Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2009, 09:10

autor: Jiker

Bioshock 2 dopiero w 2010 roku i inne doniesienia od Take-Two

Koncern Take-Two poinformował o opóźnieniu światowej premiery drugiej odsłony serii Bioshock. W trakcie zwołanej wczoraj konferencji podzielił się również informacjami na temat takich produkcji, jak Mafia II, Max Payne 3 oraz Red Dead Redemption. Niestety, podobnie jak w przypadku historii o utopijnym, podwodnym mieście Rapture, nie są one zbyt optymistyczne.

Koncern Take-Two poinformował o opóźnieniu światowej premiery drugiej odsłony serii Bioshock. W trakcie zwołanej wczoraj konferencji podzielił się również informacjami na temat takich produkcji, jak: Mafia II, Max Payne 3 oraz Red Dead Redemption. Niestety, podobnie jak w przypadku historii o utopijnym, podwodnym mieście Rapture, nie są one zbyt optymistyczne.

Bioshock 2 dopiero w 2010 roku i inne doniesienia od Take-Two - ilustracja #1

Początkowo w trakcie konferencji prowadzonej przez prezesa Take-Two, Straussa Zelnicka, padła sugestia, że Bioshock 2 zostanie wydany w pierwszym kwartale 2010 roku fiskalnego firmy, który rozpoczyna się już w listopadzie bieżącego roku. Była to jednak informacja nieścisła, którą bardzo szybko wyjaśnił dyrektor Ben Feder. Mianowicie, kontynuacja mrocznej przygody z 2007 roku, w której poznamy dalsze losy Rapture i jego mieszkańców, trafi na półki sklepowe dopiero w pierwszej połowie 2010 roku. Pierwotnie gra miała ukazać się na przełomie października i listopada tego roku.

Oznacza to, że produkcja, nad którą pracują obecnie aż cztery studia deweloperskie (2K Marin, 2K Australia, Digital Extremes oraz Arkane Studios), zaliczy co najmniej kilkumiesięczne opóźnienie. Informacja ta dotyczy oczywiście wszystkich trzech odsłon gry – na PC, Xboksa 360 oraz PlayStation 3. Powodem opóźnienia są napotkane niedawno trudności w dewelopingu. Przedstawiciele Take-Two nie chcieli jednak zdradzić żadnych szczegółów mogących pomóc w określeniu ich natury.

Bioshock 2 dopiero w 2010 roku i inne doniesienia od Take-Two - ilustracja #2

W trakcie konferencji poruszony został również temat trzech innych wielkich gier Take-TwoMax Payne 3, Mafia II oraz Red Dead Redemption. Otóż, debiut każdej z nich przewidywany jest także na pierwszą połowę przyszłego roku. O ile w przypadku dalszego ciągu historii o upadłym nowojorskim gliniarzu (Max Payne 3, dotąd nie znaliśmy daty premiery) spodziewaliśmy się takowego obrotu sprawy, o tyle sytuacja z Mafią II i Red Dead Redemption jest co najmniej frustrująca.

Pierwotnie obie produkcje miały bowiem trafić do sprzedaży w ostatnim kwartale bieżącego roku. W maju przedstawiciele Take-Two poinformowali nas jednak o ustaleniu nowej daty – miała nią być pierwsza połowa 2010 roku fiskalnego (okres od listopada 2009 roku do końca kwietnia 2010 roku) – z zaznaczeniem, że kolejnych opóźnień nie będzie. Istniała zatem szansa, że zarówno wojny gangsterskie, jak i pojedynki rewolwerowców przetestujemy jeszcze w tym roku. Tak się jednak nie stanie. Podobnie jak w przypadku Bioshock 2 – nowa data dotyczy oczywiście wszystkich możliwych wersji wymienionych gier.

Bioshock 2 dopiero w 2010 roku i inne doniesienia od Take-Two - ilustracja #3

Konferencja Take-Two przyniosła ponadto jeszcze kilka innych informacji. Dowiedzieliśmy się zatem, że pod koniec bieżącego roku do sprzedaży trafią dwie produkcje na PSP - Beaterator, stanowiący program do tworzenia muzyki, a także GTA: Chinatown Wars, którego konwersja z Nintendo DS zapowiedziana została oficjalnie w drugiej połowie czerwca. W planie wydawniczym na 2010 rok fiskalny nie zmieścił się z kolei Agent – tajemnicza, szpiegowska gra akcji autorstwa Rockstar North, mająca powstać wyłącznie na PlayStation 3. Ucięte zostały ponadto plotki o planach co do wydania multiplatformowej, nowej odsłony cyklu Grand Theft Auto.

Take-Two poświęciło również fragment konferencji na ogłoszenie najświeższych wyników finansowych. W raporcie możemy przeczytać, że pierwsza połowa 2009 roku fiskalnego przyniosła Take-Two przychód na poziomie 471 milionów dolarów. Firma oczekuje, że do 31 października (koniec bieżącego roku fiskalnego) rezultat zostanie uzupełniony o sumę 350-400 milionów dolarów. Głównym powodem obniżenia oczekiwań finansowych jest niższa sprzedaż gier oraz większa konkurencja na rynku.