The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Jak zwiększyć staminę i zdrowie? poradnik The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Wypatruj świątyń i staraj się ukończyć każdą z nich, by zdobywać Spirit Orby. - Jak zwiększyć staminę i zdrowie? - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry
Wypatruj świątyń i staraj się ukończyć każdą z nich, by zdobywać Spirit Orby.

Gdy rozpoczniesz grę, wystartujesz zaledwie z garstką serc i bardzo niską wytrzymałością. Aby móc ulepszyć któryś z parametrów, musisz skupić się na odnajdywaniu i przechodzeniu mini dungeon'ów zwanych w grze jako świątynie (Shrines). Długość lokacji i ich złożoność znacznie się od siebie różni, niektóre świątynie można ukończyć w kilka minut, a inne są bardzo długie i wymagają nawet walk z bossami. Ogółem, w grze można odnaleźć, aż 120 takich miejsc, a po ukończeniu poszczególnej świątyni zyskasz jeden Spirit Orb, specjalną walutę.

Przy posągach możesz zamieniać Orby na dodatkowe serca lub ulepszyć wytrzymałość. - Jak zwiększyć staminę i zdrowie? - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry
Przy posągach możesz zamieniać Orby na dodatkowe serca lub ulepszyć wytrzymałość.

Ze Spirit Orbami należy udać się do jednego z wielu rozsianych po świecie posągów Bogini - za cztery orby będzie mógł zyskać jedno serce, lub odrobinę zwiększyć wskaźnik wytrzymałości. Przy wyborze weź pod uwagę kilka czynników:

  • Początkowa liczba trzech serc jest bardzo niska i wiele przeciwników z łatwością uśmierci Linka, warto więc dość szybko zwiększyć ilość żyć. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzać z sercami - dużo lepiej jest zainwestować w posiłki, które generują tymczasowe serca i opanować walkę opartą na unikach i kontrze,
  • Aby zdobyć jeden z najważniejszych przedmiotów w grze musisz mieć 13 serc (nie licząc dodatkowych),
  • Podniesienie wytrzymałości jest konieczne, by dostać się do wielu ważnych miejsc, m.in. za sprawą wspinania, pływania itp.
  • Podsumowując, dobrze jest zachować zdrowy balans między dodatkowymi sercami, a zwiększeniem wytrzymałości.
W Hateno Village napotkasz specjalny posąg, przy którym możesz dokonać zmiany w rozdysponowanych Spirit Orbach. - Jak zwiększyć staminę i zdrowie? - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry
W Hateno Village napotkasz specjalny posąg, przy którym możesz dokonać zmiany w rozdysponowanych Spirit Orbach.

Warto jednak pamiętać, o jednej, ważnej rzeczy. W grze istnieje możliwość wymiany dodatkowych serc na zwiększenie wytrzymałości i vice versa. Gdy po raz pierwszy napotkasz posąg, rozpocznie się krótkie zadanie poboczne i utracisz jedno z serc. Bez obaw - gdy ponownie porozmawiasz ze statuą, zaoferuje przywrócenie serca, lub zwiększenie wytrzymałości.

Od tej pory, możesz oddawać serca/wytrzymałość dziwnej istocie - Jak zwiększyć staminę i zdrowie? - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Od tej pory, możesz oddawać serca/wytrzymałość dziwnej istocie. Za każdą taką operacje odda ci ona 100 rupees. Gdy będziesz chciał zainwestować w inny parametr, posąg zażąda 120 rupees. Innymi słowy, aby inaczej rozdysponować Spirit Orby musisz zapłacić 20 Rupees. Jest to jedyna możliwość w grze, by zresetować wcześniej wykonane wybory.

Uwaga! W grze dodatkowo można ukończyć cztery obszerne dungeony, a nagrodą za ukończenie każdego z nich jest m.in. jedno serce.