Umiejętności | Vi | League of Legends
Aktualizacja:
Czary Przywoływacza/Summoner Spells
Błysk (Flash) | Porażenie (Smite) | Opis |
![]() | ![]() | Standardowy zestaw dla postaci walczących w dżungli. Błysk będzie pomocny tak samo w sytuacjach, w których będziesz musiał uciec przed przeciwnikami jak i goniąc ich. Porażenie jest oczywistym wyborem, dla każdego dżunglera. Pozwoli Ci na efektywniejsze czyszczenie dżungli jak i ułatwi zabezpieczenie obiektów. |
Kolejność rozwoju

Opis
Jak na prawie każdej postaci dodajesz punkty do Ulti kiedy jest to tylko możliwe. Dodawanie punktów do pozostałych umiejętności na tej postaci jest trudne do określenia i zależy w głównej mierze od indywidualnych preferencji gracza. Niektórzy preferują szybkie wylevelowanie Q, aby szybciej przemieszczać się po mapie oraz w razie potrzeby użyć tej umiejętności dwa razy podczas ganku. Inni wolą dodawać punkty do W, które zwiększy obrażenia zadawane pojedynczym celom. Jest to również dobra opcja, jeżeli skupisz się na szybkim zdobyciu smoka. Najefektywniejszą opcją jednak wydaje się szybkie levelowanie Q. Przyśpieszy to czyszczenie dżungli jak i pomoże przy gankowaniu linii. Kolejnym celem jest dodanie punktów do E, aby skrócić czas odnowienia ładunków oraz zwiększyć obrażenia. Na końcu dodasz punkty do W, które w końcowej fazie gry będzie działać najefektywniej (zadaje dodatkowe obrażenia równe % maksymalnego zdrowia przeciwnika).
Opis umiejętności
Tarcza Przeciwuderzeniowa
![]() | Bierna: Gdy Vi zadaje obrażenia przeciwnikom za pomocą umiejętności, otrzymuje ona tarczę w wysokości 10% jej maksymalnego zdrowia na 3 sekundy. Tarcza odnawia się co 16/ 13 / 8 sekund. |
Zaawansowane:
Bardzo przydatny pasyw. Znakomicie sprawdza się w dżungli gdzie uchroni Cię przed obrażeniami i pozwoli na dobicie kolejnego stwora nawet z małą liczbą życia, ale pomaga również w walkach z przeciwnymi czempionami. Obserwuj licznik, aby dobrze go wykorzystać.
Niszczyciel Skarbca
![]() | Pierwsze użycie: Zmniejsza Twoją prędkość poruszania o 15% oraz zwiększa obrażenia oraz odległość biegu przez 1.25 sekundy. Drugie użycie: Vi biegnie do przodu zadając obrażenia oraz aplikuje Wgniatające Uderzenia wszystkim trafionym wrogom. Vi zatrzymuje się przy zderzeniu z wrogim bohaterem odrzucając go do tyłu. Niszczyciel Skarbca zadaje 75% obrażeń stworom i potworom. Zasięg: 250-725 Minimalne obrażenia fizyczne: 40 / 60 / 80 / 100 / 120 (+60% premii do obrażeń ataku) Maksymalne obrażenia fizyczne: 50 / 75 / 100 / 125 / 150 (+80% premii do obrażeń ataku) Cooldown: 16 / 14 / 12 / 10 / 8 sek. Koszt: 50 / 60 / 70 / 80 / 90 many |
Zaawansowane:
Świetna umiejętność dla dżunglera mająca wiele zastosowań. Pozwoli Ci ona na sprawne przemieszczanie się po mapie (będziesz w stanie przeskoczyć niemalże każdą ścianę na mapie). Sprawnie uciekniesz od zasadzek, a dodatkowo sam będziesz w stanie dogonić przeciwników. Przydatne jest również do kradnięcia buffów/celów (Q przez ścianę + Smite).
Wgniatające Uderzenia
![]()
| Bierna: Co trzeci atak na ten sam cel zadaje dodatkowe obrażenia równe procentowi maksymalnego zdrowia celu, zmniejsza wartość pancerza o 20% oraz daje Vi premię do prędkości ataku na 4 sekundy. Wgniatające Uderzenia mogą zadać maksymalnie 300 punktów obrażeń stworom i potworom. Dodatkowe obrażenia fizyczne: 6/ 5,5 / 7 / 8,5 / 10% (+1% za każde 35 punktów premii do obrażeń ataku) maksymalnego zdrowia przeciwnika Premia do prędkości ataku: 30 / 35 / 40 / 45 / 50% |
Zaawansowane:
Kolejna przydatna umiejętność bierna. Bardzo pasuje do aktualnej puli czempionów najczęściej granych gdzie liczy się, aby posiadać odpornego top lanera oraz supporta. Znacząca zmniejsza ich pancerz oraz posiada tą zaletę, że zadaje % maksymalnego zdrowia. Dzięki temu z każdą minutą będzie zadawać więcej obrażeń. Dodatkowo zwiększa prędkość ataku co jeszcze bardziej zwiększy Twoje możliwości bojowe.
Nadużycie Siły
![]()
| Aktywna: Następny podstawowy atak Vi zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne celowi i wrogom za nim. Vi co jakiś czas odnawia ładunki do maksimum 2 ładunków. Zasięg: 600 Całkowite obrażenia fizyczne: 10 / 30 / 50 / 70 / 90 (+115% obrażeń ataku) (+70% mocy umiejętności) Czas odnowy ładunków: 14 / 12,5 / 11 / 9,5 / 8 sek. Cooldown: 1 sek. Koszt: 40/45/50/55/60 many + 1 ładunek |
Zaawansowane:
Umiejętność zadająca obrażenia obszarowe. Jest dobrze przemyślana i znakomicie współgra z pozostałymi mocami Vi. Przyśpieszy ona czyszczenie dżungli, a także doda atutów ofensywnych. Jej największą zaletą jest to, że restartuje ona animację auto ataku, przez co będziesz w stanie częściej wykorzystywać umiejętność pasywną W (sama umiejętność liczy się jako kolejny auto atak i nakłada dodatkowy ładunek). Restart animacji ataku pozwoli Ci na szybkie wymierzenie kolejnego ciosu. Wystarczy, że po auto ataku użyjesz szybko tej umiejętności, a postać natychmiast zada kolejny (niezależnie od szybkości ataku). Warto więc to wyczuć i używać jej po atakach, aby maksymalnie zwiększyć obrażenia. Co więcej użycie tej umiejętności zwiększy nieznacznie zasięg ataku.
Atak i Pobicie
![]()
| Aktywna: Vi goni wybrany cel podrzucając go do góry na 1.25 sekund, zadając obrażenia fizyczne. W trakcie szarży, Vi jest odporna na zaklęcia kontroli tłumu i odpycha wrogów na drodze zadając im 75% obrażeń. Zasięg: 800 Obrażenia fizyczne: 200 / 325 / 450 (+140% premii do obrażeń ataku) Obrażenia fizyczne dodatkowych celi: 150 / 262,5 / 375 (+105% premii do obrażeń ataku) Cooldown: 130 / 100 / 70 sek. Koszt: 100 / 125 / 150 many |
Zaawansowane:
Idealna umiejętność do gankowania oraz inicjacji. Posiada bardzo wysokie obrażenia oraz co ważniejsze sprawia, że nie możesz być celem efektów kontroli tłumu. Używaj jej podczas gankowania, aby zabezpieczyć killa lub do łapania przeciwników, którzy oddalili się od ich drużyny. Dodatkowo możesz inicjować walki drużynowe w środkowej/końcowej fazie rozgrywki. Miej na uwadze, że umiejętność tą można mimo wszystko przerwać, jeżeli użyjesz jej np. na Fizie, który będzie w stanie podskoczyć i stać się odpornym na wszystkie formy ataków. Staraj się używać jej na czempionach, które nie mogą jej uniknąć oraz są najważniejszymi celami (zazwyczaj ADC/APC). Niekiedy warto użyć jej również na wrogu, który stara się zabić Twoich carry.
0
- League of Legends - poradnik do gry
- Wojownicy
- Vi - build i poradnik - LoL
- Vi - build i poradnik - LoL | Vi | League of Legends
- Opis bohatera | Vi | League of Legends
- Szybki start - przedmioty, runy, specjalizacje | Vi | League of Legends
- Vi Nowe Runy - sezon 8 | League of Legends
- Umiejętności | Vi | League of Legends
- Przedmioty | Vi | League of Legends
- Sposób gry | Vi | League of Legends
- Dobra synergia z Vi | Vi | League of Legends
- Jak grać przeciwko Vi? | Vi | League of Legends
- Skórki / Skiny | Vi | League of Legends
- Vi - build i poradnik - LoL
- Wojownicy
Komentarze czytelników
zanonimizowany979205 Junior
Męczy cię pobyt w "elohell"? Mamy na to radę!
Masz dosyć elo hell ?
Cchesz wybić się do dywizji na której ci zależy?
Zapraszamy do naszej oferty [link]
Oferujemy profesjonalny boosting na wysokim poziomie.
Serdecznie zapraszamy!
czopor Konsul
Dlaczego Polacy tutaj mają kupować abonament, żeby zobaczyć te poradniki, a te same poradniki po angielsku za darmo udostępniacie na http://guides.gamepressure.com/ ?
zanonimizowany425280 Legend
Jak patrzę na te niektóre guidy to aż się dziwię że wam nie wstyd takie coś publikować. Miałem coś popisać parę miesięcy temu, ale w końcu wyszło że się z tym nie pozbierałem.
Wgl ktoś kto ma o tej grze jakiekolwiek pojęcie zaglądał i sprawdzał te poradniki? Z takich kwiatków to choćby Nasus z dwoma itemami z Sheenem w finalbuildze + masterki 21/9, agresywny laner grający z 3xLSQ(lol, w jaki sposób zwiększając swój sustain i zmniejszając dmg zwiększasz swoją agresywność? jedno albo drugie, ten setup był(nie jest już aktualny bo wartosci run zmienily sie kilka patchow temu) dobry na adc ponieważ supporty z sustainem nie byly w mecie i na kilku topach jak Jax czy Aatrox aby zwiekszyc ich sustain w early i pomóc im osiągnać powerspike spokojniej), bardzo prymitywne buildy i zupełnie niedziałające np. Xin Zhao z toną wbudowanego dmg i 0 attack speedu, pomijam już to że jego statystyki bazowe są stosunkowo niskie i wystarczyłby jeden hard cecek żeby go rozjechali w lacie zanim byt dotarł do któregokolwiek z carry. Nie chce mi się nawet dalej tego przeglądać, a jestem pewien że jeszcze trochę bym tego znalazł.
Napiszcie do mnie na email: [email protected] żeby to jakoś ugadać i ew. potem się przerzucić na jakiegoś gadugadu żeby łatwiej poszło.
yadin Legend
Gry na DC kosztowaly ponad 250zl (House of Dead 2, Crazy Taxi) a mozna je bylo ukonczyc w jakies 40min. Oczywiscie sa gry rpg starczajace na kilkadziesiat godzin tak jak napisales. Tak samo jak mozesz kupic serial za 300zl i bawic sie ogladajac bite 40 godzin
mruczek42 Junior
Potrzebujesz RP? Zgarnij je w łatwy sposób:
nagroportal.pl/lolrp/1inxtw5/3
PS: Naprawdę dobre poradniki :)
Hypnotic Junior
Wspaniała gra drużynowa dzięki której można nauczyć się pracy w grupie. Jednak często przyjemność z gry psują toksyczni gracze.
Zapraszam na oddshoty z lola i innych gier, miłego oglądania. :)
[link]
zanonimizowany1128162 Pretorianin
Zajrzalem na Wasza strone, a ze nic ciekawego do przeczytania nie znalazłem trafilem tutaj. Z postaci które polecacie na start lepiej znam jedynie Warwicka (gram glownie jungle – top ) Wchodze czytam i okazuje się ze chyba jest jakiś inny Warwick niż tym którym gram:) Przede wszystkim to nie jest jungler dla poczatkujaych, dobry ww szuka 1vs1 na 3lvl, co często wiaze się z wchodzeniem do wrogiego lasu. Z jednej strony zazwyczaj ma swietne 2 vs 2 na topie ale na bocie ze względu na zestaw umiejetnosci ganki sa ryzykowne, co może zabolec. Ww chciałby mieć 1,5k przy pierwszym powrocie także od początku masz presje, bo trzeba dzialac. Itemizacja również wymaga znajomości gry i jest mocno zalezna od tego czy jesteś do przodu w zlocie oraz od rozpoznania silnych momentow kluczowych przeciwnikow. Co by się nie rozpisywać -> moim zdaniem bzdury piszecie. Az sobie przeczytam opisy innych postaci:)
Luna Belle Junior
Gram w osu od około miesiąca. Naprawde super gra! Warto kupic tablet XP-Pen Star G430S ( www.xp-pen.com/product/52.html ) . pióro jest lekkie a chęci do gry mi nie brakuje .
ligowiec radek 69 Junior
nie dziala na i4 z kolegami poniewaz tusk istnieje
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







