Data wydania: 6 września 2024
Trzecia część serii platformówek 3D zapoczątkowanej w 2018 roku. W Astro Bot wcielamy się w tytułowego robota przemierzającego różnorodne, barwne lokacje i mierzącego się z przeciwnikami, którego umiejętności w pomysłowy sposób wykorzystują funkcje kontrolera DualSense.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Astro Bot jest trzecią odsłoną zapoczątkowanego w 2018 roku cyklu platformówek 3D. Produkcja została opracowana przez działający pod skrzydłami firmy Sony Interactive Entertainment zespół Team Asobi, który dostarczył zarówno pierwszą część serii, czyli grę Astro Bot: Rescue Mission, jak i jej spin-off zatytułowany Astro’s Playroom, będący swego rodzaju interaktywną prezentacją możliwości kontrolera DualSense.
W grze Astro Bot akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Podczas rozgrywki wcielamy się w tytułowego robota, którego poszukiwania zaginionych członków załogi prowadzą przez ponad 80 poziomów rozrzuconych po 6 galaktykach. W trakcie przygody nasz podopieczny zwiedza między innymi takie lokacje, jak bujne lasy, piaszczyste plaże oraz wulkaniczne pustkowia, ale też bardziej wymyślne miejsca pokroju olbrzymiej klepsydry.
Przemierzając je, robot skacze po platformach oraz omija liczne pułapki i przeszkody terenowe; od czasu do czasu może też zasiąść za sterami swojego statku – Dual Speedera. Poza tym często przychodzi mu mierzyć się z przeciwnikami, których na pokonanie czeka tu ponad 70 rodzajów. Wśród nich prym wiodą potężni bossowie strzegący wyjść z poszczególnych galaktyk, jak choćby mordercza Lady Venomara, czyli królowa kobr. Oprócz standardowych etapów, na odwiedzenie czekają poziomy, w których możemy poddać próbie swe zdolności i refleks.
A skoro o umiejętnościach mowa – Astro zyskał ponad 15 nowych, które przygotowano w taki sposób, by wykorzystywały możliwości DualSense’a. Mowa między innymi o Barksterze pozwalającym mu doskakiwać do wrogów i rozbijać niektóre obiekty, specjalnych rękawicach umożliwiających wyprowadzanie ciosów z dużej odległości, a także o gąbce, która po wchłonięciu wody z otoczenia rośnie do ogromnych rozmiarów, co czyni ją potężną bronią.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
3GRY
Cykl platformówek 3D, wykreowany z myślą o konsolach PlayStation przez japońskie studio Team Asobi. Mowa o zespole, który od początku swej działalności funkcjonuje pod skrzydłami firmy Sony Interactive Entertainment (początkowo jako część Japan Studio; samodzielność zyskał na przełomie lat 2020 i 2021).
Recenzja GRYOnline
Poza Nintendo mało kto dzisiaj tworzy jeszcze takie wysokobudżetowe platformówki. Astro Bot to przedstawiciel gatunku wymierającego, który dostarcza masę zastrzyków czystej dopaminy. Bo jeśli gry powinny przede wszystkim sprawiać nam przyjemność, to Astro Bot jest grą przez duże „G”.
25 lutego 2025
PlayStation Store pokazuje, że na PS5 dostępnych jest już niemal 6000 gier. Przy takim bogactwie warto oddzielić ziarna od plew. Wyłoniliśmy 10 najlepszych naszym zdaniem produkcji, które można dziś ograć na konsoli Sony.
11 września 2024
Z dyrektorem artystycznym Astro Bota porozmawialiśmy o tym, jak powstaje taka gra oraz czy wykorzystanie tylu uznanych marek w jednym tytule wiązało się z jakimiś trudnościami. Ponadto, jeśli nowa gra z Astro okaże się bijatyką, to będzie to moja wina.
3 września 2024
Lato powoli zbliża się ku końcowi, ale chyba trzeba będzie wziąć urlop lub znaleźć jakąś wymówkę, by nie chodzić do szkoły. Dlaczego? We wrześniu nie zabraknie bowiem gier do pogrania! Miesiąc ten jest wręcz przeładowany premierami.
