DLSS - newsy i ciekawostki

Microsoft Flight Simulator w tym roku otrzyma wsparcie dla DLSS
mokosh, 29 stycznia 2022, 12:44
Microsoft Flight Simulator dopiero od niedawna obsługuje DirectX 12, a twórcy zapowiadają już wsparcie dla technologii DLSS dla pecetowej wersji gry.

Horizon: Zero Dawn na PC z nowym patchem poprawiającym wydajność
Entelarmer, 8 grudnia 2021, 16:04
Nowa aktualizacja Horizon: Zero Dawn w końcu pozwala korzystać z dobrodziejstw DLSS oraz FidelityFX Super Resolution w pecetowym wydaniu gry.

Patch 2.3 do Diablo 2: Resurrected już dostępny
AlexB, 3 grudnia 2021, 13:35
Diablo 2: Resurrected na PC otrzymało ostatnio nową aktualizację. Nosi ona sygnaturę 2.3 i wprowadza między innymi kilka nowych opcji związanych z rozgrywką oraz wsparcie dla Nvidia DLSS.

Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało darmowe ulepszenia; m.in. DLSS i ray tracing
Adam Królak, 16 listopada 2021, 22:15
Hellblade: Senua's Sacrifice na PC otrzymało nową aktualizację, która wprowadza m.in. wsparcie dla technologii ray tracingu, DLSS oraz FSR. Zmiany możemy podziwiać na krótkim trailerze, opublikowanym w sieci.

Battlefield 2042 na PC piękniejszy dzięki opcjom od Nvidii; konsole bez 120 fps na premierę
Maycuzai, 2 listopada 2021, 19:35
Battlefield 2042 na PC zadebiutuje ze wsparciem dla ray tracingu, technologii Nvidia DLSS oraz Nvidia Reflex. Tryb 120 fps na konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S najpewniej nie pojawi się w najbliższym czasie – twórcy podają powód.

God of War na PC to 4K, ultrawide, DLSS i brak limitu fps
Adrian Werner, 21 października 2021, 11:00
Pecetowa wersja God of War zapowiada się imponująco. Będziemy mogli bawić się w 4K i bez limitu fps, a gra będzie wspierała DLSS oraz monitory ultrawide. Ulepszone zostaną także cienie i odbicia.

Alan Wake Remastered z DLSS dwukrotnie bardziej wydajny, zyskał również Deathloop
Adrian Werner, 21 września 2021, 10:07
Dzięki technologii DLSS Alan Wake Remastered ma być nawet dwukrotnie bardziej wydajny. Z kolei dodanie wsparcia dla Nvidia Reflex ograniczyło przycinanie w Deathloop.

Black Myth: Wukong przenosi się na UE5; rozgrywka nadal zachwyca
Paweł Musiolik, 21 sierpnia 2021, 10:09
Produkcja Black Myth: Wukong została przeniesiona na Unreal Engine 5, co pozwoli podnieść jakość grafiki. Najnowsze wideo prezentujące rozgrywkę ponownie zachwyca.

Red Dead Redemption 2 - wsparcie dla DLSS pojawi się jeszcze w lipcu
Adam Królak, 8 lipca 2021, 13:55
Nadchodzące DLC do Red Dead Online oprócz nowej zawartości przynieść ma także wsparcie dla Nvidia DLSS. Rockstar Games potwierdza datę wprowadzenia technologii do RDR2.

Microsoft chce piękniejszych gier z większą liczbą fps-ów, pomoże w tym AI
Qskan, 7 lipca 2021, 11:38
Microsoft zamierza wprowadzić technologię upscalingu do konsol Xbox Series X|S. W tym celu poszukiwani są nowi pracownicy działu software.

DLSS z trybem Ultra Quality - Nvidia może pracować nad jeszcze lepszym skalowaniem
Arkadiusz Strzała, 1 lipca 2021, 14:53
Nvidia prawdopodobnie pracuje nad trybem Ultra Quality w DLSS 2.0. Tak wynika z pewnych informacji zawartych w dokumentacji Unreal Engine 5. To oczywiście może być odpowiedź na analogiczne ustawienie w AMD FidelityFX.

Doom Eternal otrzymał dużą aktualizację; wsparcie DLSS, ray tracing i dwie nowe mapy
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 11:26
Doom Eternal wzbogacił się właśnie o dużą aktualizację. Oprócz poprawek błędów i zmian w balansie gra otrzymała wsparcie Nividia DLSS 2.0 oraz ray tracingu, a także dwie nowe mapy.

Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia Nvidia DLSS i Reflex
Przemysław Dygas, 30 czerwca 2021, 09:26
Battlefield 2042 skorzysta ze wsparcia funkcji dostarczanych przez firmę Nvidia. Dzięki zastosowaniu DLSS oraz Reflex gra zaoferuje więcej klatek na sekundę i mniejsze opóźnienia.

FidelityFX Super Resolution od AMD gotowe; lista gier wykorzystujących technologię
Arkadiusz Strzała, 23 czerwca 2021, 12:21
Odpowiedź AMD na technologię DLSS, czyli Fidelity FX Super Resolution, jest już gotowa do wprowadzenia. Na początek obsługuje ją siedem gier, z czasem ta liczba ulegnie zwiększeniu.

Nvidia potwierdza: Rust otrzyma wsparcie DLSS
Entelarmer, 21 czerwca 2021, 17:00
Rust doczeka się aktualizacji dodającej wsparcie DLSS. Informację przekazała firma Nvidia, która nie omieszkała pochwalić się obsługą tej technologii w ponad 55 tytułach.

DLSS w Rainbow Six: Siege zapewnia nawet do 50% większą wydajność
Entelarmer, 14 czerwca 2021, 21:31
Nvidia poinformowała o wprowadzeniu zapowiadanego wsparcia DLSS w Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Firma zapewnia, że technologia ta pozwala na działanie gry wydajniejsze nawet o 50% w rozdzielczości 4K.

The Ascent z obsługą ray tracingu i DLSS na PC
hexx0, 4 czerwca 2021, 09:19
Gra The Ascent od studia Neon Giant otrzyma na PC wsparcie dla ray tracingu i DLSS. Wydawca produkcji, firma Curve Digital, opublikowała nowy trailer, pokazujący wykorzystanie obydwu technologii.

Red Dead Redemption 2 i Rainbow Six: Siege wkrótce ze wsparciem dla DLSS
AlexB, 1 czerwca 2021, 15:40
Firma Nvidia ogłosiła dwie kolejne gry, które otrzymają wsparcie dla technologii DLSS. Będą to Red Dead Redemption 2 od studia Rockstar oraz Tom Clancy's Rainbow Six: Siege od firmy Ubisoft.

AMD zapowiada pogromcę DLSS; dużo wydajniej, także na GeForce
Przemysław Dygas, 1 czerwca 2021, 12:12
AMD zaprezentowało światu technologię FidelityFX Super Resolution, która pomoże zwiększyć liczbę klatek na sekundę podczas grania w wymagające tytuły. Jest ona odpowiedzią na DLSS od firmy Nvidia.

Doom Eternal wreszcie obsłuży ray tracing i DLSS w nowej aktualizacji
NowaGeneracja, 1 czerwca 2021, 11:09
Doom Eternal RTX to aktualizacja, która wprowadzi do strzelanki id Software technologie ray tracingu i DLSS. Nvidia wesprze ją sterownikami dla kart graficznych GeForce.

Więcej klatek w No Man’s Sky i Everspace 2; DLSS w kolejnych ośmiu grach
Przemysław Dygas, 19 maja 2021, 12:45
Funkcja DLSS od Nvidii trafiła do kolejnych ośmiu gier. Imponującymi efektami zastosowania technologii mogą pochwalić się takie tytuły jak No Man’s Sky czy Everspace 2.

DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
Entelarmer, 15 kwietnia 2021, 12:15
Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.

Patch do Crysis Remastered na PC naprawia DLSS i wyłącza Motion Blur
Aquma, 16 marca 2021, 11:49
Gra Crysis Remastered w wersji na komputery otrzymała kolejną łatkę. Patch naprawił problemy z działaniem funkcji DLSS i tymczasowo wyłączył zbugowany efekt rozmycia Motion Blur.

Aktualizacja Crysis Remastered na PC dodaje obsługę DLSS
Paweł Musiolik, 13 marca 2021, 09:06
Najnowsza aktualizacja zremasterowanego Crysisa na PC przynosi implementację technologii DLSS 2.0, co pozwala osiągnąć wzrost wydajności nawet o 40%.

PS5 i Xbox Series X/S mogą otrzymać odpowiednik DLSS od AMD
Aquma, 5 marca 2021, 13:25
Według jednego ze znanych youtuberów, technologia AMD mająca stanowić odpowiedź na DLSS Nvidii – FidelityFX Super Resolution – ma działać także na GPU konsol dziewiątej generacji.

Bannerlord otrzymało wsparcie dla DLSS; znaczący wzrost wydajności na kartach Nvidia
Agnieszka Adamus, 19 lutego 2021, 19:54
Do Mount and Blade 2: Bannerlord zaimplementowano obsługę technologii DLSS. Dzięki niej można uzyskać większą liczbę wyświetlanych klatek na sekundę bez obniżania ustawień grafiki.

Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Paweł Musiolik, 13 lutego 2021, 11:21
Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.

Nawet 120% więcej fps - Nvidia chwali się wydajnością DLSS
Aquma, 18 listopada 2020, 11:52
Firma Nvidia opublikowała slajdy i filmy przedstawiające działanie funkcji DLSS w kilku kolejnych produkcjach. W niektórych przypadkach przyrost wydajności jest naprawdę duży, a najlepszymi przykładami są strzelanki Call of Duty: Black Ops – Cold War oraz Ready or Not.

Ray tracing i DLSS w Fortnite już dziś
Mikołaj Łaszkiewicz, 17 września 2020, 11:55
Już dzisiaj aktualizacja do Fortnite wprowadzi obsługę ray tracingu i DLSS. To kolejny duży krok w popularyzacji technologii śledzenia promieni w grach.

Nvidia - na PC nadchodzi era 8K dzięki procesowi DLSS 2.1
Karol Laska, 3 września 2020, 20:36
To już oficjalne – technologia DLSS 2.1 ujrzy światło dzienne. Nvidia podała także parę szczegółów jej dotyczących, w tym na temat kompatybilności z zestawami wirtualnej rzeczywistości.

Fortnite otrzyma ray tracing i obsługę DLSS
Adrian Werner, 2 września 2020, 11:45
Firmy Nvidia i Epic Games poinformowały, że pecetowa wersja Fortnite otrzyma wkrótce obsługę technologii ray tracingu i DLSS.

PS5 będzie miało własne DLSS 2.0 – tak sugeruje patent Sony
Aquma, 29 lipca 2020, 08:19
Patent zarejestrowany przez koncern Sony sugeruje, że konsola PlayStation 5 może wykorzystać zaawansowaną technikę rekonstrukcji obrazu, przypominającą DLSS 2.0 stworzony przez firmę Nvidia.

Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0
Froozyy, 2 lipca 2020, 18:21
Przeprowadzono testy wydajnościowe Death Stranding na komputerach osobistych z technologią DLSS 2.0. Nowa funkcja Nvidii pozwala osiągnąć znacznie lepszą wydajność, zwiększając tym samym liczbę klatek na sekundę w grze.

Death Stranding na PC ze wsparciem dla DLSS 2.0
Aquma, 1 lipca 2020, 12:32
Firma Nvidia poinformowała, że pecetowa wersja gry studia Kojima Productions – Death Stranding – otrzyma wsparcie dla technologii DLSS 2.0. Funkcja ma pozwolić na osiągnięcie świetnej wydajności na każdej karcie z serii Nvidia GeForce RTX.

Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Aquma, 26 czerwca 2020, 09:08
Firmy Nvidia i CD Projekt RED poinformowały, że w dniu premiery Cyberpunk 2077 będzie obsługiwał zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0. Wszystko wskazuje na to, że pokazany wczoraj gameplay był tych funkcji pozbawiony.

GeForce NOW z obsługą DLSS 2.0 w wybranych tytułach
Lazlo, 3 maja 2020, 13:40
Platforma streamingowa GeForce NOW oferuje od teraz obsługę technologii DLSS 2.0. Pierwszą grą, która pozwoli nam na wypróbowanie nowych efektów graficznych, będzie Control. Oprócz tego w usłudze Nvidii zadebiutuje kolejnych 21 tytułów.
MechWarrior 5 i Control otrzymują obsługę techniki DLSS 2.0. Sterownik Game Ready dla Half-Life: Alyx
NVIDIA Press Release, 23 marca 2020, 19:47

Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
ElMundo, 20 marca 2019, 12:30
Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.

Nowe sterowniki Nvidii – wsparcie ray tracingu i DLSS w Battlefield V i Metro Exodus
Aquma, 14 lutego 2019, 14:48
Firma Nvidia udostępniła nowy pakiet sterowników do kart graficznych, oznaczony numerem 418.91. Drivery pozwalają korzystać z funkcji ray tracingu w Metro Exodus, a także umożliwiają włączenie DLSS w strzelance studia 4A Games oraz Battlefield V.

DLSS podwaja wydajność? Nvidia chwali się wynikami benchmarku Infiltrator
Aquma, 17 października 2018, 13:54
Nvidia opublikowała benchmark prezentujący rezultaty wykorzystania technologii DLSS – Deep Learning Supersampling – w demie Infiltrator. Skok wydajności jest naprawdę duży.