Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 kwietnia 2004, 14:35

autor: Piotr Siejczuk

Szczegółowe informacje o zmodyfikowanym systemie rozgrywek w najnowszym beta patchu gry WarCraft III

Pierwsze informacje dotyczące nowego beta patcha do WarCrafta III: Reign of Chaos oraz WarCrafta III: The Frozen Throne pojawiły się na łamach serwisu Gry-OnLine.pl już 16 kwietnia („1.15? - Nadchodzi nowy patch do WarCrafta III”) zaś w dwa dni później pisaliśmy także o tym, iż wystartował specjalny serwer - Westfall - na którym to odbywają się testy wspomnianej poprawki programowej (vide news: „Beta patch do WarCrafta III już dostępny!”). Dzisiaj zaś mam przyjemność zaprezentować Wam nieco więcej szczegółów dotyczących zmian w systemie walk, które wprowadza nowa łatka.

Pierwsze informacje dotyczące nowego beta patcha do WarCrafta III: Reign of Chaos oraz WarCrafta III: The Frozen Throne pojawiły się na łamach serwisu Gry-OnLine.pl już 16 kwietnia („1.15? - Nadchodzi nowy patch do WarCrafta III”) zaś w dwa dni później pisaliśmy także o tym, iż wystartował specjalny serwer - Westfall - na którym to odbywają się testy wspomnianej poprawki programowej (vide news: „Beta patch do WarCrafta III już dostępny!”). Dzisiaj zaś mam przyjemność zaprezentować Wam nieco więcej szczegółów dotyczących zmian w systemie walk, które wprowadza nowa łatka.

Poprzedni system meczy był stosunkowo dobry, jeśli chodzi o średnio zaawansowanych i bardziej doświadczonych graczy - algorytmy dobierały im przeciwników o zbliżonych umiejętnościach. Niestety, jeśli wziąć pod uwagę nisko-poziomowych użytkowników Battle.netu pojawiał się niemiły problem. Otóż tzw. nowicjusze często toczyli walki z doświadczonymi zawodnikami, którzy założyli sobie właśnie nowe konto. Spotkania te były bardzo nie fair, gdyż nowe osoby niejednokrotnie stawały w szranki z graczami, którzy mieli za sobą już setki rozegranych pojedynków.

Pracownicy firmy Blizzard Entertainment postanowili zaradzić takim sytuacjom. W nowych beta patchu wprowadzono specjalny algorytm, który podczas tworzenia spotkań ladderowych oprócz poziomu gracza, jako wyznacznik doboru przeciwnika używa także innych danych (Jakich? Niestety takich danych nie podano…). Oznacza to, że spotkać mogą się osoby z dużą różnicą posiadanych leveli. W praktyce wygląda to mniej więcej tak:

  • Osoby z 1 levelem, które są doświadczone i mają już wysokie umiejętności znacznie szybciej rozgrywać będą mecze z wysoko-poziomowymi graczami, już po wygraniu kilku spotkań.
  • Pierwszo poziomowi nowicjusze w grach spotkają zaś osoby o podobnych umiejętnościach nawet po rozegraniu większej ilości pojedynków.
  • Osoby z wyższymi poziomami znacznie szybciej znajdą przeciwnika, gdyż rozgrywać oni będą mogli walki również z niżej uplasowanymi graczami (nawet, jeśli różnica leveli będzie wyższa niż 6).

Jeśli zaś doświadczeni fani WarCrafta III z dużymi umiejętnościami z drabinki „Arranged Team Ladder” stworzą nową drużynę sieć Battle.net nie potraktuje ich wcale, jak zupełnych nowicjuszy - w krótszym czasie spotkają oni wyżej uplasowane zespoły o zbliżonych zdolnościach.

Blizzard pragnie posunięciem tym umożliwić jeszcze większą zabawę i przyjemność z rozgrywanych spotkań osobom o różnych umiejętnościach, tak, aby wszystkie pojedynki były fair i przynosiły jak najwięcej satysfakcji.

Więcej informacji o WarCraft III: The Frozen Throne: