PlayStation PC zamiast PlayStation Studios; Steam ujawnia nową markę wydawniczą Sony
Zmiana wydawcy gier Sony na Steamie z PlayStation Studios na PlayStation PC to kolejne potwierdzenie poważnych planów firmy wobec komputerów osobistych.

Jeszcze parę lat temu fraza „gry z PlayStation na PC” brzmiałaby jak niesmaczny lub wręcz okrutny żart. Teraz jednak Sony nie tylko otwarcie mówi o konwersjach swoich gier na pecety, ale udowadnia to prawdziwie wielkimi hitami.
Dodatkowym potwierdzeniem, że nie jest to nagły i tymczasowy kaprys giganta z Tokio, jest zmiana dostrzeżona przez internautów na Steamie. Otóż jako wydawca m.in. Days Gone figuruje tam nie PlayStation Studios, lecz PlayStation PC. Na kartach Horizon: Zero Dawn i God of War nadal widnieje „PlayStation Mobile”, ale możemy założyć, że to drobna pomyłka Sony lub Valve.
Może Cię zainteresować:
- God of War na PC - poznaliśmy studio, które przygotowuje konwersję
- Kolejny exclusive PlayStation może wkrótce trafić na PC
Strona Corporation Wiki podaje (dzięki, VGC), że znak towarowy PlayStation PC zarejestrowano jeszcze w kwietniu 2021 roku. Choć praktyczny wpływ tego ruchu jest niewielki, to takie posunięcie Sony jest znaczące. Jest to bowiem kolejny dowód, że firma poważnie myśli o ekspansji na rynek PC. Nawet jeśli – jak twierdzono – ma to być przede wszystkim forma promocji konsol PlayStation, na których zobaczymy te gry znacznie wcześniej.
W ostatnich miesiącach stanowczo nie brakowało doniesień potwierdzających zamiary Sony. Mimo to przez długi czas wielu graczy nie wierzyło w możliwość rezygnacji przez firmę z całkowitej ekskluzywności marek należących do PlayStation Studios, nawet po debiutach Death Stranding, Days Gone i Horizon: Zero Dawn na komputerach osobistych. Dopiero niespodziewane zapowiedzi Uncharted 4 i God of War – przedstawicieli wiekowych serii, których główne odsłony nigdy dotąd nie zagościły poza konsolami Sony – sprawiły, że nawet najwięksi sceptycy uwierzyli w możliwość debiutu najgorętszych hitów PlayStation na PC.
To wszystko uwiarygodniło też przeciek z GeForce Now, mimo zapewnień Nvidii, jakoby nie miał on większego przełożenia na rzeczywistość. Dodajmy do tego ostatnie znalezisko z bazy danych Steama na temat Sackboya, które dodatkowo potwierdzało, że wrześniowa lista gier z usługi streamingowej mogła zdradzić faktyczne plany Sony. Nawet jeśli okażą się one niezgodne z prawdą, teraz nie ma już żadnych wątpliwości: PlayStation przestało być drugim (obok Nintendo) bastionem gier prawdziwie ekskluzywnych.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- tytuły ekskluzywne
- konwersje PC
- nowe firmy
- Sony Interactive Entertainment
- PlayStation Studios
- PC
- PS4
- PS5
Komentarze czytelników
kęsik Legend

Jeszcze trochę i Sony będzie wydawać swoje eksy najpierw na PC a dopiero po kilku latach na PlayStation :D
katai-iwa Legend
Fajnie, że Sony uznało, że wart w PC gry wydawać, ale szkoda, że starsze tytuły nie chcą. Ja nie miałbym nic przeciwko, by chociażby stare God of War wydali.
zanonimizowany1358724 Pretorianin
Jak sobie chłopaki i dziewczynki z sony obliczyli że na tych gierkach zarobili więcej na PC niż na PS to się szybko przestawili. Wychodzi na to że to gra jest produktem do zarabiania a nie sprzęt.
plolak Generał
Znowu wojna platform i czarne jest białe.
A prawda jest taka że Sony chce poszerzyć grono osób które dadzą zarobić na grach o graczy którzy nie grają na konsoli i nic więcej. Widocznie doszli do wniosku że wystarcza im exklusivy w postaci braku możliwości grania na Xbox.
I wiedząc że najwięcej gier sprzedaje się na premierę mogą spokojnie po czasie wydawać gry bez wpływu na sprzedaż PlayStation A przy okazji znajdą się chętni żeby zagrać wcześniej w kontynuację kupując PlayStation.
I ostatnia sprawa brak dostępu do komponentów wymusza szukanie sposobów na odrabianie strat bo konsole nie sprzedają się tak dobrze bo zwyczajnie nie ma z czego ich wyprodukować tyle ile by wszyscy chcieli. Tutaj wydawanie starszych gier na PC oraz przesuwanie mocnych premier na next gena w przyszłość jest elementem biznesu w tych czasach.