Data wydania: 23 lutego 2010
Deadly Premonition to gra przygodowa wzbogacona elementami survival-horroru i RPG. Kierujemy postacią młodego agenta FBI, który ma za zadanie wyjaśnić tajemnicze morderstwa w małym, amerykańskim miasteczku.
GRYOnline
Gracze
Steam
Deadly Premonition to tytuł, który tak naprawdę trudno sklasyfikować. Mamy tu bowiem do czynienia z grą przygodową, wzbogaconą elementami survival-horroru i RPG. Stoi za nią studio Access Games, mające na swoim koncie między innymi Spy Fiction.
W Deadly Premonition wcielamy się w postać młodego agenta FBI, którego zadaniem jest wyjaśnienie tajemniczych morderstw mających miejsce w małym, amerykańskim miasteczku. Gracz na swojej drodze spotyka wiele zagadek do rozwiązania. Często trzeba wykazać się niezłą spostrzegawczością, zdolnością łączenia faktów oraz zmysłem przewidywania, by poradzić sobie z napotykanymi zadaniami. Ważne, by rozmawiać z jak największą grupą osób (także z tymi teoretycznie nie mogącymi mieć żadnego wpływu na fabułę), bo mogą nam one podsunąć bezcenne wskazówki.
Z elementów RPG mamy w Deadly Premonition system kondycji głównego bohatera. Twórcy starali się w jak największym stopniu odwzorować rzeczywistość, więc pomiędzy kolejnymi zagadkami musimy dbać również o zdrowie naszego agenta FBI. Trzeba więc odwiedzać różnego rodzaju bary i restauracje, by bohater był w pełni sił. Powinien być również wyspany, bo ma to zasadniczy wpływ na jego refleks oraz zdolności motoryczne.
Deadly Premonition serwuje nam mroczny, przygnębiający klimat, potęgowany przez deszcz i szarzyznę, która z pewnością nie poprawi nam nastroju. Nie zapominajmy jednak, iż mamy tu do czynienia z (przynajmniej po części) survival-horrorem, więc na swojej drodze napotkamy również postacie, które niezbyt przypominają normalnych ludzi. Warto dodać, że ich zachowanie może się różnić w zależności od pory dnia. Zupełnie inaczej zachowują się bowiem rano, po południu i wieczorem.
Autor opisu gry: Artur Falkowski
Platformy:
PC Windows 29 października 2013
Nintendo Switch 4 września 2019
Xbox 360 23 lutego 2010
PlayStation 3 11 marca 2012
Producent: Access Games
Wydawca: Rising Star Games
Gry podobne:
1 października 2013
Jesienny worek z premierami otworzony. Kontynuacje znanych serii, odświeżone konwersje oraz inne ciekawe tytuły - zobacz w co ciekawego zagramy w październiku!
Deadly Premonition, kultowa gra akcji w stylu Miasteczka Twin Peaks, wyjdzie na PC pod koniec października. Twórcy ujawnili także wymagania sprzętowe konwersji na komputery osobiste.
gry
Szymon Liebert
3 września 2013 10:22
Firma Rising Star Games zajmie się wydaniem gry Deadly Premonition: The Director's Cut na PC. Produkcja studia Access Games dotychczas była dostępna tylko na konsolach. Teraz można głosować na nią w usłudze Steam Greenlight.
gry
Marcin Skierski
18 lipca 2013 14:30
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatku DLC do gry Uncharted 3: Oszustwo Drake'a, rozszerzonej edycji Deadly Premonition, nowym projekcie zespołu Avalanche Studios, a także plotkach na temat Sonic & Sega All-Stars Racing 2.
gry
Marcin Skierski
9 marca 2012 13:30
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o przecenach PlayStation 3 w UK, końcu szerszej współpracy Yu Suzukiego i firmy SEGA, dodatku do Operation Flashpoint: Red River, nowym dziele twórców Deadly Premonition, a także becie Journey. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
28 czerwca 2011 14:26
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o drugiej rocznicy powstania Warhammer Online, beta testach trybu sieciowego Dead Space 2, statystykach Halo: Reach, a także potencjalnych ekranizacjach kolejnych gier studia Team Ico. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
24 września 2010 11:11
Firmy Ignition oraz Marvelous Entertainment poinformowały, że Deadly Premonition, produkcja z gatunku survival horror znana dotąd pod tytułem Rainy Woods, zostanie wydana wyłącznie na Xboksa 360. Amerykańska premiera gry odbędzie się w marcu 2010 roku.
gry
Piotr Doroń
11 listopada 2009 14:50
Popularne pliki do pobrania do gry Deadly Premonition: The Director's Cut.
Triki Deadly Premonition: The Director's Cut (odblokowywanie bonusowych przedmiotów) - 14 maja 2010
Triki Deadly Premonition: The Director's Cut (odblokowywanie ukrytych przedmiotów; bonusowe bronie) - 26 lipca 2011
Triki Deadly Premonition: The Director's Cut (odblokowywanie ukrytych przedmiotów; bonusowe bronie) - 5 listopada 2013
Wymagania sprzętowe gry Deadly Premonition: The Director's Cut:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core i5 1.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows Vista/7/8, łącze internetowe.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 519 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 3087 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.08.24
Cudowna i okropna jednocześnie. Rozgrywka jednocześnie rozbudowana, ale z drugiej strony średnio wykonana. Począwszy od modelu strzelania, a na modelu jazdy kończąc. Ale musimy dbać o higienę, jeść, spać i przy okazji nie jest to wszystko uciążliwe - mało twórców pamięta o takich mechanikach. Klimat i fabuła to coś pięknego, choć wydarzenia z drugiej połowy nieco mnie zawiodły. Ale i tak bawiłem się wyśmienicie.
pieterkov
Ekspert
2020.07.28
Ciekawa fabuła, potem staje się poplątana i wplata absurdalne wątki paranormalne - wielkie potwory niczym w devil may cry.Gdyby nie to i praktycznie niegrywalność na pc (ciągłe crashe np. po tym jak pół godziny jechaliśmy przez miasto do celu misji bez zapisu) to byłaby to dobra gra.Nie rozumiem też zakończenia.
MadtPL
Ekspert
2018.04.02
Niesamowity klimat przywodzący na myśl Twin Peaks oraz wciągająca pokręcona fabuła. Szkoda, że wraz z tym dostajemy średni gameplay i masę bugów oraz problemów technicznych. Ta siódemka jest mocno naciągana, bo potrzeba wiele cierpliwości, by w ogóle ukończyć grę. Dla tych, którym się to uda, będzie to niezapomniana przygoda.
Elkasei Legionista
Świetna gra z rewelacyjnym klimatem i fabułą. Niestety gra, którą posiadam czyli w wersji steam ciągle się zawieszała co zmuszało mnie do częstego zapisywania gry i powtarzania tych samych zadań kilka razy co było frustrujące i psuło przyjemność. Kilka razy instalowałam ją i odinstalowywałam co nic nie dawało. Za te błędy techniczne odejmuję jeden punkt.
DalethTichy Chorąży
Przede wszystkim muszę ostrzec, że port na PC jest wykonany fatalnie i gra się często crashuje. Żeby mimo tego ukończyć grę polecam:
1. Bardzo częste zapisywanie gry.
2. Jeżeli gra crashuje się cały czas w tym samym momencie, to można spróbować przyśpieszyć czas i przeczekać kilka godzin w grze poprzez palenie papierosów - możliwe, że przy kolejnym podejściu gra puści dalej.
Jeżeli mimo tego wstępu nadal czytasz recenzję, to znaczy, że łatwo się nie zniechęcasz i jest spora szansa, że dotrwasz do momentu, w którym dostrzeżesz wartość Deadly Premonition.
Deadly Premonition zaczyna się intrygująco - w małej, oddalonej od wielkiego świata mieścinie - Greenvale - zostaje zamordowana kobieta. Okoliczności śmierci są na tyle nietypowe, że do miasta zostaje ściągnięty agent specjalny York.
Po dobrym początku zaczynają się jednak schody. Otwarty świat, który oferuje gra wydaje się pusty. Dostępne aktywności wyglądają jak typowe "zapchajdziury", nie wnoszące nic istotnego do gry. Przestrzeń gry zdaje się niepotrzebnie duża, szczególnie, że samochody, którymi porusza się York na tym etapie gry są powolne.
Problemem tutaj jednak nie jest gra, tylko gracz. Wystarczy zmienić podejście do gry i - tak jak w RPG'ach - wczuć się w rolę i zacząć myśleć jak agent specjalny. Skoro została zamordowana kobieta z Greenvale, to jedną z pierwszych rzeczy, które by zrobił, to odwiedzenie domu, w którym mieszkała. Skoro kobieta tu mieszkała, to powinna mieć znajomych - należałoby więc ich znaleźć i dowiedzieć się czegoś więcej o ofierze. Grając w ten sposób, okazuje się, że jednak jest sporo do zrobienia. Okazuje się, że świat tętni życiem, że jest wielowarstwowy.
Wielowarstwowość to duży atut Deadly Premonition. Grając odsłania się kolejne warstwy: globalne - związane z całym miasteczkiem, jak i lokalne - związane z konkretną postacią z gry. Przykład: autopsji zamordowanej kobiety dokonuje lekarz Ushah Johnson. Podczas sekcji zwłok wykazuje on przesadnie dużą inicjatywę. Lekarz lubi gry (stąd wynika, że lubi też rywalizację). Po jakimś czasie od innej postaci dowiadujemy się, że Ushah jest bardzo bogaty. Takie dawkowanie informacji sprawia, że gracz zaczyna dopowiadać sobie resztę, pojawiają się podjerzenia. W Greenvale jest sporo postaci/podejrzanych, a każda z nich stanowi małą tajemnicę.
Kolejnym atutem gry są zadania poboczne. Nie zawsze ich treść jest interesująca, ale za to nagrody już są. Stanowią one remedium na pierwsze wrażenie jakie robi gra. Tu nie ma absurdów typu "1 punkt doświadczenia za ukończenie zadania" (patrz Wiedźmin 3). Nagrody są wartościowe, bo ułatwiają rozgrywkę.
Reżyser Hidetaka Suehiro (Swery65) z wyczuciem tworzy więzi emocjonalne gracza z postaciami z gry. To jest unikatowa rzecz, rzadko pojawiająca się w grach. Więzi te Swery65 wykorzystuje, jak maniakalny, szalony naukowiec, który chce poznać granice wytrzymałości badanego obiektu. Obiektem tym jest gracz, którego czeka emocjonalny roller coaster z katartycznym, ale smutnym finałem.
pieterkov Senator
Ciekawa fabuła, potem staje się poplątana i wplata absurdalne wątki paranormalne - wielkie potwory niczym w devil may cry.
Gdyby nie to i praktycznie niegrywalność na pc (ciągłe crashe np. po tym jak pół godziny jechaliśmy przez miasto do celu misji bez zapisu) to byłaby to dobra gra.
Nie rozumiem też zakończenia.
spoiler start
Jak dla kogokolwiek może być ono dobre? I dlaczego nie możemy zabić grubasa póki blondi żyje bo ten gwizda (???) i cofa nas do red roomu, ale możemy zabić go potem, bo z jakiegoś powodu denerwuje się, że wrócił Zach zamiast Yorka? I dlaczego ojciec nie miał jaj, żeby zabić grubasa, tylko zamiast tego zabił siebie? Bo jak rozumiem, żony w końcu nie zastrzelił, tylko ta zamieniła się w trupa z drzewem w brzuchu - York musiał podmienić to wspomnienie.
spoiler stop
zanonimizowany208826 Generał
Pierwszy raz poznałem grę dziś, na GOG. Pomimo setek negatywnych komentarzy kupiłem z ciekawości. O dziwo gra mnie zaciekawiła od samego początku.
Mod (DPFIX) z GOL działa na rozdzielczość, ale się namęczyłem z godzinę. Nie wiem czemu, ale nie działał mi prawidłowo. Pozmieniałem go wg poradnika ze steam i teraz jest ok.
CrashFix na razie nie wstawiam, zobaczę dopiero, jak zacznę mieć problemy.
Kontroler działa, bo wiele negatywnych komentarzy dotyczyło braku wsparcia kontrolera. Może przez te kilka lat naprawiono ten problem. Tylko trzeba to zmienić w config.
Gra na początku działała w oryginale na 720p, teraz chodzi wg mojej maksymalnej rozdzielczość, choć przyznam, nie widzę aż tak dużej różnicy. Mam nadzieję jednak, że chodzi w prawdziwej rozdzielczości, a nie tylko skalowanej z 720.
Admin Senator
Deadly Premonition: The Director's Cut - recenzje graczy