Mirror’s Edge z widokiem TPP?

Jeden z użytkowników serwisu YouTube podzielił się ze światem swoim odkryciem, dzięki któremu posiadacze pecetowej wersji Mirror’s Edge mogą odpalić widok z trzeciej osoby. Sądząc po nieco kulawych animacjach postaci (ruszają się tylko standardowo widoczne ręce i nogi), tryb ten nie był przewidziany przez twórców. Warto jednak zobaczyć jak wyglądałoby to dzieło z nowej perspektywy.

Szymon Liebert

Jeden z użytkowników serwisu YouTube podzielił się ze światem swoim odkryciem, dzięki któremu posiadacze pecetowej wersji Mirror’s Edge mogą odpalić widok z trzeciej osoby. Sądząc po nieco kulawych animacjach postaci (ruszają się tylko standardowo widoczne ręce i nogi), tryb ten nie był przewidziany przez twórców. Warto jednak zobaczyć jak wyglądałoby to dzieło z nowej perspektywy.

Mirror’s Edge z widokiem TPP? - ilustracja #1

Aby uruchomić wspomniany widok TPP trzeba wykonać kilka prostych operacji.

  • Otwieramy katalog Documents\EA Games\Mirror’s Edge\TdGame\Config\
  • Odczytujemy w notatniku plik TDInput
  • Szukamy w nim listy „bindings”
  • Dodajemy do niej linijkę kodu: Bindings=(Name="F4",Command="FreeFlightC amera",Control=False,Shift=False,Alt=False)

Teraz odpalamy już samą grę i po uruchomieniu któregoś z epizodów wciskamy kilkukrotnie przycisk F4. Powinniśmy już widzieć całą sylwetkę głównej bohaterki Faith a nie tylko jej kończyny. Pozwala to sprawdzić jak wyglądałaby zabawa w parkour ukazana w taki sposób. Kamera z trzeciej osoby funkcjonuje nawet podczas przerywników, w których nie kierujemy postacią.

Całość można obejrzeć w akcji na YouTube (znajduje się tam też powyższy opis w języku angielskim). Widać wyraźnie, że brakuje animacji dla poszczególnych ruchów i części ciała postaci - młoda buntowniczka porusza się bardzo sztywno. Wynika to z oczywistych przyczyn – autorzy nastawiali się zapewne tylko na widok FPP i pominęli zupełnie inne możliwości.

Pomimo niedociągnięć jest to jednak zabawne nowe doświadczenie. Oczywiście widok z perspektywy pierwszej osoby jest jedną z charakterystycznych cech tego dzieła firmy EA Dice. O ile bowiem we wspinaczkę i akrobacje bawiliśmy się już wielokrotnie w trybie TPP (Assassin’s Creed), to raczej rzadko bywało to ukazywane właśnie tak jak w Mirror’s Edge. Wygląda na to, że użytkownicy pecetów otrzymali kolejną niedostępną na konsolach „opcję”.

Mirror's Edge

Mirror's Edge

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2008

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.0

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
  • EA DICE
  • EA / Electronic Arts
  • PC
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-01-28
15:03

zanonimizowany123063 Senator

NewGravedigger -> Ja przechodząc grę nie miałem jakiś problemów z wiadrami, całe szczęście :).

Czy jest łatwiejsze? Nadal sądzę, że nie. "wymaga tylko dobrego odwzorowania ruchów widzianych z oczu bohaterki" to jak dla mnie jest właśnie trudne. Trudne, aby wyglądało to naturalnie, aby gracz kierujący Faith czuł, że ona biega, a nie się przesuwa. Z widoku FPP jej ruchy są fenomenalne, a nikt wcześniej się za to nie zabierał w ten sposób, DICE było pionierem w ukazaniu tego z perspektywy pierwszej osoby.

Owszem, samej roboty TPP może byłoby więcej, ale takie odwzorowanie ruchów z perspektywy FPP, aby wyglądały one naturalnie jest chyba jednak trudniejsze.

Co do nóg, to jest cut-scenka, w której nie możesz kierować postacią. Przypomnij sobie ten etap, chociażby przez filmik (dałbym linka, ale za linkowanie do cudzego serwisu w którym pracuje pewnie dostałbym bana), to zauważysz, że Faith wtedy spogląda po prostu na dźwig. Po co więc animacja nóg? Dla dodatkowych obliczeń? To się nazywa optymalizacja, nie ułatwienie. W normalnej grze możesz oglądać jak nóżki Faith przebierają po ścianie (częściowo także z widoku TPP).

Czy ułatwieniem nazwiesz też nie modelowanie wnętrz biurowców, do których i tak nigdy nie zajrzymy w grze?

Ps. Chociaż możesz to nazwać też ułatwieniem, z mojej perspektywy jednak DICE nie musiało robić (jak zresztą wszyscy) czegoś, czego i tak byśmy nie widzieli.

Komentarz: zanonimizowany123063
2009-01-28
15:08

zanonimizowany552470 Konsul

Jeszcze niedawno myślałem że może w kontynuacji zrobią TPP i będzie wyglądało fajnie, ale teraz jak tak myślę to nie chce tego.

Komentarz: zanonimizowany552470
2009-01-28
17:24

Kozi89 Legend

Kozi89

Przeraża...

Komentarz: Kozi89
2009-01-28
23:05

PiotrWpl Centurion

PiotrWpl
😜

Zabawna ciekawostka :)

Komentarz: PiotrWpl
2009-01-28
23:12

Selman Generał

Selman
👍

bohaterka ma nieruchomy tyłek ... :)

Komentarz: Selman

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl