The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Odmiany wrogów i system ich progresji poradnik The Legend of Zelda: Breath of the Wild

W grze można spotkać liczne rodziny potworów, które dzielą się na wiele różnych odmian. W grze ukryty jest mechanizm progresji przeciwników, który podlicza, ile ubiłeś bestii danego rodzaju. Jeśli pokonałeś określoną liczbę wrogów, zaczną pojawiać się ich inne warianty (kolorystyczne/elementarne). Warto jednak zaznaczyć, że lepszy typ wrogów, to również szansa na lepszy loot. Ogólnie odmiany wrogów można klasyfikować ze względu na:

  • Elementarne odmiany - niektóre bestie występują w odmianach, które reprezentują dany żywioł. Ataki taki wrogów, poza obrażeniami powodują inne negatywne efekty. Ogniści wrogowie palą Linka, zadając obrażenia w czasie, lodowaci zamrażają, a elektryczni rażą, powodując opuszczenie broni i tarczy. Warto kontrować takich wrogów przeciwnymi żywiołami: atakuj ogień z pomocą lodu i vice versa, by natychmiastowo uśmiercić danego wroga.
  • Kolorystyczne odmiany - W grze możesz znaleźć następujące odcienie wrogów: czerwone, niebieskie, czarne, białe, srebrne. Każda kolejny kolor symbolizuje silniejszego wroga danego typu. Gdy rozpoczniesz grę, zaczniesz np. napotykać tych czerwonych wrogów, gdy jednak wytępisz ich odpowiednią ilość, zaczną pojawiać się w ich miejsce niebieskie itp. oczywiście, w trudniejszych lokacjach od razu napotkasz wrogów w silniejszym wariancie.
  • Kościane odmiany - w nocy napotkać można na kościane odmiany niektórych wrogów. Wystarczy, że ich zaatakujesz, a rozlecą się na kawałki. Podbiegnij wtedy do ich głowy, uderz w nią, a wróg zostanie pokonany.

Tips: jeśli nie chcesz zbyt szybko sobie utrudnić rozgrywki, omijaj wrogów i poluj tylko na określonych wrogów/obozowiska wrogów.