Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Starfield - poradnik do gry

Starfield - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? Starfield - poradnik, porady

Perswazja pozwala w Starfield na przekonanie rozmówców do swoich racji. Z poradnika dowiecie się jak odblokować umiejętność, jak zaliczać próby perswazji i czy można powtórzyć minigrę po zawaleniu perswazji.

Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2023

Perswazja może być bardzo pomocna w rozmowach z NPC-ami z gry Starfield. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak nauczyć się techniki perswazji i jak ją dalej rozwijać, jak przygotować się do rozmowy, jak poprawnie zaliczyć próbę perswazji oraz czy można ponowić nieudaną rozmowę / mini-grę.

Odblokowanie umiejętności Perswazja

1 - Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? - Starfield - poradnik do gry
  1. Na potrzeby zaawansowanych rozmów musicie odblokować co najmniej 1 poziom umiejętności Perswazja. Mogliście go trzymać wybierając odpowiednią przeszłość w kreatorze postaci. W przeciwnym razie zużyjcie 1 punkt umiejętności.
  2. Perswazję warto też dalej rozwijać. Musicie zaliczać wyzwania z poprawnych użyć perswazji oraz wydawać kolejne punkty rozwoju. Uzyskanie najwyższej 4 rangi spowoduje zwiększenie szans udanej perswazji nawet o 50%. To bardzo pomocne, bo początkowo wiele prób może kończyć się porażką.

Opcja dialogowa perswazji i przygotowania przed próbą

2 - Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? - Starfield - poradnik do gry
  1. Nie możecie używać perswazji w każdej rozmowie. Na liście opcji dialogowych musi pojawić się związana z perswazją - przykładową pokazuje obrazek. Zazwyczaj ma to miejsce w ważnych rozmowach (np. konfrontacja z grupą przeciwników w queście) czy podczas rekrutowania członków załogi (okazja do obniżenia opłaty za wynajęcie ich usług).
  2. Jeżeli gra na to pozwala to polecamy zamknąć okno rozmowy i zapisać grę. Dopiero wtedy zagadajcie ponownie do NPC-a i wybierzcie perswazję. Jeśli nie ma takiej opcji, to sejw utwórzcie np. przed podejściem do rozmówcy.
Nie zużywajcie przedmiotów jednorazowych na pospolite próby perswazji - Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? - Starfield - poradnik do gry
  1. Możecie też tymczasowo zwiększać szanse udanej perswazji. Jest to możliwe dzięki różnym przedmiotom zużywalnym. W przykładzie z obrazka wino Chandra Cabernet Sauvignon może zwiększyć szanse udanej perswazji o 12% przez kolejnych 5 minut.

Nie zużywajcie przedmiotów jednorazowych na "pospolite" próby perswazji. Używajcie ich, gdy do przekonania rozmówcy trzeba uzbierać więcej punktów albo gdy jest to wyjątkowo ważna rozmowa questowa.

Wygrana lub przegrana w minigrze

Mini-gra z próby perswazji polega na zebraniu wymaganej liczby punktów (6 punktów w przykładzie z obrazka) w ramach ograniczonej liczbie tur (maksymalnie 3 tury w naszym przykładzie) - Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? - Starfield - poradnik do gry

Mini-gra z próby perswazji polega na zebraniu wymaganej liczby punktów (6 punktów w przykładzie z obrazka) w ramach ograniczonej liczbie tur (maksymalnie 3 tury w naszym przykładzie).

Ważne są kolory dla opcji dialogowych:

  1. zielony kolor oznacza niższe ryzyko zawalenia wypowiedzi i możecie zdobyć 1-2 punkty;
  2. żółty kolor oznacza średnie ryzyko zawalenia wypowiedzi i możecie zdobyć 3-4 punkty;
  3. czerwony kolor oznacza większe ryzyko zawalenia wypowiedzi i możecie zdobyć 5-6 punktów.

Polecamy zaczynać od żółtych lub czerwonych dialogów po to żeby już w pierwszej-drugiej turze zdobyć dużą część wymaganych punktów. Jeśli do zaliczenia minigry pozostaną Wam maksymalnie 2 punkty, to będziecie mogli wybrać jedną z zielonych wypowiedzi.

Dodatkowa uwaga - Nie musicie wykorzystywać wszystkich tur. Zaryzykowanie z czerwonymi lub żółtymi odpowiedziami może zaliczyć mini-grę już w turze 1 lub 2.

3 - Starfield: Jak wygrać mini-grę z próby perswazji? - Starfield - poradnik do gry
  1. Udana próba perswazji nagradzana jest punktami doświadczenia. Możecie też zyskać dodatkowe profity, np. zaliczyć quest po swojej myśli, uzyskać prawo wstępu czy uniknąć bezpośredniej walki.
  2. Nieudanej próby perswazji nie można powtórzyć i jeśli była to np. konfrontacja z piratami to może dojść do walki. W najlepszym przypadku nic dodatkowego nie zyskacie. Jeśli bardzo chcecie wygrać daną mini-grę, to wczytajcie stan gry sprzed rozmowy.