Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2011, 09:44

autor: Mateusz Kądziołka

O współpracy Steam i PlayStation 3 na przykładzie Portal 2

Firma Valve najwyraźniej przyjęła ostatnimi czasy strategię, która mówi, że dzień bez informacji o Portal 2 jest dniem straconym. Wczoraj informowaliśmy Was o darmowych dodatkach do niezależnych gier, które są częścią promocji nowego tytułu od Valve, a we wtorek o drugiej części komiksu. Dzisiaj natomiast Doug Lombardi wyjawił na blogu PlayStation, jak wyglądać będzie działanie serwisu Steam na ko

Firma Valve najwyraźniej przyjęła ostatnimi czasy strategię, która mówi, że dzień bez informacji o Portal 2 jest dniem straconym. Wczoraj informowaliśmy Was o darmowych dodatkach do niezależnych gier, które są częścią promocji nowego tytułu od Valve, a we wtorek o drugiej części komiksu. Dzisiaj natomiast Doug Lombardi wyjawił na blogu PlayStation, jak wyglądać będzie działanie serwisu Steam na konsoli PlayStation 3 startującego wraz z debiutem Portal 2.

O współpracy Steam i PlayStation 3 na przykładzie Portal 2 - ilustracja #1

Steam w wersji na PlayStation 3

Kiedy jeszcze w czerwcu ubiegłego roku na E3 zapowiedziano, że druga część serii Portal pojawi się na konsoli Sony wszyscy się zastanawiali, jak usługa Steamworks będzie na niej działać. Na szczęście, z tego co nam wiadomo, będzie to przebiegać na podobnej zasadzie, co w wersji pecetowej. W trakcie rozgrywki w Portal 2 Steam będzie po prostu działał w tle, a jego wygląd będzie bliźniaczo podobny do tego, który znamy z komputerów osobistych.

Przede wszystkim, najlepsza konsolowa wersja Portal 2 zapewni wsparcie dla międzyplatformowej rozgrywki multiplayer. Dodatkowo, Steam na Playstation 3 oferować będzie wszystkie możliwości, które znamy już z pecetów, czyli listę przyjaciół i zaproszenia do niej, chat oraz profile graczy. Użytkownicy konsoli Sony będą mogli skorzystać też z systemu osiągnięć Steam, który ma być całkowicie niezależny od Trofeów.

Warto też dodać, że stany zapisu gry będą mogły być przechowywane na zewnętrznych serwerach, dzięki usłudze Steam Cloud (opcja zapisywania „w chmurze” była dotychczas dostępna tylko dla posiadaczy kont PlayStation Plus). Tym samym, będziemy mogli skorzystać z konsoli u znajomego, by kontynuować naszą przygodę od miejsca, w którym ostatnio skończyliśmy.

O współpracy Steam i PlayStation 3 na przykładzie Portal 2 - ilustracja #2

Dodatkowo, na specjalnej stronie, którą uruchomiła niedawno firma Valve znajdziemy odpowiedzi na wiele pytań dotyczących Portal 2 na PlayStation 3. Dowiemy się w ten sposób, jak połączyć nasze dotychczasowe konto Steam, z PlayStation Network oraz co należy zrobić, aby otrzymać dostęp do darmowej wersji gry przeznaczonej na PC (do każdego egzemplarza tytułu na konsolę Sony dołączany jest klucz umożliwiający pobranie Portal 2 na pecety).

Wszystko wskazuje więc na to, że Valve zamierza postawić pierwszy poważny krok w dziedzinie międzyplatformowej integracji. Przypominamy, że Portal 2 planowo ma się ukazać 22 kwietnia na Xboxa 360, PlayStation 3 oraz pecety. Jednak informacja ze sklepu Steam każe przypuszczać, że elektroniczna wersja tytułu (tylko na PC) będzie dostępna już w przyszły wtorek.