Na wczorajszej gali BAFTA przyznano nagrody dla najlepszych gier ubiegłego roku. Triumfował przede wszystkim Astro Bot, ale to zwycięstwo Balatro w jednej z kategorii zaowocowało najbardziej unikalnym momentem imprezy.
gry
Adrian Werner
9 kwietnia 2025 13:13
Astro Bot zdobył kolejną nagrodę dla najlepszej gry 2024, ale nie tylko dzieło Team Asobi zdominowało galę DICE Awards 2025.
gry
Jakub Błażewicz
14 lutego 2025 14:02
Firma Sony nie zamierza zignorować sukcesu Astro Bot. Koncern ma w planach kolejne gry familijne.
gry
Adrian Werner
13 lutego 2025 11:30
Sony wyłoniło zwycięzców PlayStation Game of The Year 2024, którzy wybrani zostali w całości na podstawie głosów graczy. Najwięcej głównych nagród powędrowało na konto Astro Bota i Team Asobi.
gry
Marcin Bukowski
17 grudnia 2024 14:56
Poznaliśmy tytuły wyróżnione na The Game Awards 2024 we wszystkich 31 kategoriach. Najlepszą grą mijającego roku okazał się Astro Bot.
gry
Hubert Śledziewski
13 grudnia 2024 05:08
Okres 1994-2024 przyniósł sporo gier na PlayStation. Przypomniało o nich Sony, które pyta graczy o najważniejsze dla nich tytuły na te konsole.
gry
Jakub Błażewicz
9 grudnia 2024 10:11
Firma Sony pochwaliła się wynikami sprzedaży gry Astro Bot. Tę wyborną platformówkę 3D zakupiło już ponad 1,5 miliona posiadaczy PlayStation 5. Tych ostatnich z każdym kwartałem jest coraz więcej.
gry
Adrian Werner
8 listopada 2024 08:37
Możecie już zagłosować na swoje ulubione gry w plebiscycie Golden Joystick Awards 2024. Organizatorzy przygotowali w tym roku 19 kategorii, a wśród nominacji znalazło się 7 polskich akcentów.
gry
Marcin Bukowski
4 października 2024 21:07
Na State of Play firma Sony zapowiedziała darmowy dodatek do przebojowego Astro Bota.
gry
Adrian Werner
25 września 2024 00:11
Scenarzysta Days Gone zdecydował się skrytykować Bend Studio za wykorzystywanie protagonisty gry do promowania dzieł innych twórców. Według niego deweloperzy nie chronią odpowiednio swojego dziedzictwa.
gry
Agnieszka Adamus
13 września 2024 09:21
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 273 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Zechenter
Recenzent GRYOnline.pl
2024.09.05
Gdybym miał określić Astro Bota w trzech słowach, to powiedziałbym, że to szalenie przyjemna gra. Dlaczego? Bo przypomina nam o zręcznościowych korzeniach gier wideo, kiedy liczył się przede wszystkim fajny gameplay.
Aleksy Leśniak
GRYOnline.pl Team
2025.06.22
W gatunku platformówek ciężko o coś lepszego. Mario Odyssey może się przy tym schować. Super miodna rozgrywka, pomysłowe poziomy i nie do osiągnięcia nigdzie idzie radość płynąca z obecnością w świecie PlayStation
kaczy316
Ekspert
2025.01.31
To lecimy z opinią o Astro Bocie, w sumie raczej długa nie będzie, ale wyjdzie w praniu, nie ma za bardzo o czym się rozpisywać, bardzo przyjemna, ale prosta w założeniu giereczka, więc Let's GOOOO!OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ POTENCJALNE SPOILERY!!!Fabuła, postacie, klimat: Ciężko tutaj cokolwiek napisać, cała fabuła to bardziej przygoda, która się odbyła i nic nie jest wyjaśnione, po prostu rozgrywasz to i tyle, lecisz nie wiadomo gdzie, atakuję Cię kosmita nie wiadomo czemu, niszczy Ci statek(PS5) i musisz latać po różnych galaktykach i zbierać części rozbitego statku, których z nie wiadomych przyczyn pilnują bossowie, w sensie no ja tak to rozumiem, od początku jak w wielu platformówkach wiadomo jak to się skończy, ale ogólnie fabułą ta gra nie stoi, dlatego nie oceniam jej za to, bo to mijało by się z celem, zresztą nawet zamysł tej gry to nie była jakaś super wybitna fabuła, więc to możemy pominąć, tak samo postacie, a właściwie ich brak, bo ich....nie ma albo są to postacie z