Firma Sony planuje wypuszczenie na PC konwersji gry Uncharted 4: A Thief's End, czyli jednego z najlepszych exclusive’ów na PS4.
Firma Sony kontynuuje pecetową ekspansję. Kolejnym exclusive’em z PlayStation 4, który doczeka się wersji na PC będzie Uncharted 4: A Thief's End, czyli czwarta część wyśmienitego cyklu gier akcji studia Naughty Dog.
Ujawnienie tej konwersji odbyło się bez fanfar. W najnowszej prezentacji firmy opisującej kondycję działu gier i usług na stronie 26. omówiono perspektywy rozwoju dla projektów wewnętrznych zespołów deweloperskich Sony. Znalazła się tam wzmianka, że wśród planowanych konwersji na PC jest właśnie Uncharted 4: Kres Złodzieja. Niestety, nie podano, kiedy możemy spodziewać się premiery.

Twórcy raportu najpewniej trochę się pospieszyli z ujawnieniem tej informacji lub też dział marketingu spóźnił się z zapowiedzią konwersji. W każdym razie spodziewamy się, że wydanie pecetowe gry zostanie wkrótce zaprezentowane z pompą odpowiednią do wagi tego tytułu.
Przypomnijmy, że przenoszenie exclusive’ów z PS4 na PC zapoczątkowało Death Stranding. W przypadku tej gry Sony było jednak tylko wydawcą, więc część osób uznała to za wyjątek od reguły. Potem jednak japoński koncern skonwertował na pecety Horizon: Zero Dawn oraz Days Gone, czyli produkcje opracowane przez jego wewnętrzne zespoły. W przypadku tych gier Sony jest również wydawcą edycji komputerowych.
Te konwersje okazały się dużymi sukcesami. Horizon: Zero Dawn sprzedaje się wyśmienicie i w prezentacji Sony znalazła się informacja, że inwestycja w opracowanie wersji PC przyniosła już zwrot na poziomie przekraczającym 250%. Z kolei pecetowe Days Gone zadebiutowało 18 maja tego roku i było największym bestsellerem Steam w tygodniu swojej premiery.
Na koniec warto wspomnieć, że w raporcie Sony znalazła się także inna ciekawa informacja. Dowiedzieliśmy się, że do końca marca tego roku sprzedano 7,8 mln egzemplarzy PlayStation 5. Z usług koncernu miesięcznie ma korzystać 109 mionów osób.
Uncharted 4: A Thief's End
Data wydania: 10 maja 2016
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
266

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.