The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Skradanie Skradanie w Zelda: Breath of The Wild

W grze zaimplementowano i mocno rozbudowano system skradania się. Gdy kucniesz i zaczniesz poruszać się w ten sposób, Link będzie się skradał się, co rzecz jasna można wykorzystać na wiele sposobów.

Gdy zakradniesz się do wrogów i ich zaatakujesz zadasz obrażenia krytyczne. - Skradanie - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry
Gdy zakradniesz się do wrogów i ich zaatakujesz zadasz obrażenia krytyczne.

Po pierwsze, skradanie to doskonały sposób na omijanie przeciwników - musisz pamiętać, że w grze nie musisz walczyć ze wszystkimi. Często dużo lepszym rozwiązaniem jest spokojnie się przekraść koło dużej liczby wrogów, niż walczyć z nimi. Po drugie, skradanie umożliwia wykorzystanie elementu zaskoczenia w walce. Gdy zakradniesz się na tył przeciwnika i zaatakujesz go, zadasz podwójne obrażenia! Jest to szczególnie przydatne, gdy atakujesz wrogie obozowiska. Zakradając się i eliminując samotnych wrogów, znacząco uszczuplisz siły wroga i zdecydowanie ułatwisz sobie walkę. Szczególnie, że często przeciwnicy, którzy nie są zaalarmowani nie mają przy sobie broni i są bardzo łatwymi celami. Gdy się skradasz, pamiętaj m.in. o następujących rzeczach:

  • w prawym dolnym rogu, po lewej stronie mapy masz wskaźnik, jak głośno poruszasz się - im mniej szumów, tym lepiej dla ciebie, unikaj więc zrywów, biegów i podskoków, by nie zaalarmować wrogów;
  • możesz ulepszyć swoje umiejętności skradania pijąc eliksiry, jedząc posiłki, czy ubierając się w specjalne zbroje;
  • wrogie mają trzy poziomy uwagi - neutralny, w który zachowują się jak gdyby nie było niebezpieczeństwa, zaalarmowany, gdy usłyszą podejrzane odgłosy i zaczną przeszukiwać okolice (nad ich głową pojawi się ?), oraz gotowy do walki, gdy dostrzegą Linka i rzucą się do walki (nad głową pojawi się !).
Gdy skompletujesz cały zestaw zbroi, przeciwnicy praktycznie nie będą słyszeć twoich ruchów. - Skradanie - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry
Gdy skompletujesz cały zestaw zbroi, przeciwnicy praktycznie nie będą słyszeć twoich ruchów.

Uwaga! Bardzo opłaca się zainwestować w cały Sheikah Set, który można zakupić w Kakariko Village. Gdy ubierzesz się w ten set, będziesz praktycznie niesłyszalny dla swoich wrogów. Znacząco ułatwi to skradanie i wiele momentów rozgrywki. Dodatkowo zestaw oferuje zwiększone tempo poruszania się w czasie nocy. Zdecydowanie warto!