Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 5 maja 2007, 14:39

autor: Metatron

Spektakularny rozwój chińskiego rynku gier

Według raportu sporządzonego przez Niko Partners, firmę specjalizującą się w badaniu chińskiego przemysłu gier, rynek elektronicznej rozrywki w tym kraju w 2006 roku odnotował spektakularny wzrost. Ogólne wpływy są wyższe o 68%, przy czym sam sektor gier online przyniósł 995 milionów dolarów dochodu.

Według raportu sporządzonego przez Niko Partners, firmę specjalizującą się w badaniu chińskiego przemysłu gier, rynek elektronicznej rozrywki w tym kraju w 2006 roku odnotował spektakularny wzrost. Ogólne wpływy są wyższe o 68%, przy czym sam sektor gier online przyniósł 995 milionów dolarów dochodu.

Jako główny powód takiego stanu rzeczy raport wskazuje na wciąż rosnącą liczbę kafejek internetowych. Mieszkańcy kraju spędzają w nich godziny na graniu w darmowe produkcje MMO, do których zakupują dodatkowe przedmioty. „Chińscy gracze codziennie przychodzą do kafejek, by grać z przyjaciółmi za pośrednictwem Internetu lub sieci LAN. Pieniądze wydają na wirtualne prezenty dla znajomych, usługi dla swoich postaci i przedmioty, które pomagają im przejść na wyższy poziom” – mówi Lisa Cosmas Hanson z Niko Partners.

W Chinach jest 20 milionów komputerów PC, 225 tysięcy kafejek internetowych i wciąż rosnąca liczba konsol, które są zakazane, ale importuje się je z innych krajów bez zgody producenta. Populacja graczy liczy obecnie 37,5 milionów, z czego 90% korzysta z produkcji online. Analitycy z Niko Partners przewidują, że w 2011 roku liczba chińskich graczy wzrośnie do 71,9 milionów.