The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry

Jak walczyć z Guardianami? poradnik The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Możesz odbijać laser Guardiana z pomocą tarczy. - Jak walczyć z Guardianami? - The Legend of Zelda: Breath of the Wild - poradnik do gry
Możesz odbijać laser Guardiana z pomocą tarczy.

Guardiani to wielkie, pająkopodobne maszyny, które od czasu do czasu można napotkać w grze. Są oni bardzo silnymi przeciwnikami, zdolnymi do odebrania całego życia ledwie jednym strzałem ich lasera. Często strzegą interesujących lokacji, czy skarbów i warto zapoznać się ze skutecznymi strategiami na pokonanie ich, by ułatwić sobie rozgrywkę:

  • Odbicie promienia z pomocą tarczy - to zdecydowanie najskuteczniejsza metoda, która pozwoli bardzo szybko pokonywać Guardianów, już w początkowych momentach gry. Mierząc się z wrogiem, zasłoń się tarczą i oczekuj na strzał laserem. Na moment przed wystrzałem, dookoła oka Guardiana zacznie zbierać się energia i ekran rozbłyśnie. Natychmiast przycisk odpowiedzialny za parowanie ciosów, a Link odbije promień prosto w przeciwnika. Początkowo może to wykazać się dość trudne, jednak jeśli szybko opanujesz tę technikę, bardzo to zaprocentuję w grze. Jeśli jednak zostaniesz trafiony laserem, to bez wyposażenia w silny pancerz zginiesz. Musisz odbić od 1-3 promieni, by zniszczyć Guardiana.
  • Ukończ Vah Rudiana dungeon - gdy ukończysz ten dungeon, zyskasz umiejętność Daruk's Protection, która pozwoli ci zneutralizować jeden atak Guardiana. Jest to przydatne, gdy nie do końca opanowałeś jeszcze odbijanie promieni tarczą.
  • Wyposaż się Guardian Shield - ten typ tarczy jest szczególnie przydatny w walce z Guardianami. Wystarczy, że będziesz zasłaniał się tarczą, a laser i tak zostanie odbity w twojego przeciwnika. Nie musisz kłopotać się odpowiednim wymierzeniem bloku, by odbić promień, tak jak przy pierwszej technice. Ten typ tarcz możesz znaleźć m.in. w Świątyniach.
  • Uzbrój się w Ancient Arrows - to bardzo potężne strzały, które uśmiercą Guardiana przy pierwszym strzale. Ten typ amunicji jest jednak bardzo rzadki i dużo lepszym rozwiązaniem jest nauczyć się walczyć z pomocą tarczy.