Umiejętności | Nidalee | League of Legends
Aktualizacja:
Czary przywoływacza
Błysk (Flash) | Podpalenie (Ignite) | Opis |
![]() | ![]() | Mimo dużej mobilności Nidalee, błysk przyda ci się, aby uciec z podbramkowej sytuacji lub zasadzki. Czar ten jest przydatny dla większości czempionów, Nidalee nie stanowi wyjątku. Podpalenie pomoże ci upewnić się, że twój cel umrze, zadając nieuchronne obrażenia i obniżając leczenie się celu o połowę. |
Kolejność rozwoju

Zacznij od W i postaraj się rozstawić jak najwięcej pułapek w strategicznych miejscach jeszcze przed rozpoczęciem właściwej gry. Twoim priorytetem będzie jednak Q, ponieważ bardzo szybko zwiększają się jego obrażenia podczas dodawania kolejnych poziomów. Jeżeli wiesz, że czeka cię ciężka linia, możesz wziąć E już na drugim lub trzecim poziomie, aby jak najbardziej zniwelować harass przeciwnika. Awansuj R kiedy tylko możesz, ponieważ podnosi to skuteczność wszystkich twoich umiejętności w formie pumy.
Grasowanie/Prowl
![]() | Poruszanie się po krzakach zwiększa prędkość poruszania się Nidalee o 15% na 2 sec. |
Zaawansowane:
Wykorzystuj tą umiejętność sprytnie. Jeżeli podczas gry na linii cały czas będziesz chował się w krzakach, możesz zirytować swojego przeciwnika, dzięki czemu zacznie popełniać błędy. Dodatkowo, jeżeli w tych krzakach nie posiada warda, nie będzie wiedział, czy cały czas się w nich czaisz, czy udałeś się zgankować inną linię. Kiedy gonisz uciekający cel, staraj się obierać taką trasę, aby jak największą jej część pokrywały krzaki, dzięki czemu łatwiej dopadniesz uciekiniera. To samo tyczy się sytuacji, kiedy to przeciwnicy gonią ciebie.
Postać ludzka
Rzut Oszczepem/Javelin Toss
![]() | Koszt: 50/60/70/80/90 pkt. Many Zasięg: 1500 Cd: 6 sec Nidalee rzuca swoim oszczepem, zadając 55/95/140/185/230 (+65% Mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych przy uderzeniu. Jeżeli oszczep poleci dalej niż zasięg podstawowego ataku Nidalee, zacznie zyskiwać obrażenia aż do 137/237/350/462/575 (+163% Moc umiejętności) (250% minimalnej wartości) pkt. całkowitych obrażeń przy maksymalnym zasięgu. |
Zaawansowane:
Umiejętność, która sprawia, że ludzie nie cierpią grać przeciw dobrze celującej Nidalee. W późnej fazie gry jedno trafienie oszczepem może pozbawić celu ponad połowy życia. Rzucaj, aż trafisz, uważaj jednak na poziom many. Staraj się przewidywać tor ruchu celu. Tego skillshota nie jest trudno uniknąć, wystarczy jednak jedno trafienie z dużej odległości, aby zrekompensować kilka nieudanych prób. Oszczep świetnie nadaje się do dobijania uciekających celów i rozpoczynania swojego combo. Korzystaj z tej umiejętności podczas oblężenia wież lub kiedy obie drużyny przygotowują się do teamfightu. Zagęszczenie ludzi w jednym miejscu zwiększy twoje szanse na trafienie w jakikolwiek cel, a po kilku takich trafieniach twoja drużyna będzie miała zdecydowaną przewagę w punktach życia.
Pułapka/Bushwark
![]() | Koszt: 60/75/90/105/120 pkt. many Zasięg: 900 Cd: 18 sec. Nidalee zastawia pułapkę, zadającą 80/125/170/215/260 (+40% Mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych w przeciągu 2 sekund, ujawnia cel oraz osłabia jego pancerz i odporność na magię o 20/25/30/35/40% na 8 sek. Pułapki znikają po 4 minutach.. |
Zaawansowane:
Podczas fazy gry na linii staraj się stawiać pułapki tak, aby ostrzegły cię przed gankującymi przeciwnikami. Jeżeli twój oponent na linii nieuważnie wejdzie w pułapkę, postaraj się zainicjować walkę. Jego obniżona odporność na magię w połączeniu z twoim przebiciem odporności da ci przewagę w starciu. Jeżeli tylko mana ci na to pozwala, staraj się co chwilę schodzić z linii, aby rozstawiać pułapki na rzece i w dżungli. Dzięki temu będziesz miał szansę zobaczyć ruchy przeciwników. W późniejszej fazie gry rozstawiaj pułapki w strategicznych miejscach oraz podczas teamfightu, aby obniżyć ochronne statystyki nieuważnych przeciwników.
Pierwotna Moc/Primal Surge
![]() | Koszt: 60/80/100/120/140 pkt. many Zasięg: 600 Cd: 10 sec. Nidalee przywraca sojusznikowi 50/85/120/155/190 (+70% Mocy umiejętności) pkt. zdrowia oraz przyspiesza jego prędkość ataku o 20/30/40/50/60% na 7 sekund. |
Zaawansowane:
Ta umiejętność nie tylko zwiększy twoją zdolność przetrwania na linii, ale wraz ze wzrostem twojej mocy umiejętności naprawdę wspomoże twoich sojuszników. Wykorzystuj tę umiejętność również do podnoszenia prędkości ataku sojuszników opierających się nie obrażeniach fizycznych. Użycie E na swoim ADC podczas zdobywania smoka/barona lub niszczenia wieży znacznie przyspieszy osiągnięcie celu. Staraj się używać na siebie pierwotnej mocy przed wejściem w formę pumy, a w trakcie walki zmieniać się z powrotem na chwilę w człowieka, aby się podleczyć. Uważaj na manę, jeżeli często używasz tej umiejętności.
Postać Pumy/Aspect of the Cougar
![]() | Koszt: brak Cd: 4 sec. Nidalee zmienia się w krwiożerczą pumę, otrzymuje 20 pkt do prędkości ruchu, a jej podstawowe umiejętności zmieniają się na Dobijanie, Sus i Zamach. |
Zaawansowane:
Czas odnowienia przemiany jest bardzo mały, przez co umożliwia płynne przechodzenie miedzy formami również w trakcie walki. Kiedy już to opanujesz, zobaczysz, że Nidalee jest postacią o dużym potencjale zarówno 1v1 jak i w walkach drużynowych. Korzystaj z formy pumy, kiedy gonisz przeciwnika, lub chcesz zabić cel posiadający ok. 50% pkt. życia (nie tanków;)). Ludzka forma jest lepsza jako postać w której spędzasz więcej czasu, ponieważ daje ci możliwość zaczepiania przeciwników, rozstawiania pułapek i podleczenia się. Zmieniaj formę na pumę, kiedy ruszasz do ataku, odwrotu lub przemieszczasz się między liniami.
Postać pumy
Umiejętności Nidalee w postaci pumy ulepszają się wraz z rozwijaniem R. Ich statystyki nie zależą więc od tego, jak dużo poziomów poświecisz na rozwinięcie Q, W czy E. Umiejętności w formie pumy nie spożytkują many, więc jedynym co cię ogranicza w ich używaniu jest ich czas odnowienia.
Dobijanie/Takedown
![]() | Koszt: brak Zasięg: 125 Cd: 5 sec. Następny atak Nidalee zadaje dodatkowe 40/70/100 (+100% obrażeń ataku) fizycznych. Obrażenia te zwiększają się nawet dwukrotnie w zależności od brakującego życia przeciwnika. |
Zaawansowane:
Umiejętność, która ułatwi ci lasthitowanie. Jej główną zaletą jest jednak możliwość dobicia przeciwników z niskim poziomem życia. Używaj jej na koniec swojego combo.
Sus/Pounce
![]() | Koszt: brak Cd: 4 sec Nidalee skacze przed siebie i zadaje 125/175/225 (+40% Mocy umiejętności) magicznych obrażeń otaczającym ją wrogom. |
Zaawansowane:
Ta umiejętność znacznie zwiększa mobilność Nidalee. Nie tylko efektywnie przyspiesza poruszanie się, można też dzięki niej przeskoczyć część przeszkód znajdujących się na mapie (jako, że odległość skoku nie jest duża, są to raczej te mniejsze ściany/drzewa). Opanowanie dobrego używania tej umiejętności znacznie zwiększy twoją efektywność gry Nidalee, pomoże ci uciec lub dogonić przeciwników. Kiedy uciekasz, nie używaj tej umiejętności do wyskakiwania z krzaków, nie dostaniesz wtedy dwusekundowego bonusu do prędkości ruchu.
Zamach/Swipe
![]() | Koszt: brak Zasięg: 300 Cd: 6 sec. Nidelee rzuca się z pazurami przed siebie zadając 150/225/300 (+40% Mocy umiejętności) obrażeń magicznych celom znajdującym się przed nią. |
Zaawansowane:
Dzięki tej umiejętności możesz z łatwością czyścić całe fale stworów, kiedy tylko zdobędziesz trochę mocy umiejętności. W trakcie walki używaj tej umiejętności, kiedy tylko jest dostępna. Nie ma w niej nic skomplikowanego, zwiększa jednak znacząco ilość obrażeń, jakie możesz wyprowadzić, kiedy w walce jest kilku przeciwników.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- Wojownicy
- Nidalee - build i poradnik - LoL
- Nidalee - build i poradnik - LoL | Nidalee | League of Legends
- Opis bohatera | Nidalee | League of Legends
- Szybki start | Nidalee | League of Legends
- Specjalizacje/Masteries | Nidalee | League of Legends
- Nidalee Nowe Runy - sezon 8 | League of Legends
- Umiejętności | Nidalee | League of Legends
- Przedmioty | Nidalee | League of Legends
- Sposób gry | Nidalee | League of Legends
- Jak grać przeciwko Nidalee? | Nidalee | League of Legends
- Przeciwnicy na linii | Nidalee | League of Legends
- Nidalee - build i poradnik - LoL
- Wojownicy
Komentarze czytelników
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.