Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 kwietnia 2009, 15:35

autor: Szymon Liebert

Nowe informacje o Alanie Wake’u

Na jednym z niemieckich portali pojawiła się zapowiedź Alana Wake’a, czyli najnowszego dzieła Remedy, o którym informacje pojawiają się wyjątkowo rzadko. Autorzy tekstu odwiedzili siedzibę fińskiego studia, gdzie mogli obejrzeć nowe fragmenty rozgrywki oraz poznać kilka nieznanych wcześniej szczegółów. Otrzymaliśmy więc kolejne konkrety dotyczące fabuły i tego jak będzie wyglądała sama gra.

Na jednym z niemieckich portali pojawiła się zapowiedź Alana Wake’a, czyli najnowszego dzieła Remedy, o którym informacje pojawiają się wyjątkowo rzadko. Autorzy tekstu odwiedzili siedzibę fińskiego studia, gdzie mogli obejrzeć nowe fragmenty rozgrywki oraz poznać kilka nieznanych wcześniej szczegółów. Otrzymaliśmy więc kolejne konkrety dotyczące fabuły i tego, jak będzie wyglądała sama gra.

W odróżnieniu od wielu bohaterów gier Alan Wake nie będzie wyjątkową jednostką. Zamiast tego otrzymamy typową osobę w wieku mniej więcej 30 lat. Wake będzie cierpiał jednak na silną bezsenność, powiązaną prawdopodobnie ze zniknięciem jego muzy, znanej jako Alice (czyżby nawiązanie do Alicji w krainie czarów?). Alice będzie ważną postacią w całej historii, więc twórcy na razie niewiele o niej mówią.

Gra przeniesie nas do małego miasteczka Bright Falls, leżącego w północno-zachodniej części Stanów Zjednoczonych. To miejsce zostało wybrane z dwóch powodów. Po pierwsze, przypomina nieco krajobraz Finlandii. Po drugie, kojarzy się naturalnie z serialem Twin Peaks Davida Lyncha. Autorzy podkreślają ponownie, że ich produkcja będzie w kilku aspektach nawiązywała do twórczości tego znanego reżysera.

Przede wszystkim całość zostanie zaprezentowana w postaci epizodów. To właściwie nic nowego w grach, jednak twórcy obiecują, że każdy z odcinków będzie zbudowany według filmowych zasad (z mocnym zakończeniem). Drugim nawiązaniem do dzieł Lyncha jest poświęcenie szczególnej uwagi ścieżce dźwiękowej. Muzyka i odgłosy będą budowały nastrój oraz specyfikę danej lokacji lub sytuacji.

Nowe informacje o Alanie Wake’u - ilustracja #1

Już wcześniej wiedzieliśmy, że świat Alana Wake’a będzie otwarty. Prawda jest chyba trochę inna. Gracze będą mieli co prawda sporo swobody, ale główna historia będzie raczej liniowa. Tak samo będzie w przypadku zmian czasowych i pogodowych, które zostaną uzależnione od naszych postępów. Dzięki temu poszczególne przerywniki filmowe będą mogły zostać przygotowane z myślą o danej porze dnia i nocy.

Na pewno Bright Falls będzie imponujące pod względem graficznym. Twórcy zdecydowali się na użycie specjalnych narzędzi umożliwiających wykreowanie wirtualnego lasu za pomocą kilku kliknięć. W zamian za to ekipa koncentruje się na soczystej zawartości swojego dzieła. Miasteczko zostanie podzielone na mniejsze regiony, jednak będą one doczytywane w czasie rzeczywistym (bez widocznych przestojów).

W nowej scenie, którą mogli zobaczyć autorzy zapowiedzi, Alan decyduje się zabrać autostopowicza. Po krótkiej rozmowie z nieznajomą osobą auto bohatera uderza w ciężarówkę. Wake budzi się na miejscu wypadku pogrążonym w kompletnej ciemności – wokół krążą tajemnicze cienie. Pisarz ucieka do opuszczonej chatki, szukając ratunku - tuż przed nią prezentacja zostaje zatrzymana.

Twórcy gry komentują powyższą scenę sugestią dotyczącą światła. Będzie ono sprzymierzeńcem Alana Wake’a, podczas gdy wszelkie koszmary wypełzną z ciemności. Powyższy motyw może kojarzyć się nieco z wyprodukowaną przez małe studio grą Lit (na konsolę Wii). Jak już pisaliśmy wcześniej, prawdopodobnie tytuł nie będzie polegał jednak na walce, która zostanie zepchnięta na dalszy plan.