Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2021, 14:40

autor: hexx0

God of War na PC - poznaliśmy studio, które przygotowuje konwersję

Poznaliśmy nazwę studia, które przygotowuje pecetowy port gry God of War. Jest to zespół deweloperski Jetpack Interactive, który ma na koncie kilka udanych konwersji. Dla kanadyjskich twórców będzie to jednak pierwszy tak duży projekt.

Ogłoszenie pecetowego portu gry God of War z 2018 roku wywołało taką ekscytację wśród społeczności, że mało kto próbował dotrzeć do informacji, jakie studio stoi za tą konwersją. Karta produktu na Steamie podaje, iż jest to Santa Monica Studio, które – jak wiemy – dopracowuje sequel o podtytule Ragnarok. Można więc było wyciągnąć logiczny wniosek, że w przenosinach GoW na PC uczestniczy zewnętrzna firma. I tak jest w istocie – dzięki serwisowi Ars Technica wiemy, iż za port odpowiada kanadyjskie studio Jetpack Interactive.

Jeśli ta nazwa nic Wam nie mówi, to już spieszę z pomocą. Są to deweloperzy specjalizujący się w konwersjach gier; przenieśli z PC na PS4 Orcs Must Die! Unchained, a także zapewniali wsparcie techniczne przy portach takich gier, jak Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2, NBA Live 14, 15 i 16. W niewielkim stopniu przyczynili się również do tego, że pierwsze Dark Souls trafiło na Steama.

Czy studio Jetpack Interactive podoła tak dużemu wyzwaniu, jakim jest pecetowy port God of Wara? Miejmy nadzieję. Co istotne, kanadyjscy deweloperzy pracują pod okiem twórców z Santa Monica Studio, a to powinno choć trochę uspokoić fanów Kratosa. Mogli oni bowiem przypuszczać, że za pecetową konwersję gry odpowiada Nixxes Software, przejęte przez Sony przed kilkoma miesiącami. Portfolio tej firmy jest nie tylko bardziej okazałe, ale i robi zdecydowanie lepsze wrażenie. Można zatem pokusić się o wniosek, że twórcy z Holandii pracują nad inną konwersją. Tych Sony planuje ponoć jeszcze kilka.