21. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 21. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 31 stycznia 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.

Imperium Romanum
Strategiczne 22 lutego 2008
Imperium Romanum to strategia pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy rzymskiej prowincji w starożytności i doprowadzić ją do jej jak największego rozkwitu. Autorzy, studio Haemimont Games, włożyli dużo pracy w to, aby tytuł ten jak najstaranniej odzwierciedlał historyczne realia.

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Strategiczne 1 października 1996
Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu.

Myth II: Duszożerca
Strategiczne 30 listopada 1998
Kontynuacja taktycznej strategii fantasy studia Bungie Software, w której połączone siły różnych ras stawiały czoła złowrogim siłom ciemności. Tło fabularne gry, ukazane zostało w formie pamiętników jednego z uczestników wydarzeń, czyniąc całą historię zrozumiałą dla wszystkich, którzy nie mieli do czynienia z pierwowzorem. 60 lat po zakończeniu Wielkiej Wojny i pokonaniu demonicznego Balora okazuje się, że jeden z jego generałów zdołał zbiec i przez ten czas pozostawał w ukryciu.

ParaWorld
Strategiczne 15 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.

Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.

Heroes of Might and Magic IV: Winds of War
Strategiczne 26 lutego 2003
Drugie oficjalne rozszerzenie do wydanej wiosną 2002 roku gry Heroes of Might and Magic IV studia New World Computing. Akcja dodatku zatytułowanego Winds of War osadzona została w królestwie Channon, położonym na północnym kontynencie krainy Axeoth. Stało się ono obiektem ataku pięciu wrogich armii, pożądających bogactw zgromadzonych w stolicy kraju – Ryloss. W trakcie sześciu nowych minikampanii gracze mogą poprowadzić do boju jedną z armii najeźdźców.

Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień
Strategiczne 4 listopada 2003
Władca Pierścieni: Wojna o Pierścień to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Liquid Entertainment. Akcja osadzona została w uniwersum znanym z powieści J.R.R. Tolkiena. Gracze mają okazję wziąć udział w widowiskowych bitwach znanych z kart "Władcy Pierścieni", kierując siłami dobra lub sługami Saurona.

Frontline Attack: War over Europe
Strategiczne 25 września 2002
Frontline Attack: War over Europe to strategia czasu rzeczywistego opracowana przez studia Reality Pump i In Images. Pozwala ona graczom na wzięcie udziału w zmaganiach jednostek pancernych i zmechanizowanych, które miały miejsce w czasie II wojny światowej na przestrzeni lat 1941 – 1944.

Knights & Merchants: The Peasants Rebellion
Strategiczne 1 listopada 2001
Kontynuacja gry strategiczno-ekonomicznej Knights & Merchants: The Shattered Kingdom. Akcja osadzona została w anglosaskich realiach XIII wieku naszej ery, a zadaniem graczy jest zjednoczenie licznych mniejszych państewek i prowincji w jedno silne królestwo.

Hearts of Iron 2
Strategiczne 4 stycznia 2005
Kontynuacja udanej gry strategicznej od studia Paradox Interactive, osadzonej w realiach II wojny światowej. Hearts of Iron 2 obejmuje zasięgiem cały świat, a rozgrywka wymaga nadzorowania nie tylko działań militarnych, lecz także wszelkich zależności gospodarczo-ekonomicznych, politycznych i społecznych. Hearts of Iron 2 oferuje nieskrępowaną swobodę w prowadzeniu wydarzeń poprzedzających wybuch II wojny światowej oraz samego konfliktu.

Faces of War: Oblicza Wojny
Strategiczne 8 września 2006
Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu. Deweloperzy nie zdecydowali się na wprowadzenie drastycznych zmian w schemacie rozgrywki.

Cataclismo
Strategiczne 20 marca 2025
Tytuł łączący elementy RTS-a i produkcji typu tower defense od twórców gier Moonlighter i The Mageseeker. W Cataclismo trafiamy do świata fantasy, a naszym zadaniem jest zadbanie o bezpieczeństwo ostatniego ludzkiego miasta, które każdej nocy atakują hordy krwiożerczych potworów.

Colonize
Strategiczne 15 lutego 2024
Strategia ekonomiczna, w której ruszamy na podbój Nowego Świata w XVII wieku, wydana przez polskie CreativeForge Games. W Colonize kontrolujemy pierwszych kolonistów z Anglii, a naszym zadaniem jest zapewnienie im przetrwania i stworzenie dobrze prosperujących osad.

Command: Modern Operations
Strategiczne 14 listopada 2019
Rozbudowana strategia wojenna, będąca kontynuacją uznanego Command: Air/Naval Operations z 2013 roku. Produkcja umożliwia realistyczne odtworzenie licznych konfliktów wojennych, które miały miejsce po II wojnie światowej. Za stworzenie gry odpowiada studio Warfare Sims. Wydawcą ponownie jest firma Slitherine.

Project Hospital
Strategiczne 30 października 2018
Project Hospital jest stworzoną przez niezależne studio Oxymoron Games grą strategiczną, w ramach której możemy pokierować wirtualnym szpitalem. Produkcja ta może przywodzić na myśl wydane w latach 90. Theme Hospital autorstwa słynnej firmy Bullfrog.

Door Kickers 2: Task Force North
Strategiczne 10 lutego 2025
Kontynuacja taktycznej gry strategicznej studia Killhouse Games z 2014 roku, odtwarzającej pracę policyjnych oddziałów antyterrorystycznych SWAT. Akcja Door Kickers 2: Task Force North toczy się w rejonie Bliskiego Wschodu. Kontrolowana przez gracza jednostka, złożona z przedstawicieli różnych sił specjalnych, podąża tam śladem niebezpiecznej siatki terrorystycznej. Rozgrywka ukazana jest z lotu ptaka i toczy się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem opcji aktywnej pauzy.

Battle Brothers
Strategiczne 24 marca 2017
Połączenie turowej gry strategicznej i RPG. Produkcja Overhype Studios pozwala nam przenieść się do średniowiecznego świata w klimacie low fantasy, gdzie obejmujemy stanowisko kapitana drużyny najemników. Pod naszą komendę trafia do kilkunastu wojowniczych zuchów, z których każdy posiada własny portret, nazwisko i historię, jak i zestaw specyficznych cech, które wpływają na statystyki i możliwości na polu bitwy.

Castle Craft
Strategiczne 28 kwietnia 2025
Połączenie strategii oraz gry akcji TPP, w której budujemy zamek i rozwijamy armię, by powstrzymać nadchodzącą armię zła. Z każdym naszym sukcesem przeciwnik staje się coraz silniejszy, a także uczy się kontrować naszą taktykę.

Warno: Northag
Strategiczne 17 grudnia 2024
Pierwszy duży dodatek do RTS-a pod tytułem Warno, poświęcony bitwom toczonym przez polskie, wschodnioniemieckie i radzieckie wojska z siłami NATO-wskiego Northagu. Warno: Northag przynosi 2 kampanie, 4 operacje, a także 10 dywizji oraz niedostępne wcześniej jednostki i modele.

Copa City
Strategiczne 2025
Polska strategia ekonomiczna, w której przygotowujemy miasta na mecze piłkarskie. Copa City skupia się na budowaniu infrastruktury, promocji czy zaspokajaniu potrzeb kibiców. Gra zawiera licencjonowane kluby (np. Arsenal F.C.) i stadiony (m.in. PGE Narodowy).

Empire Eternal
Strategiczne 2025
RTS inspirowany serią Empire Earth, w którym budujemy imperium przez dwadzieścia epok. W Empire Eternal zarządzamy zasobami i prowadzimy taktyczne bitwy przy użyciu coraz bardziej zaawansowanych narzędzi, od broni z kamienia po futurystyczne technologie.

Exterminacja
Strategiczne 5 lipca 1999
Polski RTS umożliwiający prowadzenie walk na wielu frontach jednocześnie oraz transport wojsk i zasobów między zdobytymi koloniami.

The Guild 2
Strategiczne 15 września 2006
Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.