Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2009, 12:03

autor: Piotr Doroń

Assassin's Creed również na iPhonie

Assassin’s Creed to potężna marka. Według nieoficjalnych danych wszystkie dotychczasowe wersje pierwszej części serii sprzedały się już w około dziewięciu milionach egzemplarzy. W tym roku liczba ta zostanie poprawiona. Stanie się to dzięki edycji na PSP, która trafi do sprzedaży pod koniec roku, oraz zapowiedzianej właśnie odsłonie dla iPhone’a.

Assassin’s Creed to potężna marka. Według nieoficjalnych danych wszystkie dotychczasowe wersje pierwszej części serii sprzedały się już w około dziewięciu milionach egzemplarzy. W tym roku liczba ta zostanie poprawiona. Stanie się to dzięki edycji na PSP, która trafi do sprzedaży pod koniec roku, oraz zapowiedzianej właśnie odsłonie dla iPhone’a.

Z informacji podanych w pierwszym numerze japońskiego magazynu Famitsu poświęconego jedynie iPhone’owi wynika, że tę ostatnią opracuje studio Gameloft, znane wszystkim miłośnikom gier na wszelakie komórki (aktualnie dłubie ono także przy przenośnej wersji Terminator Salvation). Interesujące jest to, że zostało one założone przez Michela Guillemota, brata Yvesa, współwłaściciela koncernu Ubisoft. Wszystko zostanie zatem w rodzinie.

Do produkcji przeniesione zostaną wszystkie najistotniejsze elementy przygód Altaira. Gracze będą więc mogli zaznać skoków po miejskich dachach, wspinaczki po ścianach budynków oraz walk na miecze ze strażnikami. Nie wiemy, czy produkcja będzie przypominać wersje komórkowe AC przygotowane również przez Gameloft. Być może przeniesione zostaną tylko pewne mechanizmy – m.in. izometryczny rzut ekranu, czy też styl rozgrywki. Więcej szczegółów poznamy już wkrótce.

Wówczas dowiemy się również, kiedy Assassin’s Creed w wersji na iPhone’a trafi do sprzedaży.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry