Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 września 2005, 14:22

autor: Maciej Myrcha

Sterowanie w grze przy użyciu ... mózgu?

Firma CyberLearning Technology rozpoczęła sprzedaż peryferiów o nazwie SMART BrainGames, które mają umożliwiać obsługę gier komputerowych za pomocą fal mózgowych, i które według ekspertów mogą zrewolucjonizować przemysł rozrywki elektronicznej. Firma posiada wyłączną licencję na tę technologię, która została pierwotnie stworzona i opatentowana przez NASA (wykorzystywaną ją w treningu pilotów).

Firma CyberLearning Technology rozpoczęła sprzedaż peryferiów o nazwie SMART BrainGames, które mają umożliwiać obsługę gier komputerowych za pomocą fal mózgowych, i które według ekspertów mogą zrewolucjonizować przemysł rozrywki elektronicznej. Firma posiada wyłączną licencję na tę technologię, która została pierwotnie stworzona i opatentowana przez NASA (wykorzystywaną ją w treningu pilotów).

Po podłączeniu do konsoli PlayStation 2, SMART BrainGames pozwala na większe zaangażowanie się w akcję widzianą na ekranie - gracze, którzy korzystali już w tego urządzenia, twierdzą iż czuli się naprawdę jak postać z gry bądź też bardzo realistycznie odczuwali zasiadanie za kierownicą prowadzonego pojazdu. Po takich doświadczeniach wyrazili przekonanie, iż nie powrócą do "normalnego" sposobu gry.

A jak działa SMART BrainGames? Jak opisują to sami twórcy urządzenia, system monitoruje aktywność mózgu gracza podczas rozrywki wykorzystując w tym celu metodę podobną do badania elektroencefalogramem (EEG). Jeśli gracz jest bardziej skupiony na rozgrywce, jego wyniki są coraz lepsze, jeśli jednak poczuje się zmęczony bądź też zaczyna tracić koncentrację przekłada się to natychmiast na obniżenie aktywności mózgu a co za tym idzie na pogorszenie osiągów w grze. Co więcej, umiejętności nabyte podczas rozgrywki z wykorzystaniem SMART BrainGames, m.in. opanowanie i zachowanie zimnej krwi, przekładają się na życie codzienne.

Cena tego cuda to 548$ czyli około 1,800 zł.

Sterowanie w grze przy użyciu ... mózgu? - ilustracja #1