Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry

The Bard's Tale: Opowieści Barda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ogólne informacje | Podstawy gry The Bard's Tale Opowieści Barda poradnik The Bard's Tale: Opowieści Barda

W tym rozdziale przedstawiam garść ogólnych informacji o grze, bo niektóre jej aspekty są dość nietypowe jak na cRPG'a, inne nie. Tak czy inaczej polecam się z tymi wskazówkami zapoznać.

Rozmowa - najczęściej to po prostu dialog pomiędzy bardem, a daną postacią, na który nie mamy wpływu. Czasem jednak widać na górze dwie maski, jedną uśmiechniętą, drugą skrzywioną - możemy wybrać, czy chcemy dla napotkanej postaci być mili czy nie. Nie zawsze bycie miłym oznacza większą nagrodę.

Pieniądze - zamiast złota w tej grze środkiem płatności jest srebro. Każdy zebrany przedmiot automatycznie zamieniany jest w srebro, nie musisz go sprzedawać u kupców. Dodatkowo, jeśli np. posiadasz miecz i zdobędziesz lepszy - to ten poprzedni również automatycznie zamieniany jest w srebro.

Walka i żywotność - walczysz wręcz lub strzelając z łuku. Możesz też wykorzystywać ku temu swoich towarzyszy. Ilość energii życiowej wskazuje czerwony płyn w kuli w lewym górnym rogu ekranu. Gdy spadnie do zera - giniesz. Życie powoli się regeneruje, można także leczyć się u kapłanów w miastach czy kapłanów wędrownych (za pieniądze oczywiście). Jeśli strzelasz z łuku to możesz ranić nawet tych przeciwników, których nie widzisz. Najlepiej gra się z mapą włączoną tuż nad bardem - wtedy widać na niej przeciwników w postaci czerwonych kropek.

Towarzysze i energia magiczna - zielony płyn w kuli w lewym górnym rogu ekranu oznacza energię magiczną. Każdy przywołany towarzysz zabiera pewną jej część. Towarzyszom można wydawać cztery rozkazy - by atakowali, by wycofali się, by zostali w miejscu lub by trzymali się przy tobie. Energia magiczna również powoli się regeneruje. Maksymalna liczba towarzyszy zależna jest od instrumentu muzycznego, który posiadasz.

Podróż - gdy wyjdziesz z jakiegoś miasta, zauważysz wielką mapę i duże postacie barda i przeciwników. Jeśli spotkasz się z takim przeciwnikiem, to przeniesiesz się do losowo utworzonej lokacji i będziesz musiał pokonać wszystkich wrogów (ich liczba znajduje się na górze ekranu), aby ją opuścić. Są także inne postacie - koleś z brodą to kapłan, musisz dać mu datek, aby móc wyjść z obszaru. Mały Trow (poznasz jak one wyglądają jeszcze przed wyruszeniem w świat) to kupiec, który może ci sprzedać mapy pokazujące ukryte lokacje - tylko w taki sposób (po kupnie map) możesz zdobyć parę magicznych przedmiotów.

Menu - pierwsze menu to wybór artefaktu (przez 1/3 gry będziesz miał do wyboru jedynie ten artefakt, który dostałeś na początku). Drugie menu to wybór grupy melodii (wspomagające, ofensywne, żywiołowe i użytkowe), a potem odpowiedniej melodii (po cztery melodie na każdą grupę). Trzecie menu to wybór broni (miecz dwuręczny, miecz jednoręczny plus sztylet, łuk albo korbacz). Wreszcie, czwarte menu to wybór magicznych przedmiotów. Opis przedmiotów znajduje się w grze, natomiast dokładniejszy opis melodii i artefaktów jest w poradniku, w następnych rozdziałach.