League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - poradnik do gry

I ty zostań prawdziwą Legendą! Poradnik dla do gry League of Legends zawiera wszystkie niezbędne informacje, aby rozpocząć zabawę w świecie Runeterry. Znajdziesz tu szczegółowe informacje dotyczące interfejsu gry, map, rozgrywki, polecanych bohaterów oraz poradnik do Teamfight Tactics.

Niniejszy poradnik do gry League of Legends zawiera porady dla początkujących, którzy zaczynają swoją przygodę w świecie Runeterry, od opisu założenia konta, aż po samo rozpoczęcie rozgrywki.

Poradnik podstawowy został zaktualizowany do wersji 9.19

W pierwszym rozdziale przyszły gracz dowie się, czym jest League of Legends oraz jak założyć konto i pobrać klienta gry. Kolejne strony pozwolą na zapoznanie się ze słownictwem występującym w grze oraz linkami do innych, równie pomocnych stron.

Rozdział drugi skupia się na podstawowych aspektach rozgrywki, takich jak interfejs i sterowanie bohaterem, a także farmienie i dbanie o wizję na mapie. Pozwala on również na zorientowanie się, jakie są fazy gry oraz najważniejsze cele w League of Legends.

Kolejne trzy rozdziały dotyczą klienta gry oraz wszelkiej zawartości dostępnej do odblokowania. Istotną sekcją dla nowego gracza będzie również szczegółowy opis run oraz czarów przywoływacza, jak i system przyznawania darmowych łupów.

Kolejną zawartością jest opis trybów gry, kolejek, czy lig i dywizji. Całość została uzupełniona o szczegółowe mapy oraz ekran wyboru bohatera - kluczowy moment dla każdego meczu. Poradnik opisuje również wszystkie aktualne role w drużynie oraz opisy dostępnych rodzajów bohaterów z wyszczególnieniem pod kątem ich klasy i podklasy.

Ostatnią treścią w poradniku są krótkie poradniki do poszczególnych bohaterów polecanych na start. Zostali oni dobrani pod względem ceny w sklepie oraz poziomem trudności.

League of Legends to gra gatunku MOBA, która już od ponad dekady przyciąga graczy z całego globu. Grę wyróżnia ciągłe wsparcie ze strony twórców, czego dowodem są niezliczone aktualizacje, wydarzenia oraz nowa zawartość.

Łukasz "Qwert" Telesiński & Wiktor "Veatec" Żagiel (www.gry-online.pl)

Wymagania sprzętowe do gry w League of Legends

Minimalne wymagania sprzętowe:

  1. Procesor 3 GHz (wspierający zestaw instrukcji SSE2 lub wyższy)
  2. 2 GB pamięci RAM
  3. 12 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  4. Karta graficzna kompatybilna z Shader 2.0b
  5. Rozdzielczość ekranu do 1920x1200
  6. Wsparcie dla DirectX 9.0c lub nowszego
  7. Windows 7, Windows 8 lub Windows 10

Zalecane wymagania sprzętowe:

  1. Procesor 3 GHz o dwóch rdzeniach
  2. 4 GB pamięci RAM
  3. 16 GB wolnego miejsca na dysku twardym
  4. Karta graficzna Nvidia GeForce 8800, AMD Radeon HD 5670 lub podobna (dedykowany GPU z 512MB pamięci wideo (VRAM) lub więcej)
  5. Wsparcie dla DirectX 9.0c lub nowszego
  6. Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10 z zainstalowanym najnowszym dodatkiem Service Pack

FAQ - mam pytanie i szukam odpowiedzi

Jaka jest fabuła w League of Legends?

Choć rozgrywka w League of Legends nie jest nastawiona na głęboką i ekscytującą fabułę, to Riot Games nieustannie dodaje i modyfikuje zawartość w swoim uniwersum. Dla każdego bohatera zostało przybliżone tło fabularne, a sam świat Runeterry został podzielony na regiony. Oprócz tego Riot Games nawiązało współpracę z samym Marvel Comics, i wzbogaciło historię gry o komiksy z udziałem takich bohaterów jak Lux czy Ashe.

Tak wygląda świat Runeterry w League of Legends - League of Legends - poradnik do gry
Tak wygląda świat Runeterry w League of Legends

Czy League of Legends jest po polsku?

Tak, League of Legends jest w pełni spolszczone, choć można dowolnie zmieniać język w kliencie gry oraz na stronie internetowej.

Czy można zmienić nick w League of Legends?

Tak, za odpowiednią ilość Niebieskiej Esencji (darmowej waluty w League of Legends) gracz może zmenić swój nick, o ile nie jest on obraźliwy oraz nie został zajęty przez innego użytkownika. Nie można natomiast zmienić swojego loginu.

Czy można zmienić region w League of Legends?

Tak, tak samo jak w przypadku zmiany nicku w grze, można przenieść swoje konto na dowolny region. Zalecane jednak jest na pozostaniu przy automatycznie dobranym regionie, jako że im dalej postawione są serwery gry, tym większe lagi gracz będzie uzyskiwał w trakcie meczu.

Czy można grać w League of Legends ze znajomymi?

Tak, League of Legends pozwala na zupełną dowolność w doborze znajomych do gry. Jedynymi zastrzeżeniami cechuje się kolejka rankingowa Solo/Duet, w której to można dołączyć do gry tylko z jednym kompanem, i tylko w przypadku gdy nie jest w zbyt odległej lidze.

Czy League of Legends jest darmowe?

Tak, League of Legends jest darmowe, a wszelka płatna zawartość dostępna w kliencie gry wpływa jedynie na kosmetykę w grze.

