Globus - rodzaje misji | Baza w XCOM Enemy Unknown

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Globus - rodzaje misji

Oprócz misji polegających na zestrzeliwaniu UFO i zbieraniu wraku istnieje cała gama innych wydarzeń losowych, którym musimy stawić czoła:

  • UFO Crash Site - wspomniane powyżej zabezpieczenie wraku zestrzelonego pojazdu. Musimy zabić bądź złapać wszystkich obcych znajdujących się w okolicy UFO. Uszkadzając elementy znajdujące się wewnątrz statku zyskamy mniej komponentów po bitwie.
  • UFO Landing Site - podobnie jak w powyższym przypadku zabezpieczamy teren lądowania UFO. Tym razem statek jest cały, stąd opłaca się podejść z rezerwą do używania materiałów wybuchowych, aby zebrać jak najwięcej komponentów.
  • Alien Abduction - najczęściej spotykany typ misji w grze, polegający na zastrzeleniu/złapaniu wszystkich kosmitów (pierwsze wydarzenie w grze to właśnie Alien Abduction). Jako, że nie ma tu cywilów ani ekwipunku, o który powinniśmy zadbać, wszystkie chwyty są dozwolone.
  • Alien Terror Attack - misja pojawiająca się mniej-więcej raz na miesiąc. Obcy atakują miasto, a naszym celem jest ocalenie jak największej liczby ludzi. Możemy tego dokonać na dwa sposoby: albo eliminując wszystkich kosmitów, albo podbiegając do każdego cywila z osobna - po ustawieniu komandosa na sąsiednim polu, zostanie on automatycznie ewakuowany.
  • Extraction - jedna z misji zlecanych przez radę. Polega ona na dotarciu do celu a następnie ubezpieczaniu jego odwrotu do Skyrangera. W misji tego typu obcy często uzyskują dodatkowe posiłki, pojawiające się w losowych miejscach na mapie.
  • Rescue - misja zlecana przez radę. Zadania stawiane przed nami są identyczne jak w Extraction - musimy dotrzeć do VIPa i umożliwić mu ucieczkę. Ponownie obcy mogą uzyskać dodatkowe posiłki podczas misji.
  • Bomb Disposal - kolejny typ misji zlecany przez radę. Tym razem zespół uderzeniowy musi rozbroić bombę, którą kontrolują kosmici. W tym celu trzeba w ciągu kilku tur, zanim nastąpi eksplozja, dotrzeć do ładunku wybuchowego i dezaktywować go. Możliwe jest uzyskanie dodatkowego czasu poprzez wyłączenie pomniejszych źródeł mocy. Wystarczy ustawić komandosa na polu sąsiadującym z generatorem (lub bombą) a następnie, jeśli posiadamy przynajmniej jeden punkt akcji nacisnąć na urządzenie lewym przyciskiem myszy.
  • Asset Recovery - ostatni typ misji zlecanych przez radę. W tym zadanie jest podobne do tego, które występuje w przypadku Alien Abduction: wystarczy wyeliminować wszystkich obcych.
Misja: Bomb Disposal. Pozostały czas: trzy tury. Cel: w zasięgu wzroku. Czas działać! - Globus - rodzaje misji | Baza w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Misja: Bomb Disposal. Pozostały czas: trzy tury. Cel: w zasięgu wzroku. Czas działać!

Wypełnianie misji niesie ze sobą dużo korzyści. Nie tylko hamujemy inwazję obcych i zapobiegamy rozprzestrzenianiu się chaosu na świecie, lecz również często zmniejszamy panikę w niektórych krajach, kontynentach a nawet na całym świecie jednocześnie! Oprócz tego za wykonane zadania otrzymujemy różnego rodzaju nagrody: naukowców, inżynierów, doświadczonych komandosów oraz pieniądze. Nie licząc bonusów oferowanych przez poszczególne kraje oraz radę międzynarodową, wykonanie misji naziemnej gwarantuje nam dużą ilość obcych komponentów i ekwipunku. Broń plazmowa, fragmenty broni i statków kosmicznych, zwłoki, które możemy poddać sekcji a nawet żywi obcy, których możemy następnie przesłuchać - to wszystko otrzymamy tylko walcząc bezpośrednio z wrogiem. Stąd też o ile jest to tylko możliwe, warto wysyłać naszą drużynę na każdą misję - dzięki temu nie pozostaniemy w tyle w wyścigu zbrojeń.

Nasza zdobycz po wykonaniu misji. Niedługo będzie można dozbroić komandosów. - Globus - rodzaje misji | Baza w XCOM Enemy Unknown - XCOM: Enemy Unknown - poradnik do gry
Nasza zdobycz po wykonaniu misji. Niedługo będzie można dozbroić komandosów.
Podobało się?

0

XCOM: Enemy Unknown

9 października 2012

PC PlayStation Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2015-09-09
20:52

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Mała porada: By mieć globus pełen satelit. Badania naukowe sobie odpuść na później. Kase za trofea przeznacz na budowy. Najpierw workshop(inżynierowie). Potem satelity- 20 dni przed raportem, a uplinki 14 dni przed raportem. Ilość misji do wykonania, czyli to ile inżynierów możesz zdobyć do samego raportu, jest ustalana losowo, od początku gry. Musiałem zaczynać kilka razy, by mieć wystarczającą ilość misji, gdzie mogę zdobyć inżynierów. Łatwo to sprawdzić nie wykonując misji, tylko przyspieszając czas do przodu. U mnie na pierwszy miesiąc wystarczyły 4 satelity, na drugi 3, ale to może być różnie.

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-10
17:37

(HCP)Hard_Core_PLayer Chorąży

Gram na najwyższym poziomie. Niestety iron-man to za wysoki dla mnie. Gra jest zbyt losowa by przejść ją bez save'a.... tak uważam... Demarest napisał: "Strasznie cieniutki jest ten poradnik." Dlatego ja piszę: "Mała porada". Dajcie swoje jakieś małe porady. W gry takie jak ta, gram i czasem czytam komentarze aby się coś dowiedzieć. A poza psioczeniem, lub uwielbianiem, nie ma nic konkretnego. Mata jakieś małe porady, czy tylko easy do przodu, outro i do widzenia?

Komentarz: (HCP)Hard_Core_PLayer
2015-09-11
15:50

Lesheden Chorąży

Mała porada: Gdy zestrzelisz ufo i później wylądujesz ekipą w lesie, zamiast biegać w lewo i w prawo niczym zbieracz za grzybami. Oddal kamerę, ufo znajduje się tam, gdzie nie ma drzew.

Komentarz: Lesheden
2015-11-11
15:52

Wilczyca89 Pretorianin

W tym poradniku brakuje przybysza i sektopody. Nie wiem czy właściciel poradnika to zaktualizuje. Ale ważny jest szczególnie sektopod który może zabić dwoma strzałami pułkownika, który ma najlepszy pancerz.

Komentarz: Wilczyca89
2016-02-25
14:07

fimino Junior

😊

Trochę nie rozumiem czegoś w poradniku, mianowicie:
"Jeśli przeciwnik uciekł nam poza pole widzenia można również wykorzystać tryb overwatch – posiada on jednak kilka olbrzymich wad. Po pierwsze: żołnierze oddają strzał ze zmniejszoną celnością , nie tylko marnując amunicję - tu się zgadzam, ale też tracąc ruch - w jaki sposób? (gdyby obcy zatrzymał się w otwartym terenie - chyba za mało grałem, bo takich sytuacji to na palcach jednej ręki , zwykły strzał byłby skuteczniejszy). Po drugie: często zdarza się, że jeśli ustawimy kilku komandosów w trybie overwatch, wszyscy oddadzą strzał do tego samego obcego. Gwarantuje to większą większą szansę na jego zabicie, lecz pozwala dwóm pozostałym kosmitom uciec przed naszym atakiem." - a gdy nasz komandos będzie w tym czasie robił coś innego, np. stał czy kucał to przypadkiem nie uciekną wszyscy obcy nie odnosząc żadnych ran? Z góry dzięki za odpowiedź.

Komentarz: fimino

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl