Inwazja obcych | Główny wątek fabularny w XCOM Enemy Unknown
Aktualizacja:
Inwazja obcych
XCOM: Enemy Unknown oprócz losowo generowanych misji posiada również główny wątek fabularny, którego ukończenie doprowadzi nas do ostatecznego zwycięstwa nad przybyszami z kosmosu. W jego skład wchodzą zarówno zadania wykonywane na płaszczyźnie taktycznej (misje polegające na eliminacji bądź złapaniu określonego obcego) jak również te, które możemy wypełnić w części strategicznej gry: budowa odpowiednich instalacji czy rozpoczęcie określonych badań. W celu ukończenia wątku fabularnego konieczne jest wykonanie następujących zadań:
- Przeprowadzenie badań naukowych nad projektem Xeno-Biology. Projekt ten jest dostępny od samego początku gry, wymaga jednak posiadania ciał czterech Sectoidów. Po zebraniu odpowiedniej ilości składników wystarczy wybrać go z listy dostępnej w laboratorium i odczekać kilka dni. Jako, że rezultat badań pozwoli nam wkrótce na chwytanie żywych obcych jest to prawdopodobnie najważniejsza rzecz, nad jaka powinniśmy pracować od samego początku gry.

- Zbudowanie instalacji Alien Containment Facility. Pomieszczenie to jest swojego rodzaju więzieniem dla schwytanych kosmitów - bez niego nie będzie możliwe przesłuchanie złapanych obcych. Oprócz tego potrzebujemy jeszcze ekwipunku pozwalającego na obezwładnienie przeciwnika, co jest naszym następnym celem.

- Wynalezienie i zbudowanie Arc Thrower. Przedmiot ten jest jedyną bronią pozwalającą na chwytanie obcych i tworzy niejako parę wraz z Alien Containment Facility.
- Schwytanie żywego obcego. Nie ma znaczenia, jakiego obcego uda nam się złapać; najważniejsze jest to, aby był żywy. Warto zadanie to wykonać podczas łatwiejszych starć, takich jak np. Alien Abduction lub UFO Crash Site. Możliwe jest również schwytanie obcych podczas innych typów misji, lecz przy np. Alien Terror Attack będziemy prawdopodobnie bardziej zajęci odpieraniem ataków Chryssalidów oraz obroną cywilów, aby znaleźć czas na osłabienie i ogłuszenie jednego obcego. Pamiętaj: aby schwytać obcego trzeba sprowadzić go do 3 lub mniej punktów życia, zbliżyć się do niego na odległość 2-3 pól i użyć Arc Thrower.
- Przesłuchanie żywego obcego. Przesłuchania, podobnie jak badania naukowe prowadzi się w laboratorium. Wystarczy wybrać złapanego obcego z listy i odczekać kilka dni.

- Złapanie żywego Outsidera. Obcy ten zazwyczaj dowodzi statkami zwiadowczymi kosmitów. Musimy zestrzelić taki pojazd lub też odkryć jego lądowisko a następnie wysłać Skyrangera z grupą uderzeniową, koniecznie uzbrojoną w Arc Thrower. Zanim wejdziemy do wnętrza pojazdu polecam oczyścić całą okolicę, a następnie przyszykować komandosów do ostatniego natarcia. Jeden żołnierz wykrywa Outsidera a reszta stara się go delikatnie zranić (polecam w tym celu używać pistolety). Gdy kosmita zostanie na końcówce życia, do akcji wkracza nasz "łapacz" uzbrojony w paralizator. Obcy zostanie dostarczony do bazy w postaci kryształu.
- Przebadanie fragmentu Outsidera. Kolejnym krokiem jest przebadanie fragmentu uprzednio schwytanego obcego. Dzięki niemu odblokuje się plan ataku na bazę obcych.

0
Komentarze czytelników
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.
(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży
Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?
Lesheden Chorąży
Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.
Wilczyca89 Pretorianin
W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.
fimino Junior
Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
