Dziś piszemy o nowej aktualizacji do Marvel's Spider-Man, plotkach dotyczących Assassin's Creed III na Nintendo Switch, planach Apple dot. stworzenia usługi w stylu Xbox Game Pass czy EA Access oraz o firmie założonej przez Durantego - modera, który amatorsko pomógł w naprawie pecetowych portów m.in. Dark Souls. Witajcie w wieściach ze świata.

Marvel's Spider-Man na PlayStation 4 doczekało się kolejnej aktualizacji. Jest ona oznaczona numerem 1.14 i przede wszystkim wprowadza zupełnie za darmo dwa nowe stroje dla naszego pajęczego herosa - Bombastic Bag Man Suit, czyli humorystyczny kostium z papierową torbą zamiast maski, oraz czarno-biały Future Foundation Suit. Oba te odzienia bohater nosił podczas swoich przygód z Fantastyczną Czwórką. Insomniac Games zdecydowało się na umieszczenie ich w grze dla uczczenia specjalnego tygodnia w Marvelu, który skupiał się na słynnej rodzinie z niezwykłymi mocami.
Mamy kolejny przeciek od sprzedawców. Tym razem jego źródłem byli Czesi. Jak donoszą użytkownicy Reddita, w kilku sklepach internetowych u naszych południowych sąsiadów pojawiła się możliwość kupna zremasterowanej wersji Assassin's Creed III i Assassin's Creed Liberation w wersji na Nintendo Switch. Żeby była jasność, mowa tu o fizycznych kopiach, a nie strumieniowaniu, jak w przypadku Odyssey w Japonii. Jeśli wierzyć zamieszczonemu screenowi, zestaw będzie kosztował 35 euro (około 150 złotych) i zadebiutuje 15 lutego bieżącego roku. I tu pojawia się poważny zgrzyt, gdyż remastery Assassin's Creed III i Assassin's Creed Liberation na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One mają mieć swoją premierę dopiero w marcu. Na taką datę (a konkretnie 29 dzień tego miesiąca) wskazuje inny czeski sklep, w którym składanka znalazła się w przedsprzedaży. Komu zatem wierzyć? Wszelkie wątpliwości powinny zostać rozwiane w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Anonimowe źródła portalu Cheddar informują, że Apple ma w planach stworzenie Netfliksa dla gier. Za niewielką opłatą posiadacze urządzeń z jabłuszkiem otrzymaliby dostęp do listy wybranych tytułów, czyli tak jak ma to miejsce chociażby w przypadku Xbox Game Pass lub EA Access. Podobno od połowy 2018 roku Apple prowadzi prywatne rozmowy z deweloperami na ten temat. Ponadto kalifornijski gigant negocjuje ponoć z niektórymi twórcami, by stać się wydawcą dla ich gier. Dalsze szczegóły obu tych tematów nie są jednak znane. Nie ma na przykład jasności, czy Apple chodzi wyłącznie o produkcje mobilne, czy też większe, przeznaczone na MacBooki. Przedstawiciele firmy odmówili komentarza w tej sprawie.
Powszechnie wiadomo, że pecetowe porty takich gier jak Dark Souls czy Deadly Premonition były dalekie od ideału. Na szczęście znaleźli się internauci, którzy samodzielnie wzięli się za ich naprawianie. Jednym z nich był Austriak Peter „Durante” Thoman, który stworzył narzędzia pomagające w usprawnieniu działania kiepskich komputerowych wersji wielu tytułów, w tym wspomnianych wyżej dzieł From Software i Access Games. Jego praca spotkała się z uznaniem społeczności graczy. Został on zaproszony do konsultacji przy pecetowych wydaniach między innymi Rez Infinite oraz The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel II. Teraz wystartował ze swoją własną firmą o nazwie PH3 games, zajmującą się kwestią portowania gier. Jej oficjalną stronę znajdziecie pod tym adresem. Według obietnic Thomana, w przyszłości powinniśmy spodziewać się większej liczby „doskonałej jakości” komputerowych konwersji spod jego ręki.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
Więcej:Dune: Awakening od miesięcy nieustannie traci graczy. Teraz twórcy mierzą się z największym zarzutem
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
9

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.