9. Gry Zręcznościowe PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 9. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Asterix i Obelix kontra Cezar
Zręcznościowe 25 kwietnia 2000
Zręcznościowa gra dla młodzieży opowiadająca o przygodach nierozłącznej pary komiksowych bohaterów - Asterixa i Obelixa, walczących z rzymskimi legionistami wysłanymi przez Cezara do spokojnej Galii.

M: Alien Paranoia
Zręcznościowe 31 maja 2001
Pomóż sympatycznemu kosmicie o imieniu "M" naprawić statek kosmiczny, który rozbił się na nieznanej planecie obcych zamieszkałej przez złośliwie stworzenia.

Rzeźnik (2003)
Zręcznościowe 3 września 2003
Brutalna strzelanka stworzona przez polskie studio. Wcielamy się w niej w bohatera, który jest atakowany przez hordy potworów: marsjańskie szczury, centauriańskie warany, czy chociażby kosmiczne jaszczury. Do dyspozycji gracza oddano sześć broni oraz specjalne bonusy (np. spowolnienie czasu). Przygoda składa się z dwunastu poziomów, uzupełnionych krótkimi scenkami fabularnymi.

Virtual Pool
Zręcznościowe 15 maja 1995
Virtual Pool firmy Celeris jest komputerową symulacją gry w bilard. Jako początkujący adepci wbijania bil do łuz poznamy rozgrywkę od strony teoretycznej. Do programu dołączone są krótkie filmy z objaśnieniami, co, jak i dlaczego dzieje się w tym sporcie.

Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo
Zręcznościowe 28 kwietnia 2005
Król Maciuś Pierwszy. Wyspa Togo-Pogo to gra komputerowa dla najmłodszych użytkowników komputera, nawiązująca do popularnego, animowanego programu telewizyjnego „Królestwo Maciusia”. Całość przypomina w pewnym stopniu gry familijne z Hugo, a także z Bolkiem i Lolkiem w rolach głównych.

Magiczny Kamień
Zręcznościowe 23 lutego 2005
Back to Gaya: The Adventures of Zino and Buu (tytuł PL: Magiczny Kamień) to trójwymiarowa gra przygodowo-zręcznościowa, zrealizowana w oparciu o film animowany, znany w Polsce pod tytułem Magiczny kamień. Obraz ów powstał w wyniku kooperacji Niemców, Hiszpanów i Brytyjczyków, natomiast omawiana elektroniczno-rozrywkowa pozycja jest owocem pracy ludzi z firmy 4HEAD Studios, działającej w dolnosaksońskim Hanowerze.

Castlevania
Zręcznościowe 12 kwietnia 1986
Castlevania to tradycyjna platformówka, w której będziemy mogli poprowadzić Simona ciemnymi korytarzami olbrzymiej twierdzy, zamieszkałej przez istoty z piekła rodem.

Pizza Dude: Special Delivery
Zręcznościowe 10 czerwca 2005
PizzaDude: Special Delivery to projekt programistów i projektantów studia Team6, którzy do tej pory serwowali nam niewysokich lotów gry wyścigowe m.in. Manhattan Chase czy Taxi 3: eXtreme Rush.

Horde: The Citadel
Zręcznościowe 1 stycznia 2004
The Citadel to oficjalny dodatek do Horde: The Northern Wind, strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

The Amazing Spider-Man (1989)
Zręcznościowe 20 marca 1989
The Amazing Spider-Man to gra firmy Paragon Software, w całości oparta na kanwie tytułowego komiksu, opowiadającego o przygodach popularnego Człowieka Pająka. Tym razem nasz bohater musi stawić czoła planom mistrza iluzji – Mysterio – który po przypadkowym odkryciu prawdziwej tożsamości ukrytego pod maską heroesa, porywa jego ukochaną, Mary Jane Watson.

Sonic Heroes
Zręcznościowe 16 listopada 2004
Sonic Heroes to pozycja klimatycznie nawiązująca do najlepszych części serii z tytułowym jeżem w roli głównej. Rozgrywkę cechuje duża dynamika (rozmaite platformy, zakręty, „kółka” w powietrzu, etc.), mnóstwo skoków czy podniebnych lotów (wyrzutnie, skocznie) oraz (ale to już rzadziej) siłowa eliminacja przeciwników.

Dracula Twins
Zręcznościowe 1 października 2006
Dracula Twins jest platformówką, zrealizowaną przez twórców gry The Three Musketeers, znanej w Polsce pod tytułem Trzej Muszkieterowie. Wyruszamy w podróż do mrocznego świata, znanego z horrorów, aby wcielić się w jedno z dwójki dzieci słynnego hrabiego Draculi.

Latający Ciastolinek
Zręcznościowe 1 listopada 2005
Latający Ciastolinek to platformówka, w której młodzi użytkownicy mogą wcielić się w sympatycznego, tytułowego bohatera. Ciastolinek ma nie lada problem – musi odzyskać swoją ukochaną, która została porwana przez złego, okrutnego maga i ukryta na samym czubku magicznej wieży.

Czerwony Kapturek
Zręcznościowe 10 października 2001
Gra zręcznościowa dla dzieci, której fabuła została oparta na popularnej bajce o Czerwonym Kapturku. Wcielając się w rolę tytułowej bohaterki, gracze muszą dotrzeć do domu Babci i uratować ją z rąk paskudnego, złego wilka.

Atak na Pearl Harbor
Zręcznościowe 4 maja 2007
Attack on Pearl Harbor pozwala nam wcielić się w rolę pilota wojskowego podczas amerykańsko-japońskiej rywalizacji w rejonie Oceanu Spokojnego z okresu II Wojny Światowej. Autorzy niniejszej pozycji postanowili uczynić swoje dzieło przystępnym dla szerokiego grona odbiorców, więc ujęli temat stricte zręcznościowo.

World of Goo
Zręcznościowe 13 października 2008
World of Goo to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Kyle'a Gablera i Rona Carmela, czyli dwuosobową ekipę deweloperską studia 2D Boy. Zabawa, przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza, polega na budowaniu rozmaitych konstrukcji z kulek galaretowatej mazi, czyli tytułowych Goo, w czym permanentnie przeszkadza grawitacja i inne prawa fizyki.

Rayman: Szalone Kórliki 2
Zręcznościowe 5 czerwca 2008
Rayman: Szalone Kórliki 2 to kontynuacja gry zręcznościowej Rayman Raving Rabbids, wyprodukowanej w 2006 r. przez firmę Ubisoft Entertainment. Pierwotnie tytuł miał ukazać się wyłącznie na konsolach Wii oraz Dual Screen, jednak po wydaniu pozycji na platformach Nintendo autorzy gry zdecydowali się zrobić wyjątek dla posiadaczy komputerów osobistych i wypuścili Szalone Kórliki 2 także na PC.

Kostucha: Just One Fix
Zręcznościowe 15 maja 2003
Kostucha: Just One Fix to gra zręcznościowa/platformowa powstała w Rzeszowskim Laboratorium Komputerowym Avalon. Naszym zadaniem jest złapanie jak największej ilości Potępieńców i dostarczenie ich dusz z powrotem do Hadesu. Autorzy przygotowali 40 pełnych walki i zagadek poziomów głównych oraz 10 treningowych poziomów.

Zaginiony Skarb
Zręcznościowe 12 marca 2003
Połączenie zręcznościówki i gry logicznej wzorowane na legendarnym Pac-Manie. Zadaniem gracza jest odpowiednie kierowanie ludzikiem, który na kolejnych planszach musi zbierać złote figurki.

Desert Strike: Return to the Gulf
Zręcznościowe 3 grudnia 1994
Pierwsza z serii popularnych w latach dziewiędziesiątych gier zręcznościowych, w której latamy śmigłowcem i niszczymy wyznaczane przez amerykańskie dowództwo cele na Bliskim Wschodzie.

Cannon Fodder
Zręcznościowe 29 listopada 1994
Jedna z najpopularniejszych strzelanin pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, absolutny klasyk w historii komputerowej rozrywki. Cannon Fodder pozwoli Ci się wcielić w rolę amerykańskich marines i wykonać szereg misji o wzrastającym poziomie trudności, w różnych częściach naszego globu.

Superfrog
Zręcznościowe 9 stycznia 1994
Kultowa platformówka, która największą popularność zdobyła wśród użytkowników komputerów Amiga. Wcielasz się w rolę Superżaby, która pokonując kilkanaście krain musi dopaść i zniszczyć wstrętną wiedźmę.

Prehistorik
Zręcznościowe 23 maja 1991
Prehistorik to typowa gra zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę jaskiniowca, mającego za cel główny znalezienie jedzenia, niezbędnego do dalszej egzystencji prehistorycznej społeczności.

Sonic 3D
Zręcznościowe 30 czerwca 1996
Niezwykle kolorowa i zabawna platformówka, w której Sonic musi uwolnić małe ptaszki, które szalony naukowiec zamienił w roboty i co najważniejsze odnaleźć Szmaragdy Chaosu.