Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sposób gry | Gnar | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 16 lipca 2019

Early Game

Early game na górnej alejce to przede wszystkim farmienie - niech nikt nie wmówi ci nic innego, gdyż złoto w grze jest najważniejsze, a sprawienie, by wróg miał go mniej od ciebie powinno być twoim priorytetem. Zasięg ataku Gnara, z uwagi na fakt, iż większość bohaterów na górnej alejce walczy w zwarciu znacznie ułatwia zabijanie potworów, jednak uważaj, by nikt do ciebie nie doskoczył, gdy jesteś małym pluszakiem.

Jeśli do twojej alejki zbliża się sojusznik w celu zgankowania wroga, postaraj się ściągnąć przeciwnika na siebie, atakując go intensywnie. Gdy ten będzie chciał się zemścić, wykorzystaj możliwość zmiany w Mega-Gnara, ogłusz wroga i wraz z sojusznikiem wykończcie gagatka. Jeśli twój sojusznik ma problemy z zaatakowaniem wroga na alejce, warto sprawdzić, czy na rzece nie ma on wizji - "różowy" ward załatwi sprawę.

Oprócz farmienia powinieneś też skupić się na nękaniu wroga (o ile nie będziesz przez to tracić zdrowia), szczególnie wtedy, gdy ten gra postacią, która nie ma tarczy ani możliwości leczenia, a w dodatku walczy w zwarciu - jak Tryndamere czy Dariius. Utrzymanie wizji na alejce jest ważne, jednak jeśli nie będziesz przepychał za bardzo linii nie ma to takiego znaczenia - walka o Barona nie będzie miała miejsca wcześniej niż w okolicach 20 minuty. Warto wypatrywać także okazji do teleportacji na inną alejkę, by wspomóc sojuszników, lub zdobyć pierwszego, bardzo cennego smoka.

Mid Game

W mid game powinno już zacząć powoli dochodzić do większych starć drużynowych, w których zdecydowanie powinieneś uczestniczyć - zdolności Gnara są do tego idealnie stworzone. W tym momencie powinieneś mieć już przynajmniej Słoneczną Pelerynę i być może Kordelas z Bilgewater, co sprawi, że wróg będzie miał z tobą problem, tak w postaci Mini jak i Mega-Gnara.

Środkowy etap rozgrywki to walka na całej mapie, o kontrolę nad zadaniami, tj. Smokiem i niszczeniem wież, dlatego zawsze staraj się podążać za sojusznikami. W starciach drużynowych, przygotowując zawczasu pasek gniewu, doskocz na wroga za pomocą Miazgi, uderz w przeciwników Łomotem, by ogłuszyć ich i zatrzymać w miejscu, a następnie przepchaj ich w stronę przeszkody terenowej za pomocą GNAR!. Pamiętaj jednak, by nie pchać się do wroga, gdy twoi sojusznicy nie mogą się do ciebie dostać - stracisz tylko czas, umiejętności i być może życie.

Teleport w środkowym etapie rozgrywki to twój najlepszy przyjaciel - odpowiednio wykorzystany pozwoli ci obrócić całe starcie o 180 stopni. Dzięki niemu i zdolnościom Gnara będziesz w stanie bezproblemowo walczyć na drugim końcu mapy (split push), przepychając potwory i niszcząc kolejne wieże, co wymusi na wrogu konieczność wysłania kogoś, by cię zatrzymał, a w razie zagrożenia czy potrzeby twojej obecności gdzie indziej wystarczy się tam teleportować

Late Game

Late game to najważniejszy czas dla Gnara. Musisz cały czas trzymać się z drużyną (chyba że zajmujesz się split pushem i masz gotowy teleport - wtedy możesz odłączyć się od reszty) i wypatrywać okazji do inicjacji walki. Late game to czas, w którym nacisk kładziony jest na zdobycie Barona - z uwagi na ciasnotę zatoczki, w której znajduje się potwór, jest to idealne miejsce na twoją kombinację ataków.

Na tym etapie rozgrywki czas odnowienia jest potwornie długi (nierzadko przekraczający 50 sekund), przez co musisz się też pilnować, by nie wpaść w pułapkę wroga - nie jesteś, niestety, nieśmiertelny. Oznacza to jednak, że skuteczny combo wyprowadzony z twojej strony, wsparty atakami reszty drużyny może wyłączyć część, a nawet całą drużynę wroga z gry na kilkadziesiąt sekund, dając wam czas na zniszczenie kilku wież, bądź pokonanie barona i/lub smoka. Cały czas analizuj sytuację i wypatruj okazji do ataku.

Jeśli twoja drużyna nie posiada kogoś, kto może chronić wrażliwe cele (ADC i APC), a wrogi team posiada kilku zabójców, warto pozostać przy sojusznikach jako ochrona - możesz w ten sposób złapać jednego lub dwóch potężnych wrogów w bardzo niekorzystnej dla nich sytuacji, wyłączając ich z gry, pozbawiając wrogą drużynę sporej części obrażeń.

Jeśli walka o Barona / Smoka w late game nie ma szans na powodzenie, bo wróg jest silniejszy od was, możecie spróbować ukraść Smoka (jeśli wróg jest na Baronie - i odwrotnie), lub po prostu spróbować zniszczyć wieżę, czy Inhibitor(y). W ten sposób nie oddacie bez walki Barona, a bezsensowna śmierć podczas próby kradzieży go może kosztować was całą grę.