czyli wersji przeboju wykorzystującej technikę ray tracingu. Z tej okazji firma Nvidia wypuściła nowe sterowniki dla kart GeForce.

Minecraft RTX - startuje otwarta beta wersji z ray tracingiem - ilustracja #1
Jeden ze światów, które przetestujemy, to Of Temples and Totems RTX.

Dzisiaj ruszy beta Minecraft RTX, czyli specjalnej wersji gry studia Mojang oferującej wsparcie dla ray tracingu. Testy będą miały charakter otwarty. Przy okazji będzie można sprawdzić w akcji technikę NVIDIA DLSS 2.0.

Beta udostępniona zostanie osobom posiadającym wersję gry przygotowaną pod system Windows 10. Po premierze pełnego wydania posiadacze tej edycji otrzymają wsparcie dla ray tracingu za darmo w ramach aktualizacji.

Równolegle firma Nvidia wypuściła nowe sterowniki dla kart GeForce. Ich pobranie jest wymagane do zabawy w betę Minecrafta z ray tracingiem, gdyż wprowadzają wsparcie dla techniki DLSS 2.0 w tej grze. Ponadto drivery zostały zoptymalizowane pod te testy, co powinno okazać się bardzo przydatne, biorąc pod uwagę, jak wymagające dla sprzętu są efekty RTX.

Nowe sterowniki Nvidii oferują również ulepszenia optymalizacji opracowane z myślą o dwóch nadchodzących grach w postaci symulatora ciężarówki SnowRunner oraz pecetowej wersji FPS-a Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered. Oba tytuły zadebiutują pod koniec tego miesiąca.

Drivery dodają także wsparcie dla kolejnych trzech monitorów zgodnych ze standardem G-SYNC. Właściwe certyfikaty otrzymały modele Acer XB273GP, Acer XB323U oraz ASUS V27B.

  1. Minecraft - strona oficjalna
  2. Nvidia – oficjalna strona firmy

Sześć światów opracowanych z myślą o ray tracingu:

Aquatic Adventure RTX

Crystal Palace RTX

Imagination Island RTX

Color, Light and Shadow RTX

Neon District RTX

Of Temples and Totems RTX

Minecraft RTX - startuje otwarta beta wersji z ray tracingiem - ilustracja #7