Czy League of Legends posiada tryb jednoosobowy?

Niestety, League of Legends nie posiada żadnego trybu jednoosobowego. Jedyną formą grania solo jest wybranie meczu przeciwko botom.

Czy do League of Legends można zakupić Season Pass?

I tak, i nie. Choć w League of Legends nie można kupić typowego dla innych gier Season Passa, tak Riot Games regularnie wypuszcza specjalne wydarzenia, do których można dokupić przepustkę która pozwala na odblokowywanie większej ilości łupów za wykonywanie tymczasowych zadań.

Czy League of Legends otrzymało DLC?

Nie, wszelka nowa zawartość do gry jest dodawana za darmo za pomocą regularnych aktualizacji.

Gdzie można kupić Riot Points?

Riot Points (RP) można kupić bezpośrednio w kliencie gry, w którym to dostępne jest wiele metod płatności, na przykład za pomocą karty płatniczej, SMS-a, czy kodu paysafecard. RP można kupić również w różnych kolporterach, które to oferują karty prepaid.

Czy można zdobyć Riot Points za darmo?

Niestety, nie ma żadnej możliwości na zdobycie darmowych RP. Można natomiast za darmo odblokowywać zawartość w grze, za którą normalnie trzeba by było zapłacić prawdziwymi pieniędzmi.

Czy można wysłać Riot Points znajomemu?

Tak, League of Legends pozwala na wysłanie prezentu do znajomego w postaci RP, bohatera czy skórki bezpośrednio z poziomu klienta gry.

Gdzie można oglądać profesjonalne rozgrywki w League of Legends?

Rozgrywki na najwyższym szczeblu można oglądać na głównej platformie Riot Games pod tym linkiem. Oprócz tego profesjonalne mecze lokalnych lig są najczęściej transmitowane na portalu Twitch.tv.

Czy w League of Legends można znaleźć easter eggi?

Tak, League of Legends jest pełne ukrytych smaczków dla fanów popkultury, a najlepszym przykładem są tańce bohaterów, które można wywołać za pomocą komendy [SHIFT] + [3].

Poniższy filmik prezentuje część z nich:

Czym jest Emporium Esencji?

To wydarzenie dedykowane głównie weteranom League of Legends, którzy to posiadają już wszystkich bohaterów, i wszelka Niebieska Esencja jest im zbędna. Emporium esencji otwiera się dwa razy do roku, i oferuje różną zawartość właśnie za NE, za którą normalnie trzeba płacić za pomocą RP. Są to wszelkiego rodzaju Ikony, Barwy a nawet Klejnoty. Informacja o otwarciu Emporium Esencji jest umieszczana bezpośrednio w kliencie gry oraz na oficjalnej stronie League of Legends.

Na jakich platformach można zagrać w League of Legends?

W League of Legends można zagrać wyłącznie na komputerach osobistych z systemem Windows lub Mac OS.

Czy League of Legends jest dostępne w wersji pudełkowej?

Już nie. Swego czasu Riot Games wypuściło edycję pudełkową podczas trwania wersji Beta, lecz odeszło od tej formy i anulowało wszelkie niewykorzystane klucze. Aktualnie taka edycja nie zapewnia żadnych benefitów w grze i ma jedynie wartość kolekcjonerską.

Tak wygląda legendarna już edycja pudełkowa League of Legends - League of Legends - poradnik do gry

Tak wygląda legendarna już edycja pudełkowa League of Legends

Informacje o League of Legends - poradnik do gry

Autorzy : Krzysztof kdziak Dziak, Tomasz MrArtist Staręga, Konrad VanillSoul Kreczmański, Rafał rufus Dardziński, Artur Oran Wojno-Orański, Grzegorz s!n Rybkowski, Marcin Xanas Baran, Michał Hłasi Hłasko, Mateusz Kochanowicz, Łukasz Keczup Wiśniewski, Łukasz Qwert Telesiński, Jakub Bugielski, Wiktor Veatec Żagiel

Poradnik zawiera : strony: 788, ilustracje: 5501 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 4.

Poradnik dla początkujących

Ostatnia aktualizacja : 2 sierpnia 2017, odwiedź Poradnik dla początkujących

Graj jak pro

Ostatnia aktualizacja : 15 listopada 2017, odwiedź Graj jak pro

Wsparcie

Ostatnia aktualizacja : 2 sierpnia 2017, odwiedź Wsparcie

Magowie

Ostatnia aktualizacja : 2 sierpnia 2017, odwiedź Magowie

Wojownicy

Ostatnia aktualizacja : 2 sierpnia 2017, odwiedź Wojownicy

Strzelcy

Ostatnia aktualizacja : 14 września 2017, odwiedź Strzelcy

Droga do golda w 10 krokach

Ostatnia aktualizacja : 2 sierpnia 2017, odwiedź Droga do golda w 10 krokach

Poradnik TOP Lane

Ostatnia aktualizacja : 2 sierpnia 2017, odwiedź Poradnik TOP Lane

Popularne strony w League of Legends - poradnik do gry

League of Legends - screen - 2012-10-25 - 250303League of Legends - screen - 2012-10-25 - 250302League of Legends - screen - 2012-10-25 - 250301League of Legends - screen - 2012-10-25 - 250300League of Legends - screen - 2012-08-23 - 245628League of Legends - screen - 2012-08-23 - 245627League of Legends - screen - 2012-08-23 - 245626League of Legends - screen - 2012-08-23 - 245625League of Legends - screen - 2012-08-23 - 245624