Microsoft występuje na drogę sądową przeciwko firmie Immersion

Amerykański koncern Microsoft założył proces Immersion – firmie-właścicielce praw do technologii odpowiedzialnej za wytwarzanie wibracji w padach, znanej głównie z licznych batalii prowadzonych z największymi producentami konsol. Przyczyną wystąpienia na drogę sadową jest niespełnienie przez Immersion warunków zapisanych w zeszłorocznym porozumieniu obu zainteresowanych stron.

Piotr Doroń

Amerykański koncern Microsoft założył proces Immersion – firmie-właścicielce praw do technologii odpowiedzialnej za wytwarzanie wibracji w padach, znanej głównie z licznych batalii prowadzonych z największymi producentami konsol. Przyczyną wystąpienia na drogę sadową jest niespełnienie przez Immersion warunków zapisanych w zeszłorocznym porozumieniu obu zainteresowanych stron.

Z informacji przedstawionych przez Microsoft wynika, że chodzi o konieczność płacenia gigantowi z Redmond prowizji od każdej umowy zawartej pomiędzy Immersion a jakąkolwiek firmą trzecią (w tym przypadku chodzi o współpracę nawiązaną z japońskim Sony). Steve Aeschbacher, adwokat koncernu Microsoft, twierdzi, że postanowienia ujęte w umowach powinny być honorowane przez wszystkie firmy wchodzące w tego typu układy. To właśnie Aeschbacher poprowadzi opisaną wyżej sprawę.

Jest to sytuacja nosząca znamiona zupełnie nowej – do tej bowiem pory bywało z reguły tak, że to właśnie Immersion miało wiele pretensji czy to do Microsoftu, czy to do Sony za bezprawne korzystanie z patentów firmy znanej głównie z „bitew o wibracje”. Liczne spory, z których najostrzejsze miały miejsce w 2002 roku, zakończone zostały porozumieniem wielkich koncernów oraz przelaniem na konta Immersion stosownych sum (Microsoft zapłacił w ten sposób 26 milionów dolarów, za co zakupił również pewną liczbę udziałów w firmie; firmie Sony zasądzono z kolei m.in. karę w wysokości 90 mln dolarów).

  • Microsoft
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Unreal Engine 3 we wszystkich produkcjach Chair Entertainment

Następny
Unreal Engine 3 we wszystkich produkcjach Chair Entertainment

Znamy listę osiągnięć dla Halo 3

Poprzedni
Znamy listę osiągnięć dla Halo 3

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl