Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Starfield - poradnik do gry

Starfield - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia Starfield - poradnik, porady

Sabotaż to przedostatnia misja Ryujin Industries z infiltracji siedziby Infinity LTD. Solucja z naszego poradnika wyjaśnia jak używać manipulacji neuroamplifikatora, jak dotrzeć do komputerów Lucasa i Faye, a także jak ukraść prototyp.

Ostatnia aktualizacja: 13 września 2023

Jedną z najistotniejszych misji linii fabularnej Ryujin Industries w grze Starfield jest quest Sabotaż z przedostania się do wieżowca konkurencyjnej korporacji Infinity LTD. W opisie przejścia podpowiadamy jak zinfiltrować ten budynek, a także jak używać kontroli umysłu na wrogach, jak zhakować komputery i jak wykraść prototyp neuroamplikatora z siedziby Infinity LTD.

Spotkanie w sali konferencyjnej

Ularu Chen mogła też zginąć w poprzednim queście frakcji - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Zaliczenie questu Ryujin Kluczowy składnik spowoduje, że Veena będzie mogła dokończyć opracowanie prototypowego urządzenia. Użyjecie go w dalszej części tej misji Udajcie się na poziom kierownictwa żeby porozmawiać z Daltonem. Potwierdzi on niewinność Imogene i winę Ularu na bazie dowodów z tabliczki.
  2. Udajcie się do pomieszczenia konferencyjnego i usiądźcie na oznaczonym krześle. Rekomendowana reakcja to skłamanie na temat działań Imogene, by później przechytrzyć Ularu. Zostaniecie wyznaczeni do przetestowania prototypowego urządzenia Neuroamplifikator opracowanego przez Ryujin.

Ularu Chen mogła też zginąć w poprzednim queście frakcji. W takiej sytuacji rozmowy będą dotyczyły jedynie prototypu.

Spotkanie się z Veeną w dziale neuroamplifikatorów

Wasza postać będzie miała zdjęte elementy ubioru po operacji - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Użyjcie windy i dotrzyjcie na piętro badań i rozwoju. Veena przebywa w sali operacyjnej i wszystkie opcje dialogowe są zgodą na udział w procedurze.
  2. Wejdźcie w interakcję z fotelem, a zainstalowany zostanie neuroamplifikator.

Wasza postać będzie miała zdjęte elementy ubioru po operacji. Otwórzcie inwentarz i pozakładajcie je ponownie we wszystkich zakładkach powiązanych ze strojem i skafandrem.

Użycie manipulacji na DeMarcusie

1 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Udział w operacji odblokował umiejętność manipulacji, która jest formą kontroli umysłu. Przyda się ona Wam w tym queście i gra pozwoli Wam też zapoznać się z jej działaniem.
  2. Znacznik celu misji doprowadzi Was na pokład obserwacyjny, z którego musicie na odległość pokierować DeMarcusem.
  3. Włączcie skaner ręczny i zwróćcie się w stronę DeMarcusa. Na ekranie pojawi się opcja aktywacji manipulacji wraz z procentowymi szansami powodzenia. W przyszłości warto zapisywać grę przed każdą próbą kontroli umysłu.
2 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
3 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Po przejęciu kontroli nad DeMarcusem możecie nim w ograniczonym stopniu sterować mając dalej włączony skaner.
  2. Zwróćcie się w stronę karty dostępu (obrazek 1) - powinna pojawić się interakcja i wydajcie DeMarcusowi polecenie zabrania karty.
  3. Zwróćcie się następnie w stronę drzwi wyjściowych (obrazek 2). Kolejna interakcja nakaże DeMarcusowi otworzyć drzwi kartą.

Rozmowy przed wyprawą do budynku Infinity LTD

4 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Zakończyliście test neuroamplifikatora. Porozmawiajcie z Veeną i DeMarcusem - wybierajcie dowolne odpowiedzi na temat Waszych wrażeń.
  2. Powróćcie do biura Masako i wysłuchajcie jej planu włamania się do siedziby Infinity LTD. Zaproponuje ona 2 opcje, ale nie musicie już teraz wybierać jednej z nich. Dodatkowo otrzymacie program Overseer, identyfikator, kod dostępu i specjalny strój i nakrycie głowy agenta (Operative). Założenie go może utrudniać o 25% wykrycie bohatera przez inne postacie.
  3. Spotkajcie się też z Daltonem. Jeśli Ularu Chen nadal żyje, to możecie przekazać Daltonowi jej program Overseer i odebrać tabliczkę ze zmodyfikowanym programem.

Infiltracja siedziby Infinity LTD - opcja A: wejście od strony dachu

5 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Musicie odwiedzić Nową Atlantydę i zająć się infiltracją budynku LTD. Są 2 główne sposoby przedostania się do wnętrza budynku. Polecamy zapisać grę po to żeby w razie potrzeby łatwo sprawdzić drugą opcję.
  2. Jeden ze znaczników prowadzi do wejścia z boku budynku Infinity LTD. Wyjdźcie po rampie na dach budynku. Możecie otworzyć drzwi na dachu z obrazka z pomocą otrzymanej karty dostępu.

Infiltracja siedziby Infinity LTD - opcja B: główne wejście do recepcji

6 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Drugi wariant to działanie pod przykrywką. Musicie wejśc do recepcji i porozmawiać z Dezi Zhang. Przedstawcie się zgodnie z identyfikatorem - jako Skyler Lumin. Odblokowania zostanie winda i możecie nią dotrzeć na piętro marketingu.
  2. Na nowym piętrze porozmawiajcie z Aelys Ortizem i usiądźcie na sofie. Musicie zaczekać aż Aelys odejdzie od recepcji. Pozwoli to Wam zacząć skradać się po budynku - możecie ponownie użyć windy lub dotrzeć do klatek schodowych.

Sabotowanie systemu ogrzewania

7 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Sabotaż ogrzewania to opcjonalny cel misji, ale pozwoli on Wam pozbyć się wielu osób z budynku. Pozostaną w nim jedynie strażnicy.
  2. Sabotażu dokonuje się niedaleko wejścia od strony dachu. Jeśli wybraliście opcję A, to od razu traficie w dobre miejsce. Jeśli była to opcja B, to użyjcie windy żeby dotrzeć na piętro dostępu do dachu.
  3. Dotrzecie do wielkiego pracującego wentylatora. To doskonała okazja do przetestowania manipulacji na strażniku - włączcie skaner, namierzcie strażnika i wybierzcie opcję manipulacji. Po użyciu kontoli umysłu zwróćcie się w stronę przełącznika na ścianie. Nakażcie strażnikowi użycie go, a wyłączy się wentylator i możecie zeskoczyć na dół.
8 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Na dolnym poziomie dotrzecie do stanowiska komputerowego z obrazka. Użyjcie go, wybierzcie opcje Krytycznych systemów (Critical Systems), Ogrzewania (Heating) i Aktywowania systemu (Activate System).
  2. Z budynku wyproszeni zostaną podrzędni pracownicy, ale aktywni pozostaną wartownicy i wieżyczki.
  3. Od tego momentu musicie też uważać na trujące opary gazu - załóżcie skafander / hełm ze zwiększoną odpornością na zagrożenia środowiskowe lub podróżujcie nad obszarami z ulatniającym się gazem.

Eksploracja budynku Infinity LTD

9 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Infiltracja budynku Infinity LTD przypomina misję Prześwietlenie. Skradanie się jest rekomendowane, ale nie obowiązkowe. Mogą Wam w nim pomóc m.in. strój otrzymany przed misją, rozwinięta umiejętność Skradanie czy sprzęt ze zdolnością kamuflażu.
  2. W razie wykrycia spodziewajcie się walk ze strażnikami i wieżyczkami i niektórzy wartownicy mogą być na wysokich poziomach. Ich zabijanie doprowadzi do otrzymania nagany od Masako na koniec misji, ale nie ma ryzyka, że zawalicie linię questową Ryujin Industries.
  3. Szukajcie górnych przejść i metalowych belek przy suficie. Możecie dzięki nim omijać wrogów oraz wszelakie trujące oparu. Możecie też zlokalizować na piętrze R&D terminal do sterowania wieżyczkami z obrazka - pozwoli to je wyłączyć lub przeprogramować żeby atakowały Waszych wrogów.

Uruchomienie programu na komputerze Lucasa

10 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Drzwi do biura Lucasa są zamknięte, ale posiadają one zamek najniższego poziomu i możecie je łatwo otworzyć cyfrychem.
  2. Musicie również zhakować sam komputer Lucasa, ale ma on niski poziom zabezpieczeń. Wybierzcie górny kafelek, czyli wgranie programu Overseer.

Dostanie się do działu Badania i rozwój

11 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Pozostałe główne cele misji są do zaliczenia na piętrze Badania i rozwój, ale nie możecie tam dotrzeć windą, bo bez odpowiednich uprawnień nie może wyruszyć na to piętro.
  2. Szukajcie szybów wentylacyjnych i zeskakujcie w nich na niższe poziomy. Po drodze otwórzcie też kwadratowy właz. Znacznik celu misji doprowadzi Was do szybu windy i kratki wentylacyjnej z obrazka. Traficie dzięki temu na poprawny poziom.

Uruchomienie programu na komputerze Faye

12 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Dostaniecie 2 nowe główne cele misji i możecie je zaliczać w dowolnej kolejności.
  2. Schemat działania w przypadku komputera Faye jest identyczny do poprzedniego i nie musicie się nawet do niego włamywać. Z menu komputera wybierzcie program Overseer.

Kradzież prototypu neuroamplifikatora

13 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Prototyp jest w zamkniętym pomieszczeniu i każde z wejść do niego wymaga dysponowania identyfikatorem. Odpowiednia karta ID znajduje się w biurze Faye, w którym zaliczyliście też poprzedni cel misji.
14 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Nie warto śpieszyć się z kradzieżą prototypu. Jest on w gablotce podłączonej do alarmu i jej otwarcie bez przygotowanie ściągnie na Was uwagę okolicznych wrogów.
  2. Problem możecie rozwiązać idąc za długim kablem, który prowadzi do komputera. Włamanie się do niego (wymagana wyższa ranga Zabezpieczeń) może wyłączyć alarm. Zabierzcie prototyp.

Dostarczenie dowodów Davidowi Barronowi

15 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Po zaliczeniu wszystkich głównych celów misji możecie opuścić budynek Infinity LTD. Wystarczy dotrzeć do windy i wybrać podróż na piętro recepcji - znajdziecie się z powrotem na zewnątrz w Nowej Atlantydzie.
  2. Niedaleko budynku Infinity jest siedziba stacji telewizyjnej ZUinfo (SSNN). Znajdźcie tam Davida Barrona. Musicie przekazać mu tabliczkę z dowodami o nielegalnej działalności Infinity LTD.

Złożenie raportu Masako

16 - Starfield: Sabotaż - solucja, opis przejścia - Starfield - poradnik do gry
  1. Pozostało już tylko powrócić do wieżowca Ryujin w mieście Neon. Na poziomie kierownictwa spotkajcie się z Masako. Może ona być wściekła na bohatera jeśli doszło do rozlewu krwi w siedzibie Infinity LTD, ale nie stracicie szansy na dokończenie linii questowej Ryujin.
  2. Po relacji z telewizji dokończcie rozmowę. Dowiecie się o planowanym głosowaniu w sali konferencyjnej i będzie to częścią ostatniej głównej misji tej frakcji - Piętro kierownicze. Za opisywany quest otrzymacie PD, 6000 kredytów, 2 apteczki i przedmiot zużywalny Hippolyta. Stracicie z kolei neuroamplifikator.