Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 marca 2011, 12:26

autor: Olek

Nawet 80 godzin zabawy w Risen 2: Dark Waters

Podczas trwającej w San Francisco Konferencji Deweloperów Gier (GDC) niemieckie studio Piranha Bytes ujawniło garść świeżych informacji związanych z grą Risen 2: Dark Waters. Nowe dzieło twórców Gothica pozwoli na 60 do 80 godzin zabawy w piratów. Deweloper obiecuje również, że konsolowe wersje gry będą równie dobre jak pecetowa.

Podczas trwającej w San Francisco Konferencji Deweloperów Gier (GDC) niemieckie studio Piranha Bytes ujawniło garść świeżych informacji związanych z grą Risen 2: Dark Waters. Nowe dzieło twórców Gothica pozwoli na 60 do 80 godzin zabawy w piratów. Deweloper obiecuje również, że konsolowe wersje gry będą równie dobre jak pecetowa.

Wrażeniami z prezentacji Risen 2: Dark Waters podzielił się Charles Onyett z serwisu IGN. Jego spostrzeżenia w dużej mierze pokrywają się z doniesieniami na temat gry, jakie napłynęły w ubiegłym miesiącu.

Akcja sequela rozgrywać będzie się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w Risen. Tym razem gracze odwiedzą co najmniej trzy wyspy. Z osobna każda z nich będzie mniejsza od znanej z pierwszej części cyklu Farangi. Łącznie mają być jednak na tyle duże, by ich eksploracja zajęła nawet dwukrotnie więcej czasu niż w „jedynce”.

W porównaniu z pierwowzorem oprawa graficzna Risen 2: Dark Waters zyska na szczegółowości. Dotyczy to krajobrazów i otoczenia w grze, ale także modeli postaci. Na redaktorze IGN wrażenie zrobiły potwory, które wreszcie nie wyglądają na przerośnięte ostrygi.

Nawet 80 godzin zabawy w Risen 2: Dark Waters - ilustracja #1

Sporym zmianom poddany zostanie system walki. Zamiast łuków gracze używać będą broni palnej, rzecz jasna dostosowanej do pirackiej konwencji. Nie zabraknie też walki wręcz. Z krótkiej prezentacji na GDC wynika, że machanie mieczem nie będzie już tak niezdarne jak w Risen. O magii wiadomo na razie niewiele ponad to, że pojawi się w grze.

Fanów gier studia Piranha Bytes zapewne ucieszy fakt, że zbroje zachowają swoją podwójną funkcję – środka ochrony oraz wyznacznika statusu społecznego. Niektóre rodzaje pancerza pojawią się stosunkowo wcześnie, dzięki czemu nawet niskopoziomowi bohaterowie będą mogli wyróżniać się z tłumu.

Jak na tytuł z gatunku cRPG przystało, w grze nie zabraknie ciekawych umiejętności do wyuczenia i rozwijania. Niezbędnym warunkiem będzie jednak znalezienie nauczyciela, który zechce podzielić się swoją wiedzą. Niewłaściwe zachowanie graczy wobec NPC-ów może też skutecznie zablokować możliwość nauki nowych sztuczek.

Przypomnijmy, że Risen 2: Dark Waters ukaże się najprawdopodobniej w przyszłym roku w wersjach na komputery PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Wydawcą gry jest firma Deep Silver.