Konsolowe edycje Unreal Tournament 3 z pełnym wsparciem ze strony modderów?
Istnieje duża szansa na to, by konsolowe edycje gry Unreal Tournament 3 uzyskały pełne wsparcie ze strony ludzi zajmujących się tworzeniem różnego rodzaju modów do gier komputerowych. Poinformował o tym sam Marc Rein, wiceprezes firmy Epic Games.
Istnieje duża szansa na to, by konsolowe edycje gry Unreal Tournament 3 uzyskały pełne wsparcie ze strony ludzi zajmujących się tworzeniem różnego rodzaju modów do gier komputerowych. Poinformował o tym sam Marc Rein, wiceprezes firmy Epic Games.
Rein stwierdził w rozmowie z serwisem Kikizo, że firma postara się przekonać niektóre z tych osób do tego, aby zainteresowali się również wspieraniem swymi działaniami konsolowych wersji UT 3. „Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że przed nami długa droga i wiele trudności, które będziemy musieli pokonać. Dlatego też nie chciałbym podawać w tym momencie żadnych szczegółów” – oznajmił Marc.
Mody w formie dodatków trafiające do oferty Xbox Live Marketplace i PlayStation Store? Kusząca perspektywa. Będziemy z niecierpliwością wyczekiwać kolejnych informacji na ten temat.
Więcej:BlackSite: Area 51 powróci w nowej odsłonie?

GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
zanonimizowany251643 Legend
No, modowania gry na własną rękę raczej nie będzie. To by było nie do opanowania w zamkniętym środowisku jakim jest XBL czy PSN
Piotr44 Generał

albz74---> Tak generalnie to tego właśnie się czepiłem, spędziłem mnóstwo czasu nad modowaniem Rome TW i naprawdę dostarczało mi to mnóstwo frajdy. Siła wielu gier jak choćby Oblivion na PC jest ich modowalność. To jest powód dla którego gry na PC żyją latami, a na konsolach po przejściu lądują w śmietniku.
Powiem szczerze bardzo wiele PCtowych gier np. wspomniany Rome w wersji "out of the box" jest taka sobie, dopiero możliwość modowania ich, zapewnia im wieloletnie życie i setki godzin zabawy. Modowanie gier konsolowych jest dość trudne, a dla przeciętnego użytkownika niemożliwe i nie zanosi się aby to się szybko zmieniło. To jeden z powodów dla których zupełnie nie ciągnie mnie do gier konsolowych, ale monitoruję sytuację i kiedyś może to się zmieni:-)
zanonimizowany251643 Legend
Piotr44 - modowanie gier na konsole to toalna abstrakcja , trochę modowano poprzednie UT, ale poza tym nic. I raczej niewiele się zmieni- firmy zazdrośnie strzegą swojego kodu, devkity konsolowe kosztują 30k $ za sztukę (pardon, do Wii kosztuje tylko 1200$ no ale umówmy się, rozmawiamy o konsolach a nie zabawkach :P ) .
Pod linuchem na PS3 będą na pewno coś grzebali ale zapewne nigdy przenigdy nie dokopią się do oryginalnego kodu.
Piotr44 Generał

Pozostaje mieć nadzieje że coś się ruszy w tej sprawie, bo naprawdę mody potrafią czynić cuda i naprawdę szkoda że jak na razie nie ma możliwości modowania konsolowych gier.
Gracze bardzo wiele by na tym zyskali, problem niestety jest taki że producenci gier mogliby troszkę stracić, wiadomo jak ktoś siedzi rok nad jedną modowalną grą taką jak przykładowo Operation Flashpoint, to nie generuje wielkiego zysku, lepiej niech kupi w tym czasie 10 gier przejdzie je i wyrzuci.