Firmy Nvidia i Epic Games poinformowały, że pecetowa wersja Fortnite otrzyma wkrótce obsługę technologii ray tracingu i DLSS.
Wczoraj firma Nvidia zapowiedziała nowe karty grafiki. Prezentacji sprzętu towarzyszyły informacje dotyczące gier. Jedną z najciekawszych nowości okazała się zapowiedź dodania do Fortnite obsługi ray tracingu.
Technologia ta wzbogaci efekty odbić, cienie, globalne oświetlenie (global illumination) oraz okluzję otoczenia (ambient occlusion). Na razie wszystkie te wodotryski dostępne będą tylko na pecetach z kartami Nvidii. Warto jednak pamiętać, że Fortnite trafi na Xboksa Series X oraz PlayStation 5. Obie te platformy wspierają ray tracing, więc możliwe, że studio Epic Games zaimplementuje te ulepszenia również w wydaniach na konsole nowej generacji.
Fortnite ma również otrzymać wsparcie dla techniki DLSS. Będzie to również jedna z pierwszych gier obsługujących Nvidia Reflex, czyli system, którego celem jest zmniejszenie opóźnień w sterowaniu.
Wszystkie te cuda mają trafić do pecetowego Fortnite w tym miesiącu.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.