Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Umiejętności | Vi | League of Legends League of Legends poradnik, porady

Czary Przywoływacza/Summoner Spells

Błysk (Flash)

Porażenie (Smite)

Opis

1 - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Standardowy zestaw dla postaci walczących w dżungli - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Standardowy zestaw dla postaci walczących w dżungli. Błysk będzie pomocny tak samo w sytuacjach, w których będziesz musiał uciec przed przeciwnikami jak i goniąc ich. Porażenie jest oczywistym wyborem, dla każdego dżunglera. Pozwoli Ci na efektywniejsze czyszczenie dżungli jak i ułatwi zabezpieczenie obiektów.

Kolejność rozwoju

Opis - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Opis

Jak na prawie każdej postaci dodajesz punkty do Ulti kiedy jest to tylko możliwe. Dodawanie punktów do pozostałych umiejętności na tej postaci jest trudne do określenia i zależy w głównej mierze od indywidualnych preferencji gracza. Niektórzy preferują szybkie wylevelowanie Q, aby szybciej przemieszczać się po mapie oraz w razie potrzeby użyć tej umiejętności dwa razy podczas ganku. Inni wolą dodawać punkty do W, które zwiększy obrażenia zadawane pojedynczym celom. Jest to również dobra opcja, jeżeli skupisz się na szybkim zdobyciu smoka. Najefektywniejszą opcją jednak wydaje się szybkie levelowanie Q. Przyśpieszy to czyszczenie dżungli jak i pomoże przy gankowaniu linii. Kolejnym celem jest dodanie punktów do E, aby skrócić czas odnowienia ładunków oraz zwiększyć obrażenia. Na końcu dodasz punkty do W, które w końcowej fazie gry będzie działać najefektywniej (zadaje dodatkowe obrażenia równe % maksymalnego zdrowia przeciwnika).

Opis umiejętności

Tarcza Przeciwuderzeniowa

Bierna: Gdy Vi zadaje obrażenia przeciwnikom za pomocą umiejętności, otrzymuje ona tarczę w wysokości 10% jej maksymalnego zdrowia na 3 sekundy - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Bierna: Gdy Vi zadaje obrażenia przeciwnikom za pomocą umiejętności, otrzymuje ona tarczę w wysokości 10% jej maksymalnego zdrowia na 3 sekundy. Tarcza odnawia się co 16/ 13 / 8 sekund.

Zaawansowane:

Bardzo przydatny pasyw. Znakomicie sprawdza się w dżungli gdzie uchroni Cię przed obrażeniami i pozwoli na dobicie kolejnego stwora nawet z małą liczbą życia, ale pomaga również w walkach z przeciwnymi czempionami. Obserwuj licznik, aby dobrze go wykorzystać.

Niszczyciel Skarbca

Pierwsze użycie: Zmniejsza Twoją prędkość poruszania o 15% oraz zwiększa obrażenia oraz odległość biegu przez 1 - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Pierwsze użycie: Zmniejsza Twoją prędkość poruszania o 15% oraz zwiększa obrażenia oraz odległość biegu przez 1.25 sekundy.

Drugie użycie: Vi biegnie do przodu zadając obrażenia oraz aplikuje Wgniatające Uderzenia wszystkim trafionym wrogom. Vi zatrzymuje się przy zderzeniu z wrogim bohaterem odrzucając go do tyłu. Niszczyciel Skarbca zadaje 75% obrażeń stworom i potworom.

Zasięg: 250-725

Minimalne obrażenia fizyczne: 40 / 60 / 80 / 100 / 120 (+60% premii do obrażeń ataku)

Maksymalne obrażenia fizyczne: 50 / 75 / 100 / 125 / 150 (+80% premii do obrażeń ataku)

Cooldown: 16 / 14 / 12 / 10 / 8 sek.

Koszt: 50 / 60 / 70 / 80 / 90 many

Zaawansowane:

Świetna umiejętność dla dżunglera mająca wiele zastosowań. Pozwoli Ci ona na sprawne przemieszczanie się po mapie (będziesz w stanie przeskoczyć niemalże każdą ścianę na mapie). Sprawnie uciekniesz od zasadzek, a dodatkowo sam będziesz w stanie dogonić przeciwników. Przydatne jest również do kradnięcia buffów/celów (Q przez ścianę + Smite).

Wgniatające Uderzenia

2 - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

 

Bierna: Co trzeci atak na ten sam cel zadaje dodatkowe obrażenia równe procentowi maksymalnego zdrowia celu, zmniejsza wartość pancerza o 20% oraz daje Vi premię do prędkości ataku na 4 sekundy. Wgniatające Uderzenia mogą zadać maksymalnie 300 punktów obrażeń stworom i potworom.

Dodatkowe obrażenia fizyczne: 6/ 5,5 / 7 / 8,5 / 10% (+1% za każde 35 punktów premii do obrażeń ataku) maksymalnego zdrowia przeciwnika

Premia do prędkości ataku: 30 / 35 / 40 / 45 / 50%

Zaawansowane:

Kolejna przydatna umiejętność bierna. Bardzo pasuje do aktualnej puli czempionów najczęściej granych gdzie liczy się, aby posiadać odpornego top lanera oraz supporta. Znacząca zmniejsza ich pancerz oraz posiada tą zaletę, że zadaje % maksymalnego zdrowia. Dzięki temu z każdą minutą będzie zadawać więcej obrażeń. Dodatkowo zwiększa prędkość ataku co jeszcze bardziej zwiększy Twoje możliwości bojowe.

Nadużycie Siły

3 - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

 

 

Aktywna: Następny podstawowy atak Vi zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne celowi i wrogom za nim. Vi co jakiś czas odnawia ładunki do maksimum 2 ładunków.

Zasięg: 600

Całkowite obrażenia fizyczne: 10 / 30 / 50 / 70 / 90 (+115% obrażeń ataku) (+70% mocy umiejętności)

Czas odnowy ładunków: 14 / 12,5 / 11 / 9,5 / 8 sek.

Cooldown: 1 sek.

Koszt: 40/45/50/55/60 many + 1 ładunek

Zaawansowane:

Umiejętność zadająca obrażenia obszarowe. Jest dobrze przemyślana i znakomicie współgra z pozostałymi mocami Vi. Przyśpieszy ona czyszczenie dżungli, a także doda atutów ofensywnych. Jej największą zaletą jest to, że restartuje ona animację auto ataku, przez co będziesz w stanie częściej wykorzystywać umiejętność pasywną W (sama umiejętność liczy się jako kolejny auto atak i nakłada dodatkowy ładunek). Restart animacji ataku pozwoli Ci na szybkie wymierzenie kolejnego ciosu. Wystarczy, że po auto ataku użyjesz szybko tej umiejętności, a postać natychmiast zada kolejny (niezależnie od szybkości ataku). Warto więc to wyczuć i używać jej po atakach, aby maksymalnie zwiększyć obrażenia. Co więcej użycie tej umiejętności zwiększy nieznacznie zasięg ataku.

Atak i Pobicie

4 - Umiejętności | Vi | League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

 

Aktywna: Vi goni wybrany cel podrzucając go do góry na 1.25 sekund, zadając obrażenia fizyczne. W trakcie szarży, Vi jest odporna na zaklęcia kontroli tłumu i odpycha wrogów na drodze zadając im 75% obrażeń.

Zasięg: 800

Obrażenia fizyczne: 200 / 325 / 450 (+140% premii do obrażeń ataku) Obrażenia fizyczne dodatkowych celi: 150 / 262,5 / 375 (+105% premii do obrażeń ataku)

Cooldown: 130 / 100 / 70 sek.

Koszt: 100 / 125 / 150 many

Zaawansowane:

Idealna umiejętność do gankowania oraz inicjacji. Posiada bardzo wysokie obrażenia oraz co ważniejsze sprawia, że nie możesz być celem efektów kontroli tłumu. Używaj jej podczas gankowania, aby zabezpieczyć killa lub do łapania przeciwników, którzy oddalili się od ich drużyny. Dodatkowo możesz inicjować walki drużynowe w środkowej/końcowej fazie rozgrywki. Miej na uwadze, że umiejętność tą można mimo wszystko przerwać, jeżeli użyjesz jej np. na Fizie, który będzie w stanie podskoczyć i stać się odpornym na wszystkie formy ataków. Staraj się używać jej na czempionach, które nie mogą jej uniknąć oraz są najważniejszymi celami (zazwyczaj ADC/APC). Niekiedy warto użyć jej również na wrogu, który stara się zabić Twoich carry.