Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 marca 2011, 13:35

autor: Sarge

Deus Ex: Bunt Ludzkości na PC tworzony we współpracy z zewnętrznym studiem

Pecetowe porty największych hitów nie zawsze dorównują jakością swoim konsolowym odpowiednikom, co często jest tłumaczone brakiem czasu na dopracowanie wszystkich wersji. Niewiadomą kwestią pozostaje, jak to będzie wyglądać w przypadku Deus Ex: Bunt Ludzkości.

Pecetowe porty największych hitów nie zawsze dorównują jakością swoim konsolowym odpowiednikom, co często jest tłumaczone brakiem czasu na dopracowanie wszystkich wersji. Niewiadomą kwestią pozostaje, jak to będzie wyglądać w przypadku Deus Ex: Bunt Ludzkości.

Deus Ex: Bunt Ludzkości na PC tworzony we współpracy z zewnętrznym studiem - ilustracja #1

Okazuje się bowiem, że nad edycją pecetową studio Eidos współpracuje z zespołem Nixxes. Taką informację w wywiadzie z serwisem Shacknews zdradził Jean-François Dugas, główny producent gry. Jednocześnie uspokaja on jednak, że oddział Eidosu w Montrealu ma stały nadzór nad komputerowym portem.

„Sama koncepcja i konkretne zmiany są opracowywane w Montrealu i przesyłane do Nixxes. My sprawdzamy kolejne wersje oprogramowania i udzielamy własnych komentarzy na temat tego, co dobrze funkcjonuje, a co wręcz przeciwnie. Jest to dokładnie ten sam proces, z wyjątkiem tego, że programiści nie znajdują się w tym samym biurze. To będzie ta sama gra i ten sam kreatywny zespół za nią odpowiada” – tak Dugas zapewnia nas, że Deus Ex: Bunt Ludzkości na PC będzie stał na odpowiednio wysokim poziomie.

Podobno decyzja o współpracy ze studiem Nixxes została podjęta z powodów logistycznych. Zespół okazał się zbyt mały, by udźwignąć równoczesny deweloping trzech edycji, w związku z czym zasięgnięto pomocy z zewnątrz. Według zapewnień Dugasa nie wpłynie to jednak na jakość końcowego produktu – sam stwierdza nawet, że najbardziej lubi grać w wersję komputerową.

Deus Ex: Bunt Ludzkości na PC tworzony we współpracy z zewnętrznym studiem - ilustracja #2

To nie pierwszy raz, gdy Eidos korzysta z doświadczenia Nixxes. Owoce tej współpracy mogliśmy sprawdzić już wcześniej, m.in. za sprawą pecetowych portów takich produkcji jak Lara Croft and the Guardian of Light, Kane & Lynch 2: Dog Days, czy Tomb Raider: Underworld. Pozostaje nam tylko mieć nadzieję, że w przypadku nowej części Deus Ex wszystko zostanie dopięte na ostatni guzik.

Deus Ex: Bunt Ludzkości ukaże się 26 sierpnia w Europie, równocześnie na PlayStation 3, Xboksie 360 oraz komputerach osobistych. Tytuł zostanie wydany w naszym kraju przez firmę Cenega Poland w polskiej, kinowej wersji językowej. Cały czas możecie go zamawiać w Sklepie GRY-OnLine. Pecetowa wersja kosztuje tam 119.90 złotych, podczas gdy użytkownicy konsol muszą się liczyć z wydatkiem rzędu 209.90 złotych.