gier już znane, ale za klimat można pochwalić, w sensie też nie jest jakiś super wybitny, ale trzyma poziom moim zdaniem, głównie ze względu na otaczający nas świat, który pasuję do tego co jest nam prezentowane i przez postacie z najróżniejszych gier i w sumie to tyle co mogę napisać w tej części.Grafika: No tutaj to można pochwalić to studio, grafika jest przepiękna i idealnie pasuję do tej gry, w sensie jest świetny balans, kolory są jasne, przyjazne dla oka i przy tym nie są za jasne takie rażące, tylko idealnie zbalansowane, trzeba przyznać tutaj studio dało świetny popis umiejętności i chyba tylko tyle mogę napisać, bo co więcej? Fajnie zrobiony świat oddający klimat i widać, że był na to pomysł także nie ma co narzekać, można jedynie wychwalać według mnie.Rozgrywka: W tytule tutaj nie napisałem nic o mechanikach gry, bo w sumie to jako takich nie ma zbytnio, standardowe mechaniki jak na platformówkę z małymi ciekawymi umiejętnościami, ale szybko się przejadającymi, więc przejdźmy do samej rozgrywki, która w samym swoim zamyślę miała być prosta i przystępna, a przynajmniej ja tak to widziałem grając w tę grę i to się udało, mechaniki były mega proste i przystępne dla dzieci, nie było tutaj nic kompletnie skomplikowanego, ale przez to starszego gracza takiego jak ja to mogły już wynudzić w pewnym momencie i tak trochę było, jakbym nie robił tej gry na 100% i nie platynował to pewnie bym się świetnie bawił od początku do końca, ale że robiłem wszystko co się dało i 100% wbijałem to pod koniec wkradała już się monotonia, ogólnie galaktyki też takie no jakby to powiedzieć nie miały swojego vibe'u(?) Nie wiem jak to nazwać, ale po prostu poza nazwą i wyglądem na mapie to nie różniły się kompletnie niczym, co wchodziłem do nowej galaktyki to miałem wrażenie, że cały czas jestem w tym samym miejscu, bo poziomy bardzo podobne, nie były tematyczne ani nic, jedynie final boss inny i to wszystko co było inne, wyzwania też większej tematyki nie miały, po prostu co się wymyśliło to to było i tyle, takie odnosiłem wrażenie, walka no jak walka, mamy jeden cios z kwadrata i tyle, poza tym w sumie możemy laserem z pod nóg zabijać przeciwników, przyjemne, ale nic innowacyjnego, strasznie mało wrogów i potem większość to był reskin wrogów z poprzedniego poziomu, dlatego też właśnie wkradała się monotonia przy robieniu 100%, nie dość, że walka nie była powalająca to wrogowie to reskiny głównie, nie wiem czy doliczyłbym się 10 przeciwników nawet, może przesadzam, ale takie mam wrażenie no i monotonia też dlatego, że przez całą grę robimy to samo i jedynie umiejętności i to tylko w niektórych poziomach nam to potrafią ubarwić, ale te też nie są jakieś nie wiadomo jak super albo wydłużony skok za pomocą latania rakietą czy druga rakieta, ale latamy do przodu czyli to samo, ale w pionie i w poziomie, żabkołapki były fajne, ale też za wiele nimi nie robiliśmy, przebijaliśmy metalowe pokrywy i...tyle, no tak jak mówię mechanik to tu za skomplikowanych nie było to i nie ma zbytnio o czym pisać po prostu mega prosta z samego założenia gra to miała być i taka też wyszła, gra polega na przechodzeniu poziomów i jak się komuś chcę to zbieraniu botów i puzzli, jakby co są jeszcze wyzwania kółka, trójkąta, kwadratu i X'a, ale to też po prostu poziomy tylko bez checkpointów i w sumie to ciekawsze niż te podstawowe, bo stanowią jakieś wyzwanie. Po grze odblokowujemy też czasówki oraz zimowy chyba eventowy świąteczny poziom, który jest na raz i połączeniem wszystkich mechanik i umiejętności tak naprawdę, jest hubem po którym sobie chodzisz, a czasówki to więcej tych samych poziomów co w podstawie tylko na czas, w sensie nie dokładnie tych samych tylko po prostu