Co nowego z projektem Painkiller?

Pierwszy etap prac nad nową polską grą Painkiller dobiega właśnie końca. Już wkrótce gotowe będą wszystkie poziomy, potwory i spora część udźwiękowienia. Programiści pracują nad wewnętrznym demo, które pokaże te wszystkie elementy w akcji. Udało nam się porozmawiać z Adrianem Chmielarzem, szefem zespołu, który odpowiedział również na pytania o wymagania sprzętowe i prawdopodobną datę premiery Painkiller.

Piotr Stasiak

Pierwszy etap prac nad nową polską grą Painkiller dobiega właśnie końca. Już wkrótce gotowe będą wszystkie poziomy, potwory i spora część udźwiękowienia. Programiści pracują nad wewnętrznym demo, które pokaże te wszystkie elementy w akcji. Udało nam się porozmawiać z Adrianem Chmielarzem, szefem zespołu, który odpowiedział również na pytania o wymagania sprzętowe i prawdopodobną datę premiery Painkiller.

Co nowego z projektem Painkiller? - ilustracja #1

Najnowsza polska strzelanina powstaje pod skrzydłami zespołu programistycznego People Can Fly. Tworzona jest w myśl zasady „maksimum zabawy” i opowiada historię gościa, który za pomocą różnorodnego uzbrojenia uwalnia odrażające maszkary od bólu istnienia. Pół roku temu zamieściliśmy obszerny wywiad na temat gry. Aktualnie końca dobiega pierwszy etap prac. Z tej okazji postanowiliśmy odpytać szefa People Can Fly, Adriana Chmielarza o to, co dalej będzie się działo z tym ambitnym polskim projektem. Zamieszczamy również premierowe screeny z gry.

GOL: Nad czym w tej chwili pracujecie?

Adrian Chmielarz: Robienie gier tym się różni od robienia filmów czy pisania książek, że przez długi czas widać tylko pojedyncze elementy: osobno tworzy się potwory, poziomy, itd. Prędzej czy później (przeważnie znacznie później) dochodzi do takiego momentu, że wrzuca się to wszystko do tygla i zaczyna się praca nad całością, głównie grywalnością. W przyszłym tygodniu planujemy takąż wiekopomną chwilę: pracę nad wersją demo pierwszego poziomu gry. To nie będzie demo przeznaczone dla graczy, ale dla naszego wydawcy, jednak powinno tam się znaleźć 90% ostatecznego gameplaya. Luty więc będzie dla nas wyjątkowo interesującym miesiącem.

GOL: Jakie elementy gry są już całkowicie (lub prawie) ukończone a co jeszcze pozostało do zrobienia?

Adrian Chmielarz: W połowie marca będą wszystkie poziomy (modele, tekstury, oświetlenie), wszyscy przeciwnicy (model, tekstury, animacje), spora część udźwiękowienia (od ambientów po konkretne sample) i oczywiście z grubsza gotowy engine. Pozostaje zrobienie z tego gry, a to wbrew pozorom nie jest robota na 3 dni - ani nawet na 3 miesiące.

Co nowego z projektem Painkiller? - ilustracja #2

 

GOL: Czy już wiecie, jakim uzbrojeniem dysponował będzie bohater?

Adrian Chmielarz: Wiemy od samego początku, tylko niechętnie o tym mówimy, w końcu jakieś niespodzianki powinny pozostać niespodziankami. Wiadomo, że będzie karabin, granatnik i rakietnica, ale to już w FPS-ach standard. Kilka broni będzie się z tego wyłamywać, kiedy w końcu uda nam się odpalić porządną wersję naszej strony (mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu), będziemy tam stopniowo ujawniać cały arsenał naszego bohatera.

GOL: Czy będą publiczne beta-testy Painkiller?

Adrian Chmielarz: To bardzo możliwe, na 99% będzie publiczny test multiplayera.

GOL: Jaka konfiguracja sprzętowa będzie odpowiednia do grania?

Adrian Chmielarz: Painkiller używa mocno zaawansowanego engine'u, włącznie z wykorzystaniem tzw. pixel shaderów, a więc rzeczy dostępnym tylko na kartach klasy GeForce 3 i lepszych. Gra będzie oczywiście chodzić na GF2, ale aby w pełni korzystać z uroków engine'u potrzebny będzie sprzęt dość wypasiony. Idealny zestaw? Procesor 2.5GHz lub lepszy, Radeon 9700, 512 MB RAM. Tym, którzy uważają to za przesadę, zwracam uwagę, że do premiery jeszcze sporo czasu, i za pół roku nie będzie to nic szokującego. Cudów nie ma: albo słaby sprzęt i połowa opcji wyłączona, albo dobry sprzęt i opcje na maxa.

Co nowego z projektem Painkiller? - ilustracja #3

GOL: Czy znana jest już dokładna data premiery?

Adrian Chmielarz: Jeszcze nie, ale ideałem byłaby jesień. Teoretycznie gra będzie skończona dużo wcześniej, ale tych kilka dodatkowych miesięcy pozwoliłoby dopieścić grę poza granicę przyzwoitości - a tego czasu zawsze polskim grom brakowało. O terminach rozmawiamy właśnie z wydawcą, zobaczymy, na czym ostatecznie stanie. Jak jednak wspomniałem, najbardziej prawdopodobnym terminem jest jesień.

Rozmawiał: Piotres

Painkiller (2004)

Painkiller (2004)

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 9 kwietnia 2004

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.2

Gracze

OCEŃ
Oceny
  • Dreamcatcher / The Adventure Comp.
  • PC
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2003-02-11
15:20

zanonimizowany1612 Centurion

😱

Zapowiada się naprawde bardzo dobrze. Engine robi wrażenie. Oby grywalność szła w parze z grafiką i muzyką. Pozostaje tylko czekać na rozpoczęcie testów. Oby ta gra okazała sie pierwszą Polską grą - światowym hitem.

Komentarz: zanonimizowany1612
2003-02-11
17:34

zanonimizowany7517 Centurion

no screeny ładniutkie czymś mi to pachnie ale nie bardzo kojarze.....żeby nam sie w końcu udało....nooo zabłysnąc czmś naprawde dobrym...

Komentarz: zanonimizowany7517
2003-02-11
22:12

zanonimizowany61838 Legionista

😜

hehe a ciekawe jaki bęndzie tryp mp

Komentarz: zanonimizowany61838

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl