Nowe Runy w League of Legends | Kolekcja | League of Legends
Aktualizacja:
System run powinien być jedną z pierwszych rzeczy do opanowania przez nowicjusza, jako że ich złe lub dobre rozdysponowanie potrafi diametralnie wpłynąć na przebieg rozgrywki. Każdy bohater w League of Legends jest zbalansowany z myślą o tym, że w grze będzie korzystał z przywilejów, które gwarantują mu wcześniej przypisane Runy. Jeśli więc przywoływacz nie przygotuje się odpowiednio do meczu, to odczuje tego efekty już w pierwszych minutach rozgrywki.

Dla każdego konta przygotowane jest 5 predefiniowanych zestawów run. Ponieważ nie można ich edytować, każdy gracz zaczyna z dwoma miejscami na własne, w pełni personalizowane zestawy. Oprócz tego kolejne miejsca są dostępne za Niebieską esencję (NE) lub Riot points (RP).

Każda Runa zawiera swój opis działania, który może być poszerzony o dokładne przeliczniki w grze, klikając w odpowiednią opcję na dole ekranu. Bardzo ważne jest, żeby zapisać swoją pracę, inaczej gra wybierze jeden z 5 predefiniowanych zestawów. Runy można edytować z tej pozycji, lub bezpośrednio w etapie wybierania bohaterów.
Gracz ma do dyspozycji 5 drzewek rozwoju: Precyzja, Dominacja, Czarnoksięstwo, Determinacja i Inspiracja. Przy układaniu strony run należy wybrać jedno drzewko główne, jedno poboczne, oraz zestaw statystyk. Różnica między nimi jest taka, że w drzewku głównym możemy wybrać jedną runę kluczową oraz trzy pomniejsze w drzewku pobocznym tylko dwie mniejsze runy. Poniżej znajduje się pełna lista run.

Drzewka run
- Precyzja / Precision
- Dominacja / Domination
- Czarnoksięstwo / Sorcery
- Determinacja / Resolve
- Inspiracja / Inspiration
Precyzja / Precision
Drzewko Precyzji zostało stworzone z myślą o bohaterach zadających obrażenia w czasie, takich Strzelcy lub Wojownicy. Runy skupiają się na przyspieszeniu ataków podstawowych oraz utrzymaniu przy życiu podczas walk.
Runy kluczowe (Keystones)
Ikona | Opis | Przykładowi bohaterowie |
![]() | Do ataku (Press the attack) - Trafienie bohatera podstawowymi atakami określoną liczbę razy z rzędu spowoduje zadanie dodatkowych obrażeń adaptacyjnych (zależnie od poziomu) i sprawi, że będą otrzymywać więcej obrażeń ze wszystkich źródeł. |
|
![]() | Zabójcze tempo (lethal tempo) - Chwilę po zadaniu obrażeń bohaterowi gracz zyskuje prędkość ataku zależną od poziomu na kilka sekund. Atakowanie bohaterów wydłuża efekt. Zabójcze Tempo umożliwia tymczasowe przekroczenie limitu prędkości ataku. |
|
![]() | Zwinne nogi (Fleet Footwork) - Atakując i poruszając się, bohater gromadzi ładunki energii. Gdy zgromadzi 100 ładunków, jego następny atak staje się naładowany. Naładowane ataki leczą i dają prędkość ruchu na krótki okres czasu. W przypadku bohaterów zasięgowych leczenie jest zredukowane. |
|
![]() | Zdobywca (Conqueror) - ataki podstawowe oraz umiejętności zadające obrażenia wrogiemu bohaterowi przyznają obrażenia fizyczne lub magiczne na pewien czas (wydłużony dla bohaterów walczących w zwarciu). Efekt ten kumuluje się do kilku razy. Po osiągnięciu pełnego limitu, część zadawanych obrażeń konwertowana jest do czystych i leczy za tą wartość. |
|
Mniejsze runy
![]() | Przeleczenie (Overheal) - Nadwyżka leczenia na zamienia się w drobną tarczę. Tarcza powstaje nadwyżki samoleczenia lub nadwyżki leczenia od sojuszników. |
![]() | Triumf (Triumph) - Udział w zabójstwie przywraca część brakującego zdrowia i daje ci dodatkowo kilka sztuk złota. |
![]() | Rozwój Myśli (Presence of Mind) - przy udziale w zabójstwach część brakującej many zostaje przywrócona, a czas odnowienia umiejętności ostatecznej zostaje skrócony. |
![]() | Legenda: Żwawość (Legend: Alacrity) - Bohater zyskuje prędkość ataku za każdy udział w zabójstwie bohatera, epickiego potwora, zabójstwo dużego potwora i stwora. |
![]() | Legenda: Nieustępliwość (Legend: Tenacity) - Bohater Zyskuje nieustępliwość za każdy udział w zabójstwie bohatera, epickiego potwora, zabójstwo dużego potwora i stwora. |
![]() | Legenda: Rodowód (Legend: Bloodline) - Bohater Zyskuje kradzież życia za każdy udział w zabójstwie bohatera, epickiego potwora, zabójstwo dużego potwora i stwora. |
![]() | Ostateczny Cios (Doup De Grace) - Gracz Zadaje więcej obrażeń bohaterom, którzy mają niski poziom zdrowia |
![]() | Odcięcie (Cut Down) - Gracz zadaje więcej obrażeń bohaterom, więcej maksymalnego zdrowia od ciebie. |
![]() | Ostatni Bastion (Last Stand) - Gracz zadaje więcej obrażeń bohaterom, im mniej masz punktów życia. |
Dominacja / Domination
Zestaw stworzony dla bohaterów eksplozywnych, takich jak Asasyni. Runy pomagają zadać ogromne obrażenia w niskim czasie, oraz ułatwiają zdobycie wczesnej przewagi.
Runy kluczowe (Keystones)
Ikona | Opis | Przykładowi bohaterowie |
![]() | Porażenie (Electrocute) - Trafienie bohatera 3 oddzielnymi atakami lub umiejętnościami w ciągu 3 sek. zadaje dodatkowe obrażenia adaptacyjne. |
|
![]() | Drapieżnik (Predator) - Wyposaża buty w aktywny efekt "Drapieżnik". Ładuje się przez krótką chwilę poza walką, aby przyznać tymczasowo prędkość ruchu. Ataki lub umiejętności powodujące obrażenia zakończą ten efekt, zadając dodatkowe obrażeń adaptacyjnych. Otrzymanie obrażeń lub wykonanie innej czynności w trakcie ładowania anuluje efekt i włączy czas odnowienia. |
|
![]() | Mroczne Żniwa (Dark Harvest) - Zadanie obrażeń bohaterowi o niskim poziomie życia spowoduje wydarcie jego duszy, które rani go oraz przyznaje ładunek. Kolejne obrażenia poprzez wydarcie duszy skaluje się z ilością ładunków. |
|
![]() | Nawałnica mieczy (Hail of Blades) - Przyznaje duży bonus do prędkości ataku dla kilku pierwszych ataków podstawowych. |
|
Mniejsze runy
![]() | Cios poniżej pasa (Cheap Shot) - Zadawanie obrażeń bohaterom z ograniczonymi ruchami lub możliwością działania sprawia, że otrzymują dodatkowe nieuchronne obrażenia (zależnie od poziomu). |
![]() | Smak Krwi (Taste of Blood) - Co jakiś bohater czas leczy się, gdy zadaje obrażenia wrogim bohaterom. |
![]() | Niespodziewane uderzenie (Sudden Impact) - Po zakończeniu ukrywania się lub użyciu doskoku, skoku, mignięcia, teleportacji lub zadaniu jakichkolwiek obrażeń bohaterowi, zyskujesz tymczasowo destrukcję i przebicie odporności na magię |
![]() | Zombie Totem (Zombie Ward) - Gdy gracz zniszczy totem, na jego miejscu pojawi się sojuszniczy Zombi Totem. Dodatkowo, gdy totemy wygasną, powstają jako Zombi Totemy. Każdy postawiony Zombi Totem przyznaje moc adaptywną. Zombi Totemy są widoczne, ale nie liczą się do limitu totemów |
![]() | Duch Poro (Ghost Poro) W momencie gdy totem gracza wygaśnie, przyzywa Ducha Poro, który przyznaje wizje oraz ostrzega przed przechodzącym przeciwnikiem. Każdy przyzwany Duch Poro przyznaje moc adaptywną. Totemy zniszczone przez przeciwnika nie przyzywają Ducha Poro. |
![]() | Kolekcja Oczu (Eyeball Collection) - Gracz zbiera gałki oczne biorąc udział w zabójstwach bohaterów. Każda gałka oczna przyznaje moc adaptacyjną. |
![]() | Krwiożerczy Łowca (Ravenous Hunter) - Gracz leczy się o pewien procent obrażeń zadanych za pomocą umiejętności, oraz zdobywa kolejne ładunki Krwiożerczego Łowcy, gdy bierze udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy. Wartość leczenia zmniejszona w przypadku umiejętności obszarowych. |
![]() | Pomysłowy Łowca (Ingenious Hunter) - Gracz Zyskuje skrócenie czasu odnowienia efektu użycia przedmiotów Nagród (działa także na Talizmany), oraz zdobywa kolejne ładunki Pomysłowego Łowcy, gdy bierze udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy. |
![]() | Bezwzględny Łowca (Relentless Hunter) - Gracz Zyskuje prędkość ruchu poza walką, oraz zdobywa kolejne ładunki Bezwzględnego Łowcy, gdy bierze udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy. |
![]() | Superłowca (Ultimate Hunter) - Gracz Zyskuje skrócenie czasu odnowienia umiejętności ostatecznej, oraz zdobywa kolejne ładunki Superłowcy, gdy bierze udział w zabójstwie każdego wrogiego bohatera po raz pierwszy. |
Czarnoksięstwo / Sorcery
Strona przeznaczona głównie dla Magów, oraz dla niektórych bohaterów Wspierających. Runy wzmacniają zaklęcia oraz pozytywnie wpływają na częstotliwość ich rzucania.
Runy kluczowe (Keystones)
Ikona | Opis | Przykładowi bohaterowie |
![]() | Przywołanie Aery (Summon Aery) - ataki i umiejętności wysyłają Aery do celu, zadając obrażenia wrogom albo osłaniając tarczą sojuszników. Aery nie może być wysłana ponownie, dopóki nie powróci do bohatera. |
|
![]() | Ezoteryczna Kometa (Arcane Comet) - Zadawanie obrażeń bohaterom za pomocą umiejętności powoduje zrzucenie komety w dane miejsce lub, jeśli Ezoteryczna Kometa się odnawia, skraca jej czas odnowienia. |
|
![]() | Pęd Fazowy (Phase Rush) - Trafienie wrogiego bohatera za pomocą 3 ataków lub osobnych umiejętności w ciągu 3 sek. daje prędkość ruchu oraz odporność na spowolnienie zależnie od poziomu. |
|
Mniejsze runy
![]() | Kula Nulifikacji (Nullifying Orb) - Po otrzymaniu obrażeń magicznych, które zredukowałyby zdrowie do poziomu niskiego poziomu, gracz zyskuje tarczę pochłaniającą część obrażeń magicznych zależnie od poziomu |
![]() | Opaska Przepływu Many (Manaflow Band) - Trafienie bohatera umiejętnością na stałe przyznaje 25 punktów many, aż do maksymalnych 250. |
![]() | Płaszcz Nimbu (Nimbus Cloak) - Po rzuceniu umiejętności ostatecznej przyznaje bohaterowi zastrzyk prędkości ruchu, oraz pozwala na przechodzenie przez jednostki. |
![]() | Transcendencja (Transcendence) - Bohater zyskuje 10% skrócenia czasu odnowienia, gdy awansuje na poziom 10. Każdy procent skrócenia czasu odnowienia, który przekracza limit skrócenia czasu odnowienia, zostaje zamieniony na adaptacyjną premię |
![]() | Chyżość (Celerity) - Bohater zyskuje odrobinę dodatkowej prędkości ruchu, a wszystkie inne bonusy do prędkości ruchu są skuteczniejsze. |
![]() | Całkowite Skupienie (Absolute Focus) - Gdy bohater posiada ponad 70% zdrowia, zyskuje adaptacyjną premię. |
![]() | Poparzenie (Scorch) - Co kilka sekund następna umiejętność podpala bohaterów, zadając. dodatkowe obrażenia magiczne |
![]() | Kroczący po wodzie (Waterwalking) - Bohater zyskuje prędkość ruchu i adaptacyjną premię ,gdy przebywa w rzece. |
![]() | Nadchodzaca Burz (Gathering Storm) - Co każde 10 min. Bohater zyskuje na stałe premię adaptacyjną. |
Determinacja / Resolve
Drzewko idealne dla twardszych zawodników, takich jak Tanki i Obrońcy. Runy sprawiają, że bohaterowie są jeszcze bardziej wytrzymali, a ich efekty CC nieskończone.
Runy kluczowe (Keystones)
Ikona | Opis | Przykładowi bohaterowie |
![]() | Uścisk Nieumarłego (Grasp of The Undying) - Co kilka sekund w walce twój następny podstawowy atak na bohaterze: Zada dodatkowe obrażenia magiczne w zależne od twojego maksymalnego zdrowia Uleczy cię o część twojego maksymalnego zdrowia Na stałe zwiększy twoje zdrowie Dla bohaterów dystansowych wszystkie bonusy są zmniejszone |
|
![]() | Reperkusje (Aftershock) - Po unieruchomieniu wrogiego bohatera pancerz i odporność na magię zwiększają się na kilka sekund. Następnie następuje wybuch który zadaje obrażenia magiczne pobliskim wrogom. |
|
![]() | Opiekun (Guardian) - Bohater strzeże pobliskiego sojusznika. jeżeli któryś z nich otrzyma obrażenia, oboje dostaną tarczę i zostaną przyspieszeni na 1.5 sek. |
|
Mniejsze runy
![]() | Demolka (Demolish) - Bohater przygotowuje potężny atak przeciwko wieży przez, znajdując się blisko niej. Atak zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne zależne od maksymalnego zdrowia. |
![]() | Przypływ Życia (Font of Life) - Ograniczanie ruchów wrogich bohaterów oznacza ich. Sojusznicy, którzy zaatakują tak oznaczonego wroga leczą się o procent twojego maksymalnego zdrowia |
![]() | Grzmotnięcie Tarczą (Shield Bash) - Po otrzymaniu tarczy bohater otrzymuje pancerz i odporność na magię. Za każdym razem, gdy gracz otrzyma nową tarczę, jego pierwszy podstawowy atak zadaje dodatkowe obrażenia adaptacyjne. |
![]() | Szkolenie Sprawnościowe (Conditioning) - Po 10 min. bohater zyskuje pancerz i odporność na magię. |
![]() | Drugi Oddech (Second Wind) - Po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera część brakującego zdrowia zregeneruje się. |
![]() | Kościana Zbroja (Bone Plating) - Po otrzymaniu obrażeń bohater pokrywa się osłoną, która redukuje obrażenia od kolejnych ataków lub umiejętności przeciwnika. |
![]() | Przerost (Overgrowth) - Bohater zyskuje maksymalne zdrowie na stałe, gdy potwory lub wrogie stwory giną blisko niego. |
![]() | Rewitalizacja (Revitalize) - Leczenie i tarcze są silniejsze i zwiększają się jeszcze bardziej na celach, które mają mało zdrowia. |
![]() | Niezachwainy (Unflinching) - Po rzuceniu czaru przywoływacza bohater zyskuje nieustępliwość i odporność na spowolnienie na pewien czas. Dodatkowo zyskuje nieustępliwość i odporność na spowolnienie za każdy odnawiający się czar przywoływacza. |
Inspiracja / Inspiration
Zestaw wyjątkowo różnych od siebie run. Służy głównie jako uzupełnienie drzewka głównego, lecz znajdzie się kilka bohaterów decydujących się na te benefity. Jest to również miejsce dla jeszcze nie odnalezionych, sekretnie silnych przypadków w grze.
Runy kluczowe (Keystones)
Ikona | Opis | Przykładowi bohaterowie |
![]() | Lodowcowe Ulepszenie (Glacial Augment) -Trafienie wrogiego bohatera podstawowym atakiem spowalnia go na kilka sekund. Efekt spowolnienia rośnie w siłę wraz z upływem czasu. Spowolnienie bohatera za pomocą efektu użycia przedmiotu wystrzeliwuje zamrażający promień, który zamraża pobliski teren, spowalniając wszystkie jednostki na tym obszarze | |
![]() | Kleptomancja (Kleptomancy) - Po tym, jak gracz użyje umiejętności, jego następny podstawowy atak na przeciwnym bohaterze przyzna dodatkowe złoto. Istnieje także szansa, że otrzyma przedmiot zaopatrzeniowy. |
|
![]() | Rozpieczętowana Księga Czarów (Unsealed Spellbook) - Kilka minut po rozpoczęciu rozgrywki gracz ma możliwość zamiany swojego czaru przywoływacza. Każda taka wymiana zwiększa częstotliwość kolejnych. |
Mniejsze runy
![]() | Hextechowy Błyskalazek (Hextech Flashtraption) - Gdy Błysk się odnawia, zostaje zastąpiony Hexabłyskiem. Hexabłysk: Przygotowuje bohatera przez 2 sek., aby mignąć w pobliskie miejsce. |
![]() | Magiczne Obuwie (Magical Footwear) - Gracz otrzymuje darmowe Lekko Magiczne Buty po 12 minucie. Wcześniej nie może kupić butów. Każdy udział w zabójstwie zmniejsza czas oczekiwania na buty. |
![]() | Idealne Wyczucie Czasu (Perfect Timing) - Gracz Zaczyna grę z przedmiotem: Uruchamianie Stopera, który przemieni się w Stoper po kilku minutach. Stoper oferuje jednorazowy efekt inercji. Dodatkowo, zmniejsza czas odnowienia przedmiotów aktywnych, w których zawiera się Stoper. |
![]() | Rynek Przyszłości (Future's Market) - Gracz może się zadłużyć, aby kupić przedmioty. Wysokość zadłużenia zwiększa się wraz z czasem. |
![]() | Dematerializator Stworów (Minion Dematerializer) - Gracz zaczyna mecz z przedmiotem Dematerializator Stworów, który natychmiast zabija i wchłania stwory. Wchłonięcie stwora na stałe zwiększa obrażenia przeciwko temu rodzajowi stwora. |
![]() | Dostawa Ciastek (Biscuit Delivery) - Gracz zyskuje Ciastko Całkowicie Nieustającej Woli co 3 min. aż do 12 min. Ciastka odnawiają część brakującego zdrowia i many. |
![]() | Kosmiczna przenikliwość (Cosmic Insight) - Gracz zyskuje 5% redukcji czasów odnowienia, oraz pozwala na przekroczenie limitu redukcji czasów odnowienia do 45%. Dodatkowo, redukuje czas odnowienia Czarów Przywoływacza oraz przedmiotów aktywnych o 5%. |
![]() | Prędkość Zbliżeniowa (Approach Velocity) - Bohater zyskuje prędkość ruchu, kierując się w stronę pobliskich sojuszniczych bohaterów, których ruchy są ograniczone, lub wrogich bohaterów, których ruchy ogranicza. |
![]() | (Time Warp Tonic) - Spożycie mikstury lub ciastka przyznaje połowę efektu od razu, lecz blokuje spożycie innych do momentu zakończenia leczenia. Dodatkowo, przyznaje prędkość ruchu w trakcie spożywanie mikstury lub ciastka. |
Dodatkowe Statystyki
Niezależnie od wybranego drzewka run, gracz może dobrać część statystyk jeszcze przed rozgrywką. Tabela statystyk wygląda następująco:
![]() Moc adaptacyjna | ![]() Prędkość ataku | ![]() Redukcja czasów odnowienia |
![]() Moc adaptacyjna | ![]() Pancerz | ![]() Odporność na magię |
![]() Zdrowie | ![]() Pancerz | ![]() Odporność na magię |
Na każdy rząd przypada jedna statystyka do wyboru. Kombinacje są dowolne, i zależą one od wybranych run, bohatera oraz ogólnych preferencji gracza.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- League of Legends - poradnik dla początkujących
- Kolekcja
- Bohaterowie w League of Legends | Kolekcja | League of Legends
- Skórki | Kolekcja | League of Legends
- Emotki | Kolekcja | League of Legends
- Nowe Runy w League of Legends | Kolekcja | League of Legends
- Czary Przywoływacza w League of Legends | Kolekcja | League of Legends
- Zestawy przedmiotów w League of Legends | Kolekcja | League of Legends
- Ikony, Totemy i Barwy | Kolekcja | League of Legends
- Kolekcja
- League of Legends - poradnik dla początkujących
Komentarze czytelników
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



















































































