na tej samej zasadzie zrobionych i chyba tyle jeśli chodzi o rozgrywkę, o animacjach chyba nie ma co wspominać, też za wiele ich tutaj nie było mam wrażenie albo po prostu nie było jakoś giga skomplikowane były dobre i tyle.Optymalizacja: To też można pochwalić w 100% nic mi nie bugowało się, nie glitchowało, nie crashowało, wszystko grało i śmigało, fpsy też stałe, no nie mam do czego się przyczepić, bardzo dobrze zoptymalizowana gra.Tak na koniec dodam jeszcze, że nie wiem jak ten tytuł wygrał grę roku, grałem w o wiele lepsze platformówki, które bardziej zagościły w moim sercu, a tutaj widać dla mnie rzeczy, które można było zrobić o wiele lepiej, ale mówimy o studiu z tego co wiem od dem technologicznych, więc jak na takie studio to wypadli oni świetnie i ocena wzorowa jak dla mnie, niemniej jednak gry roku to nie powinno dostawać, bardzo dobra platformówka z prostymi mechanikami, monotonia się potrafi wkraść, ale jak nie robisz 100% to raczej Ci nie grozi, fabuły prawie brak, bardzo fajny hołd dla gier na Playstation i w sumie innych także, Astro Bot sprawdził się jako maskotka PS5 według mnie, bardzo ładnie to poprowadzili, ale ZDECYDOWANIE NIE JEST TO GRA ROKU, w samym 2024 grałem w lepsze gry, które nie zostały nawet nominowane do gry roku i z tej samej kategorii czyli platformówka i to nawet w 2D, oczywiście to subiektywna opinia, ale przykład takich gier to dla mnie Prince Of Persia: The Lost Crown oraz Tales Of Kenzera: ZAU, te gry były lepsze z zeszłego roku, a ogólnie to nie wierzę, że to wygrało, zamiast Wukonga, albo chociażby takiego Stellar Blade'a, który biję Astro Bota na głowę, powiedziałbym jeszcze, że był Rise Of The Ronin, ale pomimo świetnej gry to tutaj grafika z ery PS3 robi robotę i nic dziwnego, że jest niedoceniana mimo wszystko, ale to samo Silent Hill 2 Remake, ja to nie wiem, naprawdę, ale no jest jak jest, spodziewałem się czegoś więcej po grze roku, a dostałem bardzo dobrą grę, ale zdecydowanie bym nie nazwał tego grą roku, chociaż platynka wleciała.
mastarops
Ekspert
2024.12.06
Bardzo miła gra, sporo dobrej zabawy. Dodam, ze ogólnie mam drewniane ręce i nie lubię platformerów.
GoDlike
Ekspert
2024.09.10
Recenzja: Astro BotAstro Bot to platformowa niespodzianka roku i gra z niestety ostatnio kulejącego już kanonu tytułu w pełni ekskluzywnych. Poprzednie części gry zrobiły na rynku niemałe zamieszanie, choć dziś w pierwszą część na VR ciężko już jest zagrać z racji ograniczeń technicznych. Tym razem otrzymujemy grę wyłącznie na PS5, a gatunek jej — platformer! Czy jednak nawet tak interesujący tytuł ma szansę w starciu z mistrzowskimi platformówkami od Nintendo?Okazuje się, że jak najbardziej TAK. Astro Bot to gra platformowa niemal idealna i znakomity przykład pokazujący siłę gier ekskluzywnych, jakie potrafią jakością wykonania i działaniem totalnie zdeptać konkurencję na rynku.+ Niesamowicie różnorodne lokacje i genialne pomysły na każdym kroku+ Najwyższej jakości przepiękna grafika i stabilne działanie+ Oszałamiający dynamizm oraz wszechobecna fizyka+ W 100% wykorzystanie kontrolera DualSense+ Mnóstwo znakomitych smaczków oraz dedykowane poziomy dla fanów PlayStation+ Idealnie dobrany poziom trudności...- ...ale i tak przydałby się opcjonalny tryb easy dla casuali- Parę mniejszych głupotek jak blokada trybu fotoMoja ocena: 9,5/10To bardzo skrócona recenzja. Niestety nie mogę podać linka do pełnej wersji, bo redakcja od razu usuwa mi wpis. Jeśli ktoś jest zainteresowany, to na moim profilu na GOL jest link do YT i recenzja tej gry (ok. 20 minut), to będzie najpewniej najnowszy film na kanale. Jeśli macie pytania, czy chcielibyście dać znać, czy zgadzacie się z moją oceną, to walcie śmiało.
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2024.10.14
Ocena OpenCritic
100% rekomendacji (164)
VGChartz
Lee Mehr
Tom's Guide
Rory Mellon
Smash Jump
Sam Flanagan
GameSpot
Mark Delaney
Digital Trends
Giovanni Colantonio
mastarops Generał
Bardzo miła gra, sporo dobrej zabawy. Dodam, ze ogólnie mam drewniane ręce i nie lubię platformerów.
kaczy316 Chorąży
To lecimy z opinią o Astro Bocie, w sumie raczej długa nie będzie, ale wyjdzie w praniu, nie ma za bardzo o czym się rozpisywać, bardzo przyjemna, ale prosta w założeniu giereczka, więc Let's GOOOO!
OPINIA MOŻE ZAWIERAĆ POTENCJALNE SPOILERY!!!
Fabuła, postacie, klimat: Ciężko tutaj cokolwiek napisać, cała fabuła to bardziej przygoda, która się odbyła i nic nie jest wyjaśnione, po prostu rozgrywasz to i tyle, lecisz nie wiadomo gdzie, atakuję Cię kosmita nie wiadomo czemu, niszczy Ci statek(PS5) i musisz latać po różnych galaktykach i zbierać części rozbitego statku, których z nie wiadomych przyczyn pilnują bossowie, w sensie no ja tak to rozumiem, od początku jak w wielu platformówkach wiadomo jak to się skończy, ale ogólnie fabułą ta gra nie stoi, dlatego nie oceniam jej za to, bo to mijało by się z celem, zresztą nawet zamysł tej gry to nie była jakaś super wybitna fabuła, więc to możemy pominąć, tak samo postacie, a właściwie ich brak, bo ich....nie ma albo są to postacie z gier już znane, ale za klimat można pochwalić, w sensie też nie jest jakiś super wybitny, ale trzyma poziom moim zdaniem, głównie ze względu na otaczający nas świat, który pasuję do tego co jest nam prezentowane i przez postacie z najróżniejszych gier i w sumie to tyle co mogę napisać w tej części.
Grafika: No tutaj to można pochwalić to studio, grafika jest przepiękna i idealnie pasuję do tej gry, w sensie jest świetny balans, kolory są jasne, przyjazne dla oka i przy tym nie są za jasne takie rażące, tylko idealnie zbalansowane, trzeba przyznać tutaj studio dało świetny popis umiejętności i chyba tylko tyle mogę napisać, bo co więcej? Fajnie zrobiony świat oddający klimat i widać, że był na to pomysł także nie ma co narzekać, można jedynie wychwalać według mnie.
Rozgrywka: W tytule tutaj nie napisałem nic o mechanikach gry, bo w sumie to jako takich nie ma zbytnio, standardowe mechaniki jak na platformówkę z małymi ciekawymi umiejętnościami, ale szybko się przejadającymi, więc przejdźmy do samej rozgrywki, która w samym swoim zamyślę miała być prosta i przystępna, a przynajmniej ja tak to widziałem grając w tę grę i to się udało, mechaniki były mega proste i przystępne dla dzieci, nie było tutaj nic kompletnie skomplikowanego, ale przez to starszego gracza takiego jak ja to mogły już wynudzić w pewnym momencie i tak trochę było, jakbym nie robił tej gry na 100% i nie platynował to pewnie bym się świetnie bawił od początku do końca, ale że robiłem wszystko co się dało i 100% wbijałem to pod koniec wkradała już się monotonia, ogólnie galaktyki też takie no jakby to powiedzieć nie miały swojego vibe'u(?) Nie wiem jak to nazwać, ale po prostu poza nazwą i wyglądem na mapie to nie różniły się kompletnie niczym, co wchodziłem do nowej galaktyki to miałem wrażenie, że cały czas jestem w tym samym miejscu, bo poziomy bardzo podobne, nie były tematyczne ani nic, jedynie final boss inny i to wszystko co było inne, wyzwania też większej tematyki nie miały, po prostu co się wymyśliło to to było i tyle, takie odnosiłem wrażenie, walka no jak walka, mamy jeden cios z kwadrata i tyle, poza tym w sumie możemy laserem z pod nóg zabijać przeciwników, przyjemne, ale