Mirror’s Edge w wersji na PC wykorzysta PhysX

Opóźniona z niewyjaśnionych przyczyn pecetowa wersja Mirror’s Edge otrzyma dodatkowe wsparcie w postaci silnika PhysX, odpowiadającego za skomplikowane obliczenia fizyczne. Technologia ta została zaadoptowana już jakiś czas temu przez firmę NVIDIA i skorzystają z niej posiadacze kart z serii GeForce 8 lub lepszych. Jakiego typu efektów i dodatków możemy się spodziewać?

Szymon Liebert

Opóźniona z niewyjaśnionych przyczyn pecetowa wersja Mirror’s Edge otrzyma dodatkowe wsparcie w postaci silnika PhysX, odpowiadającego za skomplikowane obliczenia fizyczne. Technologia ta została zaadoptowana już jakiś czas temu przez firmę NVIDIA i skorzystają z niej posiadacze kart z serii GeForce 8 lub lepszych. Jakiego typu efektów i dodatków możemy się spodziewać?

O sprawie poinformował serwis The Tech Report, który ujawnił, że Mirror’s Edge w wersji na komputery osobiste będzie wykorzystywał sprzętowe przyspieszenie w postaci PhysX’a. Użytkownicy odpowiednich kart (GeForce 8 i lepszej) ujrzą bardziej żywy wirtualny świat, pełny dodatkowych efektów nie spotykanych w konsolowych wersjach. Wszystkie te elementy możemy zobaczyć w zdobytym przez redaktorów serwisu krótkim filmie, prezentującym działanie gry wyprodukowanej przez EA Dice, w połączeniu ze wspomnianą wyżej technologią.

Mirror’s Edge w wersji na PC wykorzysta PhysX - ilustracja #1

Sama NVIDIA zapewnia, że możemy spodziewać się prawdziwego i oddziaływującego na otoczenie wiatru oraz bardziej realnego zachowania wszystkich obiektów w grze (broni, flag, plakatów, szyb). Zobaczymy więc wiele pomniejszych detali, takich jak lepiej roztrzaskujące się szkło, efektowniejsze wybuchy generujące gęste kłęby dymu i odłamki, czy unoszącą się gdzieniegdzie mgiełkę, reagującą na ruchy gracza.

Pewne elementy tego rozwiązania mogliśmy ujrzeć już w kilku produkcjach – z głośniejszych warto wymienić chociażby Unreal Tournamenta 3. W przypadku Mirror’s Edge całość prezentuje się ciekawie – szczególnie efektownie wyglądają realistycznie rozdzierające się powierzchnie z materiału, chociaż już w przypadku animacji jednej ze spadających postaci można mieć pewne obiekcje. Pomimo tego można przypuszczać, że współpraca z PhysX będzie miłym urozmaiceniem, zwiększającym już i tak niezwykle wysoką widowiskowość rozgrywki.

Mirror's Edge

Mirror's Edge

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2008

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.0

Gracze

8.8

Steam

OCEŃ
Oceny
  • EA DICE
  • EA / Electronic Arts
  • PC
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl