The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Ruszaj, aby uratować Królestwo Hyrule! Poradnik do The Legend of Zelda: Breath of the Wild to pełny, ilustrowany opis przejścia oraz porady, które pomogą Ci odnaleźć się w Hyrule. Nie zapomnieliśmy o nasionach Korok, wróżkach i gotowaniu, bo do ratowania świata trzeba się dobrze przygotować!

Poniższy poradnik do The Legend of Zelda: Breath of the Wild stanowi kompletny zbiór informacji ułatwiających ukończenie gry na 100%. W tej solucji poruszone zostały zagadnienia związane z najistotniejszymi elementami rozgrywki.

Niniejszy poradnik zawiera bardzo obszerny opis przejścia, wraz ze wskazaniem najważniejszych sekretów, ulepszeń i przedmiotów do skompletowania. Znajdziesz tutaj przydatne porady, które z powodzeniem możesz wykorzystać w czasie swojej przygody. Poznasz taktyki na pokonanie najsilniejszych przeciwników i bossów w grze. Dowiesz się również jak rozwiązać najtrudniejsze zagadki i dobrać odpowiedni rynsztunek pod określone wyzwania.

Damian Kubik, Grzegorz Misztal (www.gry-online.pl)

Krótko o The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild to kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, których korzenie sięgają 1986 roku. W czasie swojej przygody ponownie wcielisz się w postać Linka. Stara się on rozwikłać zagadkę, która stoi za opłakanym stanem królestwa Hyrule.

Podobnie jak w przypadku poprzednich odsłon serii Nintengo postawiło na osobliwą mieszankę gry przygodowej, RPG-a oraz survivalu. Będziesz więc przemierzał otwarty, niczym nieskrępowany świat. Wyprawy te wymagają jednak odpowiedniego przygotowania. Na jego drodze stoją bowiem nie tylko różnej maści przeciwnicy, ale też klimat. Hyrule jest zróżnicowane pod względem temperatur, co wymusza dostosowywanie wyposażenia pod panujące warunki atmosferyczne.

Czy w The Legend of Zelda: Breath of the Wild zagram po polsku?

W The Legend of Zelda: Breath of the Wild nie zagrasz w języku polskim.

Czy The Legend of Zelda: Breath of the Wild posiada osiągnięcia?

Nie. The Legend of Zelda: Breath of the Wild nie posiada osiągnięć.

Edycje The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Oprócz podstawowej wersji The Legend of Zelda: Breath of the Wild posiada także edycję limitowaną - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Oprócz podstawowej wersji The Legend of Zelda: Breath of the Wild posiada także edycję limitowaną. Jej skład jest różny w zależności od regionu. W przypadku rynku europejskiego posiada ona następującą zawartość:

  1. kopia gry
  2. figurka Master Sword of Resurrection
  3. płyta ze ścieżką dźwiękową

Porady na start

W The Legend of Zelda: Breath of the Wild niezwykle istotny jest początek rozgrywki. Poniższe porady pomogą ci rozpocząć przygodę najlepiej jak jest to możliwe.

  1. Dostosuj interfejs i opcje gry do siebie - W menu gry znajdziesz kilka opcji, które mogą bardziej pasować do twoich preferencji. Zdecydowanie warto podnieść również tempo przesuwania kamery, by rozgrywka stała się dużo płynniejsza.
  2. Przeczekaj złą pogodę - Jeśli zaskoczy cię zła pogoda (np. deszcz, podczas którego nie możesz się wspinać) użyj ogniska i przesuń czas, do korzystniejszych warunków. Pamiętaj, że podczas burzy Link może zostać porażony błyskawicą - musisz ściągnąć metalową zbroję i broń, by tego uniknąć.
  3. Postaw na rozmowy i interakcje z innymi - Ogromna ilość postaci w grze jest niezwykle przyjazna do Linka i chce mu pomóc w jego zadaniu. Wiele npc ma różne ciekawostki do przekazania, przedmioty do sprzedania, czy oferuje poboczne zadania. Staraj się zawsze rozmawiać ze wszystkimi, by niczego nie przeoczyć.
  4. Nie walcz z każdym przeciwnikiem - Gra pozwala ci swobodnie eksplorować świat, jednak pamiętaj o tym, że wiele lokacji oferuje znacznie wyższy poziom trudności. Jeśli nie możesz sobie poradzić z jakimiś przeciwnikami, omiń ich, lub zajmij się innym zadaniem w grze.
  5. Nie bój się... zgubić - Gra wręcz zachęca, byś zgubił się i poznawał sekrety gry, krok po kroku. Zwiedzaj świat, eksploruj, eksperymentuj, a gra stanie się wspaniałym doświadczeniem.
  6. Nie przejmuj się umieraniem - Na początku, będziesz bardzo często ginął. Potraktuj to jako mechanizm nauki gry - bardzo często, konsekwencją śmierci jest powtórzenie naprawdę krótkiego fragmentu gry.

Opis przejścia

The Legend of Zelda: Breath of the Wild oferuje pokaźną ilość różnej maści zadań głównych oraz pobocznych. Opisowi przejścia tych misji zostały poświęcone dwa działy:

Misje główne

W tym dziale znajdziesz omówienie wszystkich zadań związanych z głównym wątkiem fabularnym.

  1. Follow the Sheikah Slate
  2. The Isolated Plateau
  3. Seek Out Impa i Locked Mementos
  4. Find the Fairy Fountain
  5. Eldin Tower
  6. Captured Memories
  7. Free the Divine Beasts
  8. Forbidden City Entry i Vah Naboris
  9. Divine Beast Vah Medoh
  10. Destroy Ganon

Misje pobocze

Ten dział zawiera opis wszystkich zadań pobocznych. Zostały one podzielone z względu na regiony, w których mają one miejsce.

  1. Dueling Peaks Tower
  2. Hateno Tower Region
  3. Lanayru Tower Region
  4. Wasteland Tower Region
  5. Central Tower Region
  6. Woodland Tower Region
  7. Eldin Tower Region
  8. Lake Hylia Region
  9. Tabantha Tower Region
  10. Faron Tower Region i Hebra Tower Region

Pytania i odpowiedzi

W czasie przygody mogą pojawić się pewne wątpliwości, związane z pewnymi aspektami rozgrywki. Poniższy dział zawiera odpowiedzi na pytania, które mogą się wówczas pojawić.

  1. Jak ulepszyć pancerz?
  2. Jak rozpalić ognisko?
  3. Jak zdobyć Hylian Shield?
  4. Jak zdobyć Master Sword?
  5. Jak zdobyć młot, topór i liść?

Informacje o The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Autorzy : Damian Kubik, Grzegorz Alban3k Misztal

Ostatnia aktualizacja : 21 kwietnia 2017

Poradnik zawiera : strony: 98, ilustracje: 318 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 47.

Popularne strony w The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

23.03.2017 11:38
3
Cophelio
4
Junior

Hej,

w Kakariko Village jest jeszcze jeden Korok Seed. Żeby go znaleźć musisz iść w kierunku wyjścia (tam gdzie droga prowadzi do Sahasra Slope) i przed Korokiem, którego zdobywasz strzelając w oko w bramie macie odstające od gór skarpy. Tam trzeba się wspiąć i na ostatniej jest do podniesienia kamień.

Pozdrawiam:)

23.03.2017 12:33
👍
1
odpowiedz
damianxozzy
5
Legionista

Dzięki za info. Ziarenko będzie dodane do mapy :)

25.04.2017 21:27
2
odpowiedz
waterglass
1
Junior

Jak mogę pobrać ten poradnik w postaci pliku PDF lub EPUB?

27.04.2017 15:28
odpowiedz
enqq
3
Junior

jak pobrać ten poradnik w pdf ? kupilem abonament tylko żeby pobrać ten poradnik proszę powiedzcie jak to zrobić

post wyedytowany przez enqq 2017-04-27 15:31:06
27.04.2017 15:37
odpowiedz
Marcelo999
1
Junior

Nie moge pobrać poradnika:( Ktos pomoze?

27.04.2017 15:42
35

poradnik do pobrania w pdf i epub będzie dostępny wkrótce :)

post wyedytowany przez Zmroku 2017-05-02 14:01:18
29.04.2017 14:50
odpowiedz
enqq
3
Junior

dalej nie ma opcji pobrania

30.04.2017 13:54
odpowiedz
hitman4727
3
Junior

kiedy poradnik będzie można pobrać?

02.05.2017 14:03
35

prace nad e-bookiem trwają. Ten poradnik zawiera bardzo dużo map, a to znacząco wydłuża skład pdf'a. Planowo - jeśli meteoryt nie uderzy i wojna nie nadejdzie - skończymy ebooka w czwartek!

04.05.2017 16:24
Zmroku
👍
odpowiedz
Zmroku
35
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Poradnik PDF i EPUB online. :))

post wyedytowany przez Zmroku 2017-05-04 16:24:23
04.05.2017 22:31
odpowiedz
1 odpowiedź
hitman4727
3
Junior

Jest jeden błąd. W Hateno Tower pisze ze na mapie są dodane punkty (shrines) na mapie a niestety są zaznaczone tylko zadania a nie miejsca świątyń.

05.05.2017 11:28
Zmroku
👍
Zmroku
35
Maciej Rakieta

GRYOnline.plRedakcja

Hej, już naprawione, dzięki! :)

17.05.2017 22:11
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1216563
13
Pretorianin

Do autora pordanika: Nie powinienes brac sie za cos o czym nie masz pojecia. Nie mowie, o przechodzeniu tej gry
ale o udzielaniu rad. Poradnik nic nie wnosi dla nowicjusza...nie napisales nawet co robic po koleji (od
wylevelowania postaci), jakie misje najpierw, kolejnosc bosow. Opis przejscia swiatyn rowniez beznadziejny,
przykladowo tam gdzie trzeba zamknac obwody napisales "ustaw dwa bloki po obu stronach", nie napisales po pierwsze
jak zdobyc te bloki (trzeba otworzyc wlaz) i w ktorym dokladnie miejscu je ustawic co jest najwazniejsze.
Poradnik ma glownie sluzyc poczatkujacym a nawet w najmniejszym stopniu nie pomoze im w lepszym starcie.
Do gry-online: mozecie ukryc wszystko bo i tak nikt normalny nie wykupi abonamentu premium by to przeczytac skoro nic nie wnosi :-)

18.05.2017 15:50
zanonimizowany1216563
13
Pretorianin

Ogólnie system jest prosty. Na początku przygody najlepiej jest zlokalizować jak najwięcej świątyń (shrines) i je przechodzić w celu zdobywania spirits orb które wymianiamy co raz na serca (zwykle na 3 serca brałem 1 stamine) ale to już zależy od preferencji czy wolisz biegać i szukać itemów czy zdobywać je w walce. Jak przejść wszystkie shrines możesz obejrzeć na youtube wpisując tytuł jeśli nie chce Ci się myśleć i spróbować swoich sił albo definitywnie nie masz pojęcia co masz zrobić. Pierwszego bosa z divine beast najlepiej wybrać Medoh
bo jest bardzo prosty skoro przed walka dostaniesz z misji 20 bomb arrows.
Następnie gdy kupisz za 600 rupes strój w markecie obok Gerudo to do niego wejdziesz, tam prześlizgniesz się w ukryciu (nawet nie próbuj walczyć bo strażnicy zabijają 1 ciosem)
do Bosa którego zabijesz zwykłymi strzałami).

07.09.2017 02:03
odpowiedz
Eniek18
2
Junior

Cześć,
Autorze, jest znaczna różnica między magnezem a magnesem, warto poprawić :)
pozdrawiam

post wyedytowany przez Eniek18 2017-09-07 02:03:31
18.12.2017 12:42
odpowiedz
SGa
1
Junior

Cześć, jak usunąć konia z gry?

18.07.2019 20:51
odpowiedz
Zelda11
1
Junior

Poradnik tragedia.podrjrzewam ze Ci co go pisali pograli chwile reszta skrqdziona z anglojezycznych. Cos tam spolszczyli ale bl3dow merytorycznych jest od groma.kopiujecie jeszcze zle...

16.08.2019 10:13
odpowiedz
Macho0
1
Junior

Mam pytanie czy ktos mi pomoze znalesc 8 wspomnień nie najlepeij zeby to byl zdjecie tego miejsca na mapie i na miejscu bo szukam tego miejsca i nie moge go znalesc

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348284The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348283The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348282The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348281The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348280The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348279The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348278The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348277The Legend of Zelda: Breath of the Wild - screen - 2017-06-14 - 348276