Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Równowaga sił

  1. Zbudowanie Skeleton Key. Jedynym sposobem na dostanie się do podziemnej bazy obcych jest użycie odpowiedniego klucza. Projekt zostanie automatycznie wysłany do działu Engineering, my zaś musimy zebrać odpowiednią ilość komponentów i rozpocząć produkcję. Poza niewielką ilością gotówki potrzebne będzie: 10x Elerium, 10x Alloys, 1x Outsider Shard oraz 15 inżynierów. Na tym etapie gry możemy mieć problem z odpowiednią ilością pracowników: najłatwiej ich zebrać wybierając odpowiednią misje podczas Alien Abduction bądź budując dodatkowe warsztaty (Workshop) - każdy z nich dostarczy nam 5 inżynierów. Po zebraniu wszystkich potrzebnych komponentów rozpoczynamy budowę klucza.
1 - Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
  1. Zaatakowanie bazy obcych. Jest to jedyna misja w grze pozwalająca nam zmierzyć się z przeciwnikiem wewnątrz ich własnego kompleksu. Pomimo bardzo rozległego terenu samo zadanie nie jest zbyt trudne: baza zbudowana jest z pomieszczeń oddzielonych od siebie drzwiami, obcy zaś nie są zbyt chętni do przemieszczania się po niej. Najlepiej przeprowadzać rutynowe czyszczenie lokacji: ustawiamy komandosów przed drzwiami, oczekujemy na nową turę, następnie otwieramy przejście i eliminujemy wszystko co się pojawi przed naszymi lufami. Ostrożnie sprawdzamy pozostałe zakamarki i przechodzimy do kolejnych drzwi. Ostatnia komnata jest odrobinę większa od pozostałych - znajduje się w niej Sectoid Commander. Podczas walki z nim musimy być bardzo czujni, gdyż jest on w stanie przejąć kontrole nad umysłami naszych podopiecznych. Najlepiej zaatakować go większą grupą i usunąć w ciągu jednej tury, nie ryzykując dłuższego starcia. Co odważniejsi gracze mogą pokusić się o schwytanie go żywego, co jest znacznie trudniejszym zadaniem. Po usunięciu Sectoid Commandera misja zakończy się sukcesem.
2 - Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
  1. Dokonanie autopsji Sectoid Commandera bądź przesłuchanie go (jeśli schwytaliśmy go żywego). Niezależnie od wybranej opcji otrzymamy możliwość zbudowania Psionic Labs. Pomimo, że konstrukcja nie będzie nam jeszcze potrzebna, warto rozpocząć jej budowę jak najwcześniej, gdyż zdolności psioniczne znacznie ułatwiają dalszą rozgrywkę.
  2. Przeprowadzenie badań naukowych nad projektem Hyperwave Communication. Badania te pozwolą nam rozszyfrować komunikację między pojazdami obcych. Zakończenie ich pozwala na zbudowanie instalacji Hyperwave Relay. W tym miejscu warto zainteresować się rozwojem naszej floty powietrznej: niedługo będziemy potrzebowali silnie uzbrojonego myśliwca, stąd konieczne jest wynalezienie i zbudowanie samolotu klasy Firestorm oraz uzbrojenie go w broń plazmową. Nie zaszkodzi też przygotować po jednym bonusie do walki w powietrzu każdego typu.
  3. Zbudowanie Hyperwave Relay i wykorzystanie go do skanowania przestrzeni powietrznej. Nic prostszego: rozpoczynamy konstrukcję pomieszczenia (warto zawczasu pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz wolnego miejsca), po zakończeniu której przechodzimy do Mission Control i naciskamy dobrze nam znany przysick Scan for Activity. Przy odrobinie szczęścia uda nam się odebrać sygnał od statku klasy Overseer.
3 - Równowaga sił | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl