Nowe sterowniki od Nvidii (344.75 WHQL)
W internecie pojawiła się najnowsza aktualizacja sterowników do kart graficznych firmy Nvidia. Drivery GeForce 344.75 WHQL wprowadzają kolejne usprawnienia, wśród których najważniejszym jest obsługa antyaliasingu MFAA.

Firma Nvidia udostępniła najnowszą wersję sterowników do swoich kart graficznych. Poza zwiększeniem wydajności w kilku najnowszych grach, drivery GeForce 344.75 WHQL wprowadzają obsługę antyaliasingu MFAA (Multi-Frame Sampled Anti-Aliasing) na kartach GeForce GTX 970 i GeForce GTX 980. Technologia ta zapewnia bardzo dobrą jakość wygładzania krawędzi w grach i jest zdecydowanie bardziej wydajna od częściej stosowanego MSAA (Multi-Sample Anti-Aliasing). Tytułów korzystających z dobrodziejstw MFAA jest jak na razie niewiele, jednak Nvidia zapewnia, że jest to dopiero początek i w przyszłości kolejne produkcje będą wspierane przez tę technologię. Pełną listę gier kompatybilnych z MFAA możecie znaleźć poniżej:
- Assassin’s Creed IV: Black Flag
- Assassin’s Creed: Unity
- Battlefield 4
- Crysis 3
- Sid Meier’s Civilization V
- Sid Meier’s Civilization: Beyond Earth
- DiRT Showdown
- DiRT 3
- GRID: Autosport
- F1 2013
- F1 2014
- Far Cry 3
- Far Cry 3: Blood Dragon
- GRID 2
- Wargame: Zimna Wojna
- Hitman: Rozgrzeszenie
- Just Cause 2
- Saints Row IV
- Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist
- Titanfall
Kolejnymi zmianami, które wprowadza aktualizacja 344.75, są między innymi: zwiększenie wydajności w takich grach, jak Far Cry 4, Dragon Age: Inkwizycja, The Crew i World of Warcraft: Warlords of Draenor czy wyeliminowanie błędów z grą Call of Duty: Advanced Warfare, które pojawiały się przy korzystaniu z karty GeForce GTX 980. Pełny opis nowości znaleźć można na stronie producenta. Sterowniki są kompatybilne, podobnie jak poprzednie wersje, z systemami Windows 8.1, Windows 8, Windows 7 oraz Windows Vista.
Więcej:„Intel miał misję żeby nas zabić” według Jensan Huanga; teraz zbuduje dla NVIDII 2 mikroprocesory
Komentarze czytelników
GunarDAN Konsul

@Lateralus
Opcję tę należy wymusić w panelu sterowania NVIDIA dla danej gry. Potem w grze, która jest obsługiwana wybieramy w opcjach MSAA x2 (lub x4) i mamy załączone MFAA. Działa, sprawdzone, jest wzrost wydajności. Dzięki temu BF4 nie schodzi mi poniżej 80 fps :)
Lateralus Senator

[5]
Sęk w tym że nie ma żadnej poprawy, nic się nie zmieniło. Inni też w Unity nie mają zmian albo nie widzą.
str Konsul

Znajomy mi powiedział, ze lepiej sciagac sterowniki (w moim przypadku ze strony MSI) bo takie sa najlepsze a te ze strony Nvidii moga powodowac spadki fps. Prawda to to? Kupiłem GTX 970 MSI, zainstalowałem najnowsze sterowniki jakie mieli na swojej stronie czyli 344.16_v7864, mam w Unity wszystko na full i 0 spadkow fps a na te nowe sterowniki (przynajmniej te poprzednie) ludzie sie skarzyli, ze sa niestabilne i wracali do jeszcze wczesniejszych
ilprincipino Senator

Potem w grze, która jest obsługiwana wybieramy w opcjach MSAA x2 (lub x4) i mamy załączone MFAA. Działa, sprawdzone, jest wzrost wydajności.
zaraz, zaraz... bardziej zaawansowane AA powoduje... wzrost wydajnosci?
Lateralus Senator

[8]
W tym przypadku ma tak być właśnie, MFAA jest jak by lżejszy od MSAA i może troche ostrzejszy jest obraz. W Unity tego nie ma.