nic innowacyjnego, strasznie mało wrogów i potem większość to był reskin wrogów z poprzedniego poziomu, dlatego też właśnie wkradała się monotonia przy robieniu 100%, nie dość, że walka nie była powalająca to wrogowie to reskiny głównie, nie wiem czy doliczyłbym się 10 przeciwników nawet, może przesadzam, ale takie mam wrażenie no i monotonia też dlatego, że przez całą grę robimy to samo i jedynie umiejętności i to tylko w niektórych poziomach nam to potrafią ubarwić, ale te też nie są jakieś nie wiadomo jak super albo wydłużony skok za pomocą latania rakietą czy druga rakieta, ale latamy do przodu czyli to samo, ale w pionie i w poziomie, żabkołapki były fajne, ale też za wiele nimi nie robiliśmy, przebijaliśmy metalowe pokrywy i...tyle, no tak jak mówię mechanik to tu za skomplikowanych nie było to i nie ma zbytnio o czym pisać po prostu mega prosta z samego założenia gra to miała być i taka też wyszła, gra polega na przechodzeniu poziomów i jak się komuś chcę to zbieraniu botów i puzzli, jakby co są jeszcze wyzwania kółka, trójkąta, kwadratu i X'a, ale to też po prostu poziomy tylko bez checkpointów i w sumie to ciekawsze niż te podstawowe, bo stanowią jakieś wyzwanie. Po grze odblokowujemy też czasówki oraz zimowy chyba eventowy świąteczny poziom, który jest na raz i połączeniem wszystkich mechanik i umiejętności tak naprawdę, jest hubem po którym sobie chodzisz, a czasówki to więcej tych samych poziomów co w podstawie tylko na czas, w sensie nie dokładnie tych samych tylko po prostu na tej samej zasadzie zrobionych i chyba tyle jeśli chodzi o rozgrywkę, o animacjach chyba nie ma co wspominać, też za wiele ich tutaj nie było mam wrażenie albo po prostu nie było jakoś giga skomplikowane były dobre i tyle.
Optymalizacja: To też można pochwalić w 100% nic mi nie bugowało się, nie glitchowało, nie crashowało, wszystko grało i śmigało, fpsy też stałe, no nie mam do czego się przyczepić, bardzo dobrze zoptymalizowana gra.
Tak na koniec dodam jeszcze, że nie wiem jak ten tytuł wygrał grę roku, grałem w o wiele lepsze platformówki, które bardziej zagościły w moim sercu, a tutaj widać dla mnie rzeczy, które można było zrobić o wiele lepiej, ale mówimy o studiu z tego co wiem od dem technologicznych, więc jak na takie studio to wypadli oni świetnie i ocena wzorowa jak dla mnie, niemniej jednak gry roku to nie powinno dostawać, bardzo dobra platformówka z prostymi mechanikami, monotonia się potrafi wkraść, ale jak nie robisz 100% to raczej Ci nie grozi, fabuły prawie brak, bardzo fajny hołd dla gier na Playstation i w sumie innych także, Astro Bot sprawdził się jako maskotka PS5 według mnie, bardzo ładnie to poprowadzili, ale ZDECYDOWANIE NIE JEST TO GRA ROKU, w samym 2024 grałem w lepsze gry, które nie zostały nawet nominowane do gry roku i z tej samej kategorii czyli platformówka i to nawet w 2D, oczywiście to subiektywna opinia, ale przykład takich gier to dla mnie Prince Of Persia: The Lost Crown oraz Tales Of Kenzera: ZAU, te gry były lepsze z zeszłego roku, a ogólnie to nie wierzę, że to wygrało, zamiast Wukonga, albo chociażby takiego Stellar Blade'a, który biję Astro Bota na głowę, powiedziałbym jeszcze, że był Rise Of The Ronin, ale pomimo świetnej gry to tutaj grafika z ery PS3 robi robotę i nic dziwnego, że jest niedoceniana mimo wszystko, ale to samo Silent Hill 2 Remake, ja to nie wiem, naprawdę, ale no jest jak jest, spodziewałem się czegoś więcej po grze roku, a dostałem bardzo dobrą grę, ale zdecydowanie bym nie nazwał tego grą roku, chociaż platynka wleciała.