Mirror’s Edge z widokiem TPP?
Jeden z użytkowników serwisu YouTube podzielił się ze światem swoim odkryciem, dzięki któremu posiadacze pecetowej wersji Mirror’s Edge mogą odpalić widok z trzeciej osoby. Sądząc po nieco kulawych animacjach postaci (ruszają się tylko standardowo widoczne ręce i nogi), tryb ten nie był przewidziany przez twórców. Warto jednak zobaczyć jak wyglądałoby to dzieło z nowej perspektywy.
Szymon Liebert
Jeden z użytkowników serwisu YouTube podzielił się ze światem swoim odkryciem, dzięki któremu posiadacze pecetowej wersji Mirror’s Edge mogą odpalić widok z trzeciej osoby. Sądząc po nieco kulawych animacjach postaci (ruszają się tylko standardowo widoczne ręce i nogi), tryb ten nie był przewidziany przez twórców. Warto jednak zobaczyć jak wyglądałoby to dzieło z nowej perspektywy.

Aby uruchomić wspomniany widok TPP trzeba wykonać kilka prostych operacji.
- Otwieramy katalog Documents\EA Games\Mirror’s Edge\TdGame\Config\
- Odczytujemy w notatniku plik TDInput
- Szukamy w nim listy „bindings”
- Dodajemy do niej linijkę kodu: Bindings=(Name="F4",Command="FreeFlightC amera",Control=False,Shift=False,Alt=False)
Teraz odpalamy już samą grę i po uruchomieniu któregoś z epizodów wciskamy kilkukrotnie przycisk F4. Powinniśmy już widzieć całą sylwetkę głównej bohaterki Faith a nie tylko jej kończyny. Pozwala to sprawdzić jak wyglądałaby zabawa w parkour ukazana w taki sposób. Kamera z trzeciej osoby funkcjonuje nawet podczas przerywników, w których nie kierujemy postacią.
Całość można obejrzeć w akcji na YouTube (znajduje się tam też powyższy opis w języku angielskim). Widać wyraźnie, że brakuje animacji dla poszczególnych ruchów i części ciała postaci - młoda buntowniczka porusza się bardzo sztywno. Wynika to z oczywistych przyczyn – autorzy nastawiali się zapewne tylko na widok FPP i pominęli zupełnie inne możliwości.
Pomimo niedociągnięć jest to jednak zabawne nowe doświadczenie. Oczywiście widok z perspektywy pierwszej osoby jest jedną z charakterystycznych cech tego dzieła firmy EA Dice. O ile bowiem we wspinaczkę i akrobacje bawiliśmy się już wielokrotnie w trybie TPP (Assassin’s Creed), to raczej rzadko bywało to ukazywane właśnie tak jak w Mirror’s Edge. Wygląda na to, że użytkownicy pecetów otrzymali kolejną niedostępną na konsolach „opcję”.

GRYOnline
Gracze
Steam
- EA DICE
- EA / Electronic Arts
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany123063 Senator
NewGravedigger -> Ja przechodząc grę nie miałem jakiś problemów z wiadrami, całe szczęście :).
Czy jest łatwiejsze? Nadal sądzę, że nie. "wymaga tylko dobrego odwzorowania ruchów widzianych z oczu bohaterki" to jak dla mnie jest właśnie trudne. Trudne, aby wyglądało to naturalnie, aby gracz kierujący Faith czuł, że ona biega, a nie się przesuwa. Z widoku FPP jej ruchy są fenomenalne, a nikt wcześniej się za to nie zabierał w ten sposób, DICE było pionierem w ukazaniu tego z perspektywy pierwszej osoby.
Owszem, samej roboty TPP może byłoby więcej, ale takie odwzorowanie ruchów z perspektywy FPP, aby wyglądały one naturalnie jest chyba jednak trudniejsze.
Co do nóg, to jest cut-scenka, w której nie możesz kierować postacią. Przypomnij sobie ten etap, chociażby przez filmik (dałbym linka, ale za linkowanie do cudzego serwisu w którym pracuje pewnie dostałbym bana), to zauważysz, że Faith wtedy spogląda po prostu na dźwig. Po co więc animacja nóg? Dla dodatkowych obliczeń? To się nazywa optymalizacja, nie ułatwienie. W normalnej grze możesz oglądać jak nóżki Faith przebierają po ścianie (częściowo także z widoku TPP).
Czy ułatwieniem nazwiesz też nie modelowanie wnętrz biurowców, do których i tak nigdy nie zajrzymy w grze?
Ps. Chociaż możesz to nazwać też ułatwieniem, z mojej perspektywy jednak DICE nie musiało robić (jak zresztą wszyscy) czegoś, czego i tak byśmy nie widzieli.
zanonimizowany552470 Konsul
Jeszcze niedawno myślałem że może w kontynuacji zrobią TPP i będzie wyglądało fajnie, ale teraz jak tak myślę to nie chce tego.