Wykrywanie przeciwnika w XCOM Enemy Unknown | Turowy system walki
Aktualizacja:
Wykrywanie przeciwnika
Każde starcie powinniśmy rozpocząć od zorientowania się, jakiej wielkości jest aktualne pole walki. W tym celu wystarczy poruszać kursorem myszy w poszukiwaniu czerwonego obramowania oznaczającego koniec mapy a następnie śledząc je określić jej przypuszczalne rozmiary. Dzięki temu jesteśmy również w stanie stwierdzić, w którym miejscu aktualnie znajdują się nasi żołnierze oraz z której strony przypuszczalnie nadejdzie atak obcych - przeciwnik najczęściej rozpoczyna grę na otwartym terenie, stąd jeśli zaczęliśmy blisko narożnika mapy, obszar ten prawdopodobnie będzie bezpieczny.

Następnym krokiem jaki musimy podjąć jest wykrycie przeciwnika. W tym celu powinniśmy poruszać się powoli w jednym obranym kierunku, za każdym razem wykorzystując przeszkody terenowe jako tymczasową osłonę przed ostrzałem. Jedną z najskuteczniejszych metod jest poruszanie się zwykłym tempem (jedna akcja) i wykorzystywanie drugiego punktu akcji w celu przestawienia komandosa w tryb overwatch, dzięki któremu zaatakuje on pierwszego kosmitę, jaki znajdzie się w jego zasięgu.

Aby wykryć obcych warto wiedzieć, w jaki sposób poruszają się oni po mapie. Prawie zawsze występują oni w kilkuosobowych grupach i począwszy od swojej pierwszej tury część z nich rozpoczyna patrolowanie mapy, reszta zaś utrzymuje aktualną pozycję. W niektórych przypadkach możliwe jest, że usłyszymy wroga zanim nastąpi kontakt wzrokowy - oznaczone jest to za pomocą stosownej animacji.

W momencie, gdy żołnierz XCOM zauważy wroga, pojawi się kolejna animacja przedstawiająca nam rodzaj napotkanego przeciwnika. Następnie obcy będą mieli jeden darmowy ruch, który wykorzystają do znalezienia dla siebie odpowiedniej osłony. To właśnie w tym momencie zostanie użyta zdolność overwatch - każdy komandos, który obserwuje przedpole odda strzał do jednego z wykrytych kosmitów. Warto tutaj zauważyć, że zależnie od tego, jakiego obcego napotkamy ich reakcja może być różna: tchórzliwy Sectoid albo Thin Man będzie poszukiwał osłony jak najdalej od naszych wojsk, zaś Floater postara się ustawić w dogodnej pozycji do ataku.

Gra pozwala nam łatwo sprawdzić, który komandos widzi danego przeciwnika. W prawym dolnym rogu ekranu pojawiają się główki kosmitów przedstawiające aktualnie obserwowanego wroga - są one indywidualne dla każdego żołnierza, stąd też nieraz zdarzy się, że tylko jedna lub dwie postacie będą mogły zaatakować cel, reszta zaś będzie musiała zmienić swoją pozycję. Najeżdżając kursorem myszy na ikonę zobaczymy nie tylko położenie obcego na głównym ekranie, ale również szansę na trafienie go z aktualnie trzymanej broni.

Niezależnie od położenia obcych sytuacja szybko się zaogni i rozpocznie się regularna strzelanina.
0
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
