Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K

Kanał Digital Dreams postanowił sprawdzić, jak dobrze może wyglądać GTA 5 z ray-tracingiem, odświeżonymi teksturami oraz dopieszczonym oświetleniem w 4K i przy ustawieniach Ultra. Do realizacji planu potrzebna była potężna karta graficzna i sporo RAM-u, jednak - patrząc po efektach - warto było spróbować.

Konrad Hazi

Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K - ilustracja #1
Nie jest to tania zabawa…
W SKRÓCIE:
  • Twórcy kanału Digital Dreams wykorzystali pakiet modyfikacji do odświeżenia GTA V.
  • Do uruchomienia gry potrzebna była potężna maszyna, jednak wyniki eksperymentu mogą przyprawiać o opad szczęki.

Na kanale Digital Dreams na platformie YouTube opublikowany został film, który pokazuje, jak niesamowity efekt potrafi dać odpowiednio dobrany zbiór modów w GTA 5. Rezultat jest naprawdę powalający, jednak karta graficzna ewidentnie nie miała lekko.

Wśród zainstalowanych modyfikacji, które pozwoliły na osiągnięcie zaprezentowanych efektów, znalazły się paczki tekstur, shadery wprowadzające ray tracing, zmiany w globalnym oświetleniu oraz autentyczne pojazdy. Wszystko to wywindowało niemłodą już grę na nowy poziom.

Najbardziej widoczne zmiany dotyczą odbić - neony i inne źródła światła załamują się realistycznie w kałużach, falują wraz z ruchem wody oraz rozpraszają się na pojazdach. Szczególne wrażenie robią ujęcia nocne.

Wideo dostępne jest rozdzielczości 4K. Jak można się domyślać, wymagania sprzętowe tytułu musiały być niemałe i by im sprostać, kanał Digital Dreams wykorzystał komputer o poniższej specyfikacji:

  • Procesor: Ryzen 7 1800X 4,2 GHz
  • Karta graficzna: MSI Armor GTX1080Ti 11 GB
  • RAM: 32 GB

Zrób to sam

Każdy może spróbować magii i przetestować, jak gra w takiej konfiguracji będzie działała na jego komputerze. Na wspomnianym wcześniej kanale pojawił się także drugi materiał, który pokazuje, jak zainstalować 13 wykorzystanych modyfikacji. Film znajdziecie poniżej, a w jego opisie linki do niezbędnych plików oraz instrukcję, jak aktywować ray tracing.

Trzeba przyznać, że ostatnia jak dotychczas gra z serii GTA wywindowana została graficznie do poziomu zupełnie współczesnych gier i naprawdę nie ma się czego wstydzić.

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.8

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

31

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2020-04-13
11:12

robert665 Pretorianin

Czy GTX1080Ti ma ray-tracing?

Komentarz: robert665
2020-04-13
20:04

Whisper_of_Ice Senator

Whisper_of_Ice

Dla mnie wygląda to zbyt plastikowo, nierealnie.

Komentarz: Whisper_of_Ice
2020-04-14
22:16

YojimboFTW Generał

YojimboFTW
😒

Może z kolejną częścią Rockstar w końcu skończy wrzucać pudełka od zapałek zamiast samochodów do ulic kolejnego miasta i tak zbudowanego za pomocą kolejnych kartonów po mleku ..

Sami NPC może nie będą jedynie manekinami ..
Poważnie .. większość miejsc w serii GTA zajeżdża takim badziewiem, że to jest nie do pomyślenia.

Choćby Wiedźmin 3 jako pierwszy, lepszy przykład pokazuje jak i stara się to robić o niebo lepiej.

Komentarz: YojimboFTW
2020-04-15
17:49

Ratur13 Konsul

Ratur13

Tyle zachodu kasy i sprzetu. A cienie sie wieszaja okropnie. Slabo. Chociaz noc wyglada niezle. Ale malo sie dzieje. Chce zobaczyc wybuchy!

Komentarz: Ratur13
2020-05-17
15:15

greGhost0r Chorąży

Jak to jest piękne to ja się nazywam Andrew Golota i trenowałem z Pudzianem skoki narciarskie

Komentarz: greGhost0r

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl