Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry

The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Amulety | Podstawy gry The Bard's Tale Opowieści Barda poradnik The Bard's Tale: Opowieści Barda

W grze można zdobyć dwadzieścia pięć amuletów zwiększających współczynniki. Dlatego też najlepiej po osiągnięciu następnego poziomu rozdzielać punkty równo, gdyż nie możesz mieć więcej niż 20 punktów na każdy współczynnik. Nie możesz zdobyć wszystkich amuletów - pewna decyzja w grze pozwala zdobyć albo jeden, albo dwa inne amulety (odpowiednio kolor niebieski oraz kolor zielony w opisie). Efekty amuletów się nie kumulują. Poniżej znajdują się miejsca i sytuacje w której można zdobyć poszczególne amulety.

Rozdział I

Talizman Findruine (+1 do Żywotności)

Idź do lokacji Złowróżbnym lesie . Porozmawiaj z myśliwym w [2] , a później idź z psem do [8] . Wywabi on wrony - zabij szybko jedną z łuku i pozwól, by pies wziął w zęby wronę. Biegnij teraz szybko do myśliwego i porozmawiaj z nim. Potem wróć do Houton i wyrusz w świat, a następie idź do lokacji Tereny łowieckie . Tam w pniu w [3] znajdziesz ten amulet.

Rozdział II

Amulet Orła (+1 do Rytmu)

W Kniei Uroczysko idź do Kryjówki Ketilla w [B] . Amulet będzie w skrzyni w [11] .

Rękawice ze skóry borsuka (+1 do Siły)

W Kniei Uroczysko wyciągnij amulet z pnia w [13] .

Królicza łapka (+1 do Szczęścia)

Najpierw zbadaj ciało Ogana w Kniei Uroczysko . Jest ono w [7] . Potem idź do Houton , i do domu Mamy Ogana w [E] . Porozmawiaj z nią i bądź dla niej miły, a wtedy dostaniesz ten amulet.

Rozdział III

Kamień Lia Fail (+10% do zdobywanych punktów doświadczenia)

Musisz najpierw zdobyć duszka światła od Bodbów . Potem idź do Magazynu (w Kirkwall ) w [G] i niszcząc beczki przedostań się do skrzyni w [12] .

Rozdział V

Srebrny naszyjnik (+1 do Charyzmy)

Amulet znajdziesz w pniu w [2] w lokacji Leśna wieża, poziom 3 .

Rozdział VI

Pierścień Tary (+2 do Rytmu)

W Lodowych grobowcach bądź niemiły tyle razy, ile tylko się da dla Dolyna w [2] . Potem go uwolnij (patrz do opisu tego rozdziału po konkretniejsze informacje), a wtedy Dolyn ucieknie i zginie w pułapce na wschód od [1] . W jego ciele znajdziesz ten amulet.

Złoty naszyjnik (+2 do Charyzmy)

Aby wziąć ten amulet, musiałeś być m iły dla Dolyna cztery razy. Potem, gdy go uwolnisz, idź do [11] - znajdziesz tam ten amulet. Nie otworzyłbyś drzwi, gdyby Dolyn uciekł i zginął.

Symbol wiatru (+1 do Zręczności)

Gdy będziesz wychodził z lokacji Lodowych grobowcach , bądź miły dla Gowera , a da ci miecz i amulet (jeśli nie będziesz miły, to zdobędziesz inny miecz, ale nie dostaniesz amuletu).

Rozdział VII

Srebrna podkowa (+2 do Szczęścia)

Amulet znajdziesz w skrzyni w [7] w lokacji Górska wieża, poziom 2 .

Rozdział VIII

Buty żwawości (+2 do Zręczności)

W Zachodnim Dounby , w [E] jest karczma Bijak . Wejdź tam, odeślij wszystkich swoich towarzyszy i porozmawiaj z facetem w [5] . Zgódź się na uczestnictwo w konkursie i będąc na scenie przywołaj jakiekolwiek trzy stworzenia. Wygrasz właśnie ten amulet.

Rozdział IX

Opończa Ossiana (+3 do Charyzmy)

Idź w Finstown do Pubu Trowiego w [B] i stwórz tam szczura. Jeden z wikingów się przestraszy i da ci ten amulet.

Płaszcz Bronnie (+10% do szybkości regeneracji zdrowia)

Spróbuj wejść do zbrojowni w [D] , to wikingowie cię zaatakują. I o to właśnie chodzi - zabij ich (uwaga, są całkiem wytrzymali) i dopiero wtedy wejdź do zbrojowni. Przeszukaj skrzynie w [5] - znajdziesz tam amulet.

Rozdział X

Medalion elfów (+2 do Żywotności)

Będąc w Lochach MacRatha (spójrz na mapę A) otwórz ukryte drzwi w [10] i wyciągnij ze skrzyni ten amulet.

Dębowy pas (+2 do Siły)

Będąc w Lochach MacRatha (spójrz na mapę B) otwórz skrzynię w [9] i wyciągnij ten amulet.

Rozdział XI

Czterolistna koniczyna (+3 do Szczęścia)

Znajdziesz ten amulet w pniu w [5] w lokacji Farma .

Pierścień złotego ostu (+50 punktów do maksymalnej ilości punktów zdrowia)

Znajdziesz ten amulet w pniu znajdującym się na północ od chaty (w lokacji Farma ).

Rozdział XII

Biała księga Rhydderch (+50 do maksymalnej ilości many)

Jeśli byłeś kilka razy miły dla Dolyna w rozdziale VI, to teraz po uwolnieniu robotników, którym brakowało powietrza, idź do [12] i porozmawiaj z Dolynem . Dostaniesz ten amulet.

Kamień błyskawic (+3 do Zręczności)

Będąc w Jaskiniach pływoludzi idź do [5] i zacznij gadać z Olafem . Słuchaj go lub przytakuj będąc miłym. Długo to potrwa, ale gdy wiking skończy opowieść, to dostaniesz ten amulet.

Opaski Firbolgów (+3 do Siły)

W jakikolwiek sposób byś nie uwolnił Bannocka (lub pozwolił mu zginąć) i tak dostaniesz ten amulet.

Pozostałe pięć amuletów znajdujesz w ruinach. Musisz kupić odpowiednie mapy od wędrownego Trowa , oraz jedną od kupca w Houton . Do czterech z pięciu potrzebny ci będzie ulepszony odkrywca, który potrafi otwierać ukryte drzwi.

Ruiny Dun Ailinne

Złota luneta (+10% do wartości znajdywanych przedmiotów)

Amulet znajdziesz w skrzyni w [7] .

Kopiec Ardagh

Amulet Llyra (bonus +1k5 do zbroi)

Niech twój ulepszony odkrywca otworzy tajne drzwi w [4] - pokonaj w środku przeciwników i idź do skrzyni w [5] . Tam właśnie znajdziesz ten amulet.

Kopiec Carrowmore

Flakonik Medb (+3 do Żywotności)

Niech odkrywca znajdzie ukryte drzwi w [7] - prowadzą one do małej sali ze skrzynią, gdzie jest ten amulet.

Ruiny Tary

Kielich Cormaca (+3 do Rytmu)

Amulet znajdziesz w wielkiej sali, niezaznaczonej na mapie, w punkcie [5] .

Ruiny Emain Macha

Biała księga Hergest (+10% do szybkości regeneracji energii magicznej)

Amulet znajdziesz w skrzyni w [7] .