Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 maja 2007, 16:58

autor: Piotr Doroń

Chiński rynek gier online rośnie w siłę

Chiński rynek gier online rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc. W całym 2006 roku owa gałąź elektronicznej rozrywki przyniosła w Kraju Środka 995 milionów dolarów dochodu. Wystarczy zapoznać się z najświeższymi danymi, poświęconymi pierwszemu kwartałowi 2007, by stwierdzić z wielką dozą prawdopodobieństwa, że wyniki za cały bieżący rok będą jeszcze wyższe.

Chiński rynek gier online rośnie w siłę z miesiąca na miesiąc. W całym 2006 roku owa gałąź elektronicznej rozrywki przyniosła w Kraju Środka 995 milionów dolarów dochodu. Wystarczy zapoznać się z najświeższymi danymi, poświęconymi pierwszemu kwartałowi 2007, by stwierdzić z dużą dozą prawdopodobieństwa, że wyniki za cały bieżący rok będą jeszcze wyższe.

W raporcie finansowym opublikowanym przez chińską firmę konsultingową Analysys International czytamy, że wartość tamtejszego rynku gier online w pierwszym kwartale 2007 roku wyniosła 334.5 miliona dolarów. Gdyby takowa tendencja utrzymała się na podobnym poziomie przez kolejne miesiące bieżącego roku, to mielibyśmy do czynienia z pierwszą w historii sytuacją, gdy roczne dochody wypracowane jedynie w ramach tejże gałęzi elektronicznego przemysłu Chin osiągnęłyby rezultat znacznie przekraczający miliard dolarów. Czy tak się stanie dowiemy się jednak dopiero w przyszłym roku.

Analysys International zamieściło ponadto w swym raporcie informacje dotyczące największych chińskich operatorów gier online. Wśród firm udostępniających wybrane pozycje MMO prym wiedzie Shanda, kontrolująca 18.96% rynku. Dopiero na czwartym miejscu uplasowało się The9 (10.16%), w które przed kilkunastoma dniami zainwestował gigant elektronicznego przemysłu, koncern Electronic Arts.

Raport kończy informacja o tym, gdzie Chińczycy grają w gry online. Okazuje się, że najczęściej robią to w domu (64%). Na kolejnych miejscach uplasowały się kafejki (26.8%), szkoły (5.6%) oraz zakłady pracy (2.7